Concave, kwalitatief 3-wegje met dynamiek

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

asterduc schreef:
Haast en spoed is zelden goed.
de snelheid van de opgaande Z-as met 50% verhoogd.
terwijl ik lekker aan tafel zat te eten..
Twee zinnen die elkaar gevoelsmatig tegenspreken...
Aan de ene kant maak je er een "push-the-limit" klus van en aan de andere kant zit je rustig de geneugden van het leven te genieten....
Inderdaad.. de eeste zin komt het best in de buurt..
Je weet wel waar de grenzen liggen nu.. dat dan weer wel..
mooi he? leren frezen.....

Kees
davey
Berichten: 6
Lid geworden op: do 15 mar 2007, 20:58

Bericht door davey »

Ed,

Was enthousiast na je berichten op het htforum en heb net dit hele topic gelezen (in 1 adem). Waanzinnig :shock: .

Ben zeer onder de indruk wat er allemaal mogelijk is met zelfbouw. Zeker de toewijding die hier heerst op het forum en het streven naar perfectie van de kunstwerken.

Heel veel succes met het afronden van dit fantastische project. Ik geloof zeker dat je heel wat sets van > 5.000 hiermee totaal gaat wegblazen.

Groeten, Dave
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

davey schreef:
heb net dit hele topic gelezen (in 1 adem). Waanzinnig :shock: .
Zeg dat wel! Snipperdag genomen? :lol: :wink:
davey
Berichten: 6
Lid geworden op: do 15 mar 2007, 20:58

Bericht door davey »

Marp schreef:
davey schreef:
heb net dit hele topic gelezen (in 1 adem). Waanzinnig :shock: .
Zeg dat wel! Snipperdag genomen? :lol: :wink:
Hahaha, je zou het bijna zeggen ja. De voor mij heel technische zaken heb ik een beetje overheen gelezen. Scheelt alweer een stukkie :wink:
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

davey schreef:
Marp schreef:
davey schreef:
heb net dit hele topic gelezen (in 1 adem). Waanzinnig :shock: .
Zeg dat wel! Snipperdag genomen? :lol: :wink:
Hahaha, je zou het bijna zeggen ja. De voor mij heel technische zaken heb ik een beetje overheen gelezen. Scheelt alweer een stukkie :wink:
Bedankt davey, leuk dat te horen.
Het hele verhaal in één dag lijkt mij wel echt straf (of een echte straf!). Het is maar hoe je het bekijkt :lol:

maar ... het zijn net die heel technische zaken die het interessant maken!
Het is mijn bedoeling om ooit de belangrijkste stukken in een kortverhaal op mijn webpage te zetten.
Maar eerst moet ik die webpage nog opbouwen.

Groeten,
Ed.
davey
Berichten: 6
Lid geworden op: do 15 mar 2007, 20:58

Bericht door davey »

Hoi Ed,

Gedeeltelijk lees ik de technische zaken en ik snap dat dit voor jou de meest interessante stukken zijn. Op een gegeven moment snap ik het toch echt niet meer :oops: . Ik zou zelf daarom nooit gaan bouwen (wat ik heel erg jammer vind). Ik kan er net een lamp indraaien maar voor de rest wordt het al snel te spannend voor mij.

Mijn interesse is met name in de kwaliteit t.o.v. de merken in de winkels. Bijna schokkerend om te lezen (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk). Daarnaast werkt het enthousiasme hier aanstekelijk en dat maakt het lezen en volgen van dit topic ook leuk.

Dave
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Daarnaast werkt het enthousiasme hier aanstekelijk
Pas op hoor, voor je het weet ben je bezig.... :wink:
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Kuch kuch, hoest en proest. Te laat, hij is al besmet...... :twisted: Ed is de schuldige!!!! (zullen we hem straffen???)

Je hoeft niet als de échte die-hards alhier zélf een luidspreker te ontwikkelen, je kunt er natuurlijk ook een nábouwen. Niet zo stoer, maar wie weet, later nog eens....?

Wowly
davey
Berichten: 6
Lid geworden op: do 15 mar 2007, 20:58

Bericht door davey »

Wowly schreef:
Kuch kuch, hoest en proest. Te laat, hij is al besmet...... :twisted: Ed is de schuldige!!!! (zullen we hem straffen???)

Je hoeft niet als de échte die-hards alhier zélf een luidspreker te ontwikkelen, je kunt er natuurlijk ook een nábouwen. Niet zo stoer, maar wie weet, later nog eens....?

Wowly
:D
Dat laatste zou al fantastisch zijn Wowly
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Zie je wel, de besmetting begint zich al te manifesteren.
Nog even en hij zit in 't MDF-stof. :D
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

En dan heeft ie ook een CNC-bankje staan... Het gaat nog druk worden met al die freesbanken in de ZBA... Daar is ook een forum voor: cnczone.nl.... :D

Kees
davey
Berichten: 6
Lid geworden op: do 15 mar 2007, 20:58

Bericht door davey »

Hahaha, een CNC-bankje. Het idee op zich is heel erg leuk :)
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

davey schreef:
Hahaha, een CNC-bankje. Het idee op zich is heel erg leuk :)
Vind je portemonee dat ook?? Moet voor dat soort gereedschapjes wel aardig gevuld zijn, namelijk..

Kees
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

Weinig beweging in de kasten van Robert Jan.
Die kerel is effe 5 weken naar Afrika (kwestie van prioriteiten) en ik vertik het om er verder aan te doen terwijl hij op safari is.

