Isis, een vloerstaander met ScanSpeak units

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Jasper Joppe Geers

Bericht door Jasper Joppe Geers »

Kortom: Stay away from Wengé?...
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

Ach, ik leef toch nog? :lol:

Ik heb het trouwens gelijk maar even opgezocht, want tegenwoordig stinkt alles wat niet lekker ruikt, en heet alles giftig wat niet lekker smaakt of aanvoelt. De reden dat wengé als giftig wordt betiteld, is omdat het irritatie (jeuk, uitslag, rood) kan veroorzaken aan luchtwegen, huid en ogen. Dat geldt eveneens voor mahonie, pallisander, teak, iep, walnoot, en nog veel meer houtsoorten, maar ja... sommige mensen krijgen dit soort irritaties al van tarwebloem. :?

Kortom... je krijgt er geen enge ziekten van, en de wat lastigere splintertjes overleven we ook wel. ;)
richard

Bericht door richard »

Een splinter cederhout in de vinger kan je de vinger kosten. Ook kun je last krijgen van je bijnieren als je regelmatig met houtstof in aanraking komt.
SARK

Bericht door SARK »

richard schreef:
Een splinter cederhout in de vinger kan je de vinger kosten. Ook kun je last krijgen van je bijnieren als je regelmatig met houtstof in aanraking komt.
Lekkere hobby eigenlijk :-k
audiomanics
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

richard schreef:
Ook kun je last krijgen van je bijnieren als je regelmatig met houtstof in aanraking komt.
Ik maar denken dat het door mijn wijngebruik komt :oops:
Maar is het vochtig bewerken misschien een mogelijkheid? afgezien van de splinters dan.. Dat is weer op te lossen met handschoenen..

Kees
Edo
Mede-oprichter ZBA

Bericht door Edo »

Nou, ik leef nog steeds, geen zwerende vingers en de nieren werken nog dus weer even aan de slag.

Front zit er ook op en de achterkant in de kleurlak gezet. Dit wordt dezelfde kleur als de kast en met een platte kwast opgezet alleen van boven naar beneden gestreken. Hierdoor komen er strepen op, maar gaat lijken op houtnerf. En aangezien je de achterkant toch nooit ziet is dit goedkoper dan nog eens de achterkant fineren....
Bijlagen
1.JPG
2.JPG
3.JPG
Jasper Joppe Geers

Slim bedacht!

En zo te zien is het je nog aardig gelukt ook. Nu maar oppassen dat de kleur niet teveel afwijkt van de rest zeg maar...

Maarreh.. toch mis ik iets op de foto's...
Edo
Mede-oprichter ZBA

Bericht door Edo »

Kleur gaat goed overeen komen. Na drie laklagen is het op kleur. Kijkende naar de foto is het wat onduidelijk misschien qua kleur, want het fineer is nog niet gelakt en wat stoffig. Maar komt goed.
Ehm, bier is op Jasper... 8)
SARK

Bericht door SARK »

Edo schreef:
Ehm, bier is op Jasper... 8)
Je moet je nieren wel blijven spoelen hoor :!:
Jasper Joppe Geers

SARK schreef:
Je moet je nieren wel blijven spoelen hoor :!:
:lol: :lol:
Edo
Mede-oprichter ZBA

Bericht door Edo »

Zo...kast in de lak. Toch wel een heel ander gezicht als de eiken versie...
Bijlagen
1.JPG
3.jpg
2.jpg
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Het gaat bij jou echt aan de lopende band he? Schitterend weer!
Edo
Mede-oprichter ZBA

Bericht door Edo »

Pas helaas niet in de kamer qua kleurstelling, maar de tekening van het Wengé is echt super vind ik. Lastig werken, maar wel mooi. Maar goed, gaat nu even inderdaad wat snel. Baby komt over 6 weken (als het goed is) en wou voor die tijd nog wat langlopende projecten "afwerken"....vandaar dat deze vrij snel is gemaakt na Thesis.
Paul

Bericht door Paul »

Erg mooi weer!

Klopt het dat deze kast niet / minder achterover helt dan het origineel?
rho

Bericht door rho »

....en dé vraag: Hoe klinkt ie? :D
Ik ken de mijne, maar ik neem aan dat jij er hier en daar wat aan gewijzigd hebt.
Jasper Joppe Geers

INderdaad, ziet er weer heel netjes uit!

Eerlijk gezegd vond ik die originele met dat stropdasfrontje wel mooier hoor. Door deze soort fineer oogt zo'n kast al gauw wat forser.
Edo
Mede-oprichter ZBA

Bericht door Edo »

rho schreef:
Ik ken de mijne, maar ik neem aan dat jij er hier en daar wat aan gewijzigd hebt.
Op dit moment speelt deze met het aangepaste Isis filter. Moet jou filter nog bouwen Rik. Hij klinkt wat rustiiger dan Thesis, en wat frisser dan Isis, minder soft. Het laag is wel wat minder dan de orginele Isis, maar het geheel staat dan ook nog maar een paar uur te spelen. Eerst wat uurtjes lekker laten speln en dan eens meten ho of wat.
Paul schreef:
Klopt het dat deze kast niet / minder achterover helt dan het origineel?
Zal niet veel schelen. Misschien half graadje, maar in principe zijn ze gelijk.

Het stropdasfrontje komt hier ook weer op, en eerlijk gezegt vind ik het forse wel meevallen. Ik vond juist de eiken versie wat forser lijken.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik vind ze erg veel klasse hebben (!), maar naast de thesis ogen ze enigzins stevig. Ik vind dat wel wat hebben!

6 weken nog, mijn vrouw moet nog zo'n 6 maanden :D (wordt tijd om het stapelbed van de jongens om te toveren naar een kasteel zodat z bij elkaar op kamer mogen slapen :D )

Jan
sietse

Bericht door sietse »

wordt tijd om het stapelbed van de jongens om te toveren naar een kasteel zodat z bij elkaar op kamer mogen slapen)
Kijk, vroeger deed men het als volgt:
Je legt eerst de jongste op bed. Als die slaapt, zet je die tegen de wand aan en stop je nr twee in bed en als die slaapt dan enz enz enz, tot ze alle tien.... :roll:
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Hahahaha :P

't grappige is dat als ze bij elkaar slapen ze beter slapen dan als ze apart liggen.

Jan
Edo
Mede-oprichter ZBA

Bericht door Edo »

Wowly schreef:
Ik vind ze erg veel klasse hebben (!), maar naast de thesis ogen ze enigzins stevig. Ik vind dat wel wat hebben!

6 weken nog, mijn vrouw moet nog zo'n 6 maanden :D (wordt tijd om het stapelbed van de jongens om te toveren naar een kasteel zodat z bij elkaar op kamer mogen slapen :D )

Jan
Ehm, ja, ze zijn voor een twee-weg met vrij kleine woofer best stevig. Klant heeft een vrij grote woonkamer, dus daar zullen ze wel staan. Hier in huis ogen ze naast Thesis best groot ja...(vond m'n vrouw ook)
richard

Bericht door richard »

Edo schreef:
Zo...kast in de lak. Toch wel een heel ander gezicht als de eiken versie...
Mooi hoor, houdt er wel rekening mee dat wengé nogal wat donker wordt