Isis, een vloerstaander met ScanSpeak units
Moderator: Beheerdersteam
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Ach, ik leef toch nog? 
Ik heb het trouwens gelijk maar even opgezocht, want tegenwoordig stinkt alles wat niet lekker ruikt, en heet alles giftig wat niet lekker smaakt of aanvoelt. De reden dat wengé als giftig wordt betiteld, is omdat het irritatie (jeuk, uitslag, rood) kan veroorzaken aan luchtwegen, huid en ogen. Dat geldt eveneens voor mahonie, pallisander, teak, iep, walnoot, en nog veel meer houtsoorten, maar ja... sommige mensen krijgen dit soort irritaties al van tarwebloem.
Kortom... je krijgt er geen enge ziekten van, en de wat lastigere splintertjes overleven we ook wel.
Ik heb het trouwens gelijk maar even opgezocht, want tegenwoordig stinkt alles wat niet lekker ruikt, en heet alles giftig wat niet lekker smaakt of aanvoelt. De reden dat wengé als giftig wordt betiteld, is omdat het irritatie (jeuk, uitslag, rood) kan veroorzaken aan luchtwegen, huid en ogen. Dat geldt eveneens voor mahonie, pallisander, teak, iep, walnoot, en nog veel meer houtsoorten, maar ja... sommige mensen krijgen dit soort irritaties al van tarwebloem.
Kortom... je krijgt er geen enge ziekten van, en de wat lastigere splintertjes overleven we ook wel.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Nou, ik leef nog steeds, geen zwerende vingers en de nieren werken nog dus weer even aan de slag.
Front zit er ook op en de achterkant in de kleurlak gezet. Dit wordt dezelfde kleur als de kast en met een platte kwast opgezet alleen van boven naar beneden gestreken. Hierdoor komen er strepen op, maar gaat lijken op houtnerf. En aangezien je de achterkant toch nooit ziet is dit goedkoper dan nog eens de achterkant fineren....
Front zit er ook op en de achterkant in de kleurlak gezet. Dit wordt dezelfde kleur als de kast en met een platte kwast opgezet alleen van boven naar beneden gestreken. Hierdoor komen er strepen op, maar gaat lijken op houtnerf. En aangezien je de achterkant toch nooit ziet is dit goedkoper dan nog eens de achterkant fineren....
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Pas helaas niet in de kamer qua kleurstelling, maar de tekening van het Wengé is echt super vind ik. Lastig werken, maar wel mooi. Maar goed, gaat nu even inderdaad wat snel. Baby komt over 6 weken (als het goed is) en wou voor die tijd nog wat langlopende projecten "afwerken"....vandaar dat deze vrij snel is gemaakt na Thesis.
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Op dit moment speelt deze met het aangepaste Isis filter. Moet jou filter nog bouwen Rik. Hij klinkt wat rustiiger dan Thesis, en wat frisser dan Isis, minder soft. Het laag is wel wat minder dan de orginele Isis, maar het geheel staat dan ook nog maar een paar uur te spelen. Eerst wat uurtjes lekker laten speln en dan eens meten ho of wat.rho schreef:....en dé vraag: Hoe klinkt ie?![]()
Ik ken de mijne, maar ik neem aan dat jij er hier en daar wat aan gewijzigd hebt.
Zal niet veel schelen. Misschien half graadje, maar in principe zijn ze gelijk.Paul schreef:Klopt het dat deze kast niet / minder achterover helt dan het origineel?
Het stropdasfrontje komt hier ook weer op, en eerlijk gezegt vind ik het forse wel meevallen. Ik vond juist de eiken versie wat forser lijken.
Kijk, vroeger deed men het als volgt:wordt tijd om het stapelbed van de jongens om te toveren naar een kasteel zodat z bij elkaar op kamer mogen slapen)
Je legt eerst de jongste op bed. Als die slaapt, zet je die tegen de wand aan en stop je nr twee in bed en als die slaapt dan enz enz enz, tot ze alle tien....
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Ehm, ja, ze zijn voor een twee-weg met vrij kleine woofer best stevig. Klant heeft een vrij grote woonkamer, dus daar zullen ze wel staan. Hier in huis ogen ze naast Thesis best groot ja...(vond m'n vrouw ook)Wowly schreef:Ik vind ze erg veel klasse hebben (!), maar naast de thesis ogen ze enigzins stevig. Ik vind dat wel wat hebben!
6 weken nog, mijn vrouw moet nog zo'n 6 maanden(wordt tijd om het stapelbed van de jongens om te toveren naar een kasteel zodat z bij elkaar op kamer mogen slapen
)
Jan
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
EHm, jep....iets ander filter. Ik heb jou filter gemaakt, en het orginele van Isis. Met die laatste ben ik wat aan het stoeien geweest, en met wat metingen, simulaties en veranderingen ben ik tot onderstaande gekomen:rho schreef:....en dé vraag: Hoe klinkt ie?![]()
Ik ken de mijne, maar ik neem aan dat jij er hier en daar wat aan gewijzigd hebt.

Met bijbehorende grafiekje:

En watervaldiagram:

En de klank?....Helemaal niets mis mee. Om eerlijk te zeggen vind ik hem beter klinken dan Thesis. (dus daar gaan we ook nog eens mee aan de slag)
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Heeft wat dat betreft toch wel voordelen....zo'n extreem zware kast. Steekwagentje om te verzeulen, maar ben zeker tevreden al zeg ik hetzelf.
Krijg nog wel eens wat vragen over waarom nou zo'n grote, drie-dubbel-dikke kast met lood en verschillende soorten hout....nou, daarom dus.Maar hij is goed gelukt Jeroen. Nu maar hopen dat de klant dat ook vindt...
En ehm, zoals ik al schreef, hij klink beter dan Thesis... 
Krijg nog wel eens wat vragen over waarom nou zo'n grote, drie-dubbel-dikke kast met lood en verschillende soorten hout....nou, daarom dus.Maar hij is goed gelukt Jeroen. Nu maar hopen dat de klant dat ook vindt...