Wel ben ik aan het nadenken over mijn eigen ConCave's,
da's dan Versie 2.

De tweeter gaat anders geintegreerd worden, middenkast blijft behouden.
Gesloten baskast iets kleiner en een andere matrix in de Reflexkast.
Verder staan de centergaten op een andere plaats.

Ook ben ik aan het proberen om van Scan Speak de passieve stralers te bekomen die er optisch IDENTIEK uitzien als de 21W8555. Aangezien de drie units onder elkaar komen lijkt mij dat ook logisch.
Kwestie van er genoeg aan te kopen vrees ik. Iemand interesse in 100 PM's?

Ed.
davey
Berichten: 6
Lid geworden op: do 15 mar 2007, 20:58

Bericht door davey »

audiomanics schreef:
davey schreef:
Hahaha, een CNC-bankje. Het idee op zich is heel erg leuk :)
Vind je portemonee dat ook?? Moet voor dat soort gereedschapjes wel aardig gevuld zijn, namelijk..

Kees
Was meer als geintje bedoeld. Onhandige ik met een cnc-bankje. Ik stelde het mezelf een beetje voor en moest wel glimlachen.
Gebruikersavatar
robbiedobbie
Berichten: 231
Lid geworden op: ma 19 sep 2005, 21:21
Locatie: antwerpen

Bericht door robbiedobbie »

asterduc schreef:
Weinig beweging in de kasten van Robert Jan.
Die kerel is effe 5 weken naar Afrika (kwestie van prioriteiten) en ik vertik het om er verder aan te doen terwijl hij op safari is.

Wel ben ik aan het nadenken over mijn eigen ConCave's,
da's dan Versie 2.

De tweeter gaat anders geintegreerd worden, middenkast blijft behouden.
Gesloten baskast iets kleiner en een andere matrix in de Reflexkast.
Verder staan de centergaten op een andere plaats.

Ook ben ik aan het proberen om van Scan Speak de passieve stralers te bekomen die er optisch IDENTIEK uitzien als de 21W8555. Aangezien de drie units onder elkaar komen lijkt mij dat ook logisch.
Kwestie van er genoeg aan te kopen vrees ik. Iemand interesse in 100 PM's?

Ed.
Ik had nog zo gezegd: NIET VERDER WERKEN TIJDENS MIJN STUDIEREIS!! (..vakantie..)

voor de goede orde, ik zit voor slechts 3 weken in zuid afrika. Waarvan er momenteel al weer anderhalf op zitten. Vanaf 10 april sta ik weer volledig ter beschikking van Ed om al zijn gereedschap aan te geven... :) . Ik kan me voorstellen dat hij me mist. :D

Het moet trouwens wel gezegd worden dat die frontplaat er wel al goed uitziet. Al ik terug ben ga ik de speakerkabels halen (Oehlbach ratlesnakes) en dan kan de kast in elkaar gezet gaan worden. Voor de afwerking van de kast gaan we donker gebeitst 'geclawd' eikenhout bestellen. De frontplaat ben ik van plan om in leer af te werken. We waren eerst van plan om dat in een soort van zwart spiegelglas (kunststof) te doen, maar dat zou iets te schrewerig worden denk ik.

Nu ga ik eerst nog wat genieten en mijn batterijen wat opladen. Als ik terug kom ga ik ook beginnen aan een nieuwe job. Dat betekent (helaas) ook op zaterdag werken, dus Ed; zeg maar tegen de pastoor dat je op zondag voorlopig niet meer komt... :lol:

Groeten uit een zonnig en warm Zuid-Afrika.

Ober! voor mij nog een glaasje Chardonnay alstublieft!

Groeten,

Robbiedobbie.
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

Aangezien de passieve straler bij de Concave aan de voorkant komt, en dus niet achteraan zoals bij het Kwadrant prototype, is het aangewezen om de passieve straler dezelfde optiek te geven als de woofers.

Na overleg met de importeur en de fabrikant zijn we er in geslaagd om de ingredienten daarvoor te bekomen.

De afwerking waarover RJ het heeft is een soort formica, maar dan wel gemaakt met echt fineer als toplaag (bij Formica is dat een fotoprint).
Later meer daarover.

Nu staat ons niets meer in de weg om dit tot een goed einde te brengen.

Ed.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Ben je op tijd klaar voor BredaIII ? Dat zou pas een goeie reden zijn om naar Breda af te reizen. (...niet dat het zonder de concave maar saaie boel zou zijn hoor.)
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

rho schreef:
Ben je op tijd klaar voor BredaIII ?
euh, wanneer is dat?
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Staat nog niet vast maar het zou ergens eind mei, begin juni moeten worden.
viewtopic.php?t=3923
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

zaterdag 26 mei
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

Bedankt Jan,

Gelukkig niets in mijn agenda op die dag.

Je mag alvast een plaatsje reserveren voor de Concaves.

Ed.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12450
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

owjhee, dan zal het wel lekker druk worden die dag :( :P :lol:
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Zou je ze niet langzaam omdopen tot ConGaafs :lol:

'T project loopt wel steeds verder uit de hand zeg. Heel leuk om allemaal te volgen :)
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

voodooless schreef:
Zou je ze niet langzaam omdopen tot ConGaafs :lol:
haha, die is goed =D>

Googlen op Concave brengt je niet naar deze speaker.
Op marketing vlak heeft Congaaf dan meer troeven.
Alhoewel dat ik dan eerder voor Progaaf zou gaan! :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”