Isis, een vloerstaander met ScanSpeak units

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Jasper Joppe Geers
Berichten: 799
Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
Locatie: Schijndel

Bericht door Jasper Joppe Geers »

Kortom: Stay away from Wengé?...
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Ach, ik leef toch nog? :lol:

Ik heb het trouwens gelijk maar even opgezocht, want tegenwoordig stinkt alles wat niet lekker ruikt, en heet alles giftig wat niet lekker smaakt of aanvoelt. De reden dat wengé als giftig wordt betiteld, is omdat het irritatie (jeuk, uitslag, rood) kan veroorzaken aan luchtwegen, huid en ogen. Dat geldt eveneens voor mahonie, pallisander, teak, iep, walnoot, en nog veel meer houtsoorten, maar ja... sommige mensen krijgen dit soort irritaties al van tarwebloem. :?

Kortom... je krijgt er geen enge ziekten van, en de wat lastigere splintertjes overleven we ook wel. ;)
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

Een splinter cederhout in de vinger kan je de vinger kosten. Ook kun je last krijgen van je bijnieren als je regelmatig met houtstof in aanraking komt.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

richard schreef:
Een splinter cederhout in de vinger kan je de vinger kosten. Ook kun je last krijgen van je bijnieren als je regelmatig met houtstof in aanraking komt.
Lekkere hobby eigenlijk :-k
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

richard schreef:
Ook kun je last krijgen van je bijnieren als je regelmatig met houtstof in aanraking komt.
Ik maar denken dat het door mijn wijngebruik komt :oops:
Maar is het vochtig bewerken misschien een mogelijkheid? afgezien van de splinters dan.. Dat is weer op te lossen met handschoenen..

Kees
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Nou, ik leef nog steeds, geen zwerende vingers en de nieren werken nog dus weer even aan de slag.

Front zit er ook op en de achterkant in de kleurlak gezet. Dit wordt dezelfde kleur als de kast en met een platte kwast opgezet alleen van boven naar beneden gestreken. Hierdoor komen er strepen op, maar gaat lijken op houtnerf. En aangezien je de achterkant toch nooit ziet is dit goedkoper dan nog eens de achterkant fineren....
Bijlagen
1.JPG
2.JPG
3.JPG
Gebruikersavatar
Jasper Joppe Geers
Berichten: 799
Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
Locatie: Schijndel

Bericht door Jasper Joppe Geers »

Slim bedacht!

En zo te zien is het je nog aardig gelukt ook. Nu maar oppassen dat de kleur niet teveel afwijkt van de rest zeg maar...

Maarreh.. toch mis ik iets op de foto's...
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Kleur gaat goed overeen komen. Na drie laklagen is het op kleur. Kijkende naar de foto is het wat onduidelijk misschien qua kleur, want het fineer is nog niet gelakt en wat stoffig. Maar komt goed.
Ehm, bier is op Jasper... 8)
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Edo schreef:
Ehm, bier is op Jasper... 8)
Je moet je nieren wel blijven spoelen hoor :!:
Gebruikersavatar
Jasper Joppe Geers
Berichten: 799
Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
Locatie: Schijndel

Bericht door Jasper Joppe Geers »

SARK schreef:
Je moet je nieren wel blijven spoelen hoor :!:
:lol: :lol:
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Zo...kast in de lak. Toch wel een heel ander gezicht als de eiken versie...
Bijlagen
1.JPG
3.jpg
2.jpg
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12871
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Het gaat bij jou echt aan de lopende band he? Schitterend weer!
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Pas helaas niet in de kamer qua kleurstelling, maar de tekening van het Wengé is echt super vind ik. Lastig werken, maar wel mooi. Maar goed, gaat nu even inderdaad wat snel. Baby komt over 6 weken (als het goed is) en wou voor die tijd nog wat langlopende projecten "afwerken"....vandaar dat deze vrij snel is gemaakt na Thesis.
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Erg mooi weer!

Klopt het dat deze kast niet / minder achterover helt dan het origineel?
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

....en dé vraag: Hoe klinkt ie? :D
Ik ken de mijne, maar ik neem aan dat jij er hier en daar wat aan gewijzigd hebt.
Gebruikersavatar
Jasper Joppe Geers
Berichten: 799
Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
Locatie: Schijndel

Bericht door Jasper Joppe Geers »

INderdaad, ziet er weer heel netjes uit!

Eerlijk gezegd vond ik die originele met dat stropdasfrontje wel mooier hoor. Door deze soort fineer oogt zo'n kast al gauw wat forser.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

rho schreef:
....en dé vraag: Hoe klinkt ie? :D
Ik ken de mijne, maar ik neem aan dat jij er hier en daar wat aan gewijzigd hebt.
Op dit moment speelt deze met het aangepaste Isis filter. Moet jou filter nog bouwen Rik. Hij klinkt wat rustiiger dan Thesis, en wat frisser dan Isis, minder soft. Het laag is wel wat minder dan de orginele Isis, maar het geheel staat dan ook nog maar een paar uur te spelen. Eerst wat uurtjes lekker laten speln en dan eens meten ho of wat.
Paul schreef:
Klopt het dat deze kast niet / minder achterover helt dan het origineel?
Zal niet veel schelen. Misschien half graadje, maar in principe zijn ze gelijk.



Het stropdasfrontje komt hier ook weer op, en eerlijk gezegt vind ik het forse wel meevallen. Ik vond juist de eiken versie wat forser lijken.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik vind ze erg veel klasse hebben (!), maar naast de thesis ogen ze enigzins stevig. Ik vind dat wel wat hebben!

6 weken nog, mijn vrouw moet nog zo'n 6 maanden :D (wordt tijd om het stapelbed van de jongens om te toveren naar een kasteel zodat z bij elkaar op kamer mogen slapen :D )

Jan
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

wordt tijd om het stapelbed van de jongens om te toveren naar een kasteel zodat z bij elkaar op kamer mogen slapen)
Kijk, vroeger deed men het als volgt:
Je legt eerst de jongste op bed. Als die slaapt, zet je die tegen de wand aan en stop je nr twee in bed en als die slaapt dan enz enz enz, tot ze alle tien.... :roll:
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Hahahaha :P

't grappige is dat als ze bij elkaar slapen ze beter slapen dan als ze apart liggen.

Jan
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Wowly schreef:
Ik vind ze erg veel klasse hebben (!), maar naast de thesis ogen ze enigzins stevig. Ik vind dat wel wat hebben!

6 weken nog, mijn vrouw moet nog zo'n 6 maanden :D (wordt tijd om het stapelbed van de jongens om te toveren naar een kasteel zodat z bij elkaar op kamer mogen slapen :D )

Jan
Ehm, ja, ze zijn voor een twee-weg met vrij kleine woofer best stevig. Klant heeft een vrij grote woonkamer, dus daar zullen ze wel staan. Hier in huis ogen ze naast Thesis best groot ja...(vond m'n vrouw ook)
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

Edo schreef:
Zo...kast in de lak. Toch wel een heel ander gezicht als de eiken versie...
Mooi hoor, houdt er wel rekening mee dat wengé nogal wat donker wordt in de loop der tijd.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

rho schreef:
....en dé vraag: Hoe klinkt ie? :D
Ik ken de mijne, maar ik neem aan dat jij er hier en daar wat aan gewijzigd hebt.
EHm, jep....iets ander filter. Ik heb jou filter gemaakt, en het orginele van Isis. Met die laatste ben ik wat aan het stoeien geweest, en met wat metingen, simulaties en veranderingen ben ik tot onderstaande gekomen:

Afbeelding

Met bijbehorende grafiekje:

Afbeelding

En watervaldiagram:

Afbeelding

En de klank?....Helemaal niets mis mee. Om eerlijk te zeggen vind ik hem beter klinken dan Thesis. (dus daar gaan we ook nog eens mee aan de slag)
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12871
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Extreem goede waterval heeft die midwoofer boven 1000 Hz!
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Heeft wat dat betreft toch wel voordelen....zo'n extreem zware kast. Steekwagentje om te verzeulen, maar ben zeker tevreden al zeg ik hetzelf.
Krijg nog wel eens wat vragen over waarom nou zo'n grote, drie-dubbel-dikke kast met lood en verschillende soorten hout....nou, daarom dus.Maar hij is goed gelukt Jeroen. Nu maar hopen dat de klant dat ook vindt... :) En ehm, zoals ik al schreef, hij klink beter dan Thesis... :?
Gesloten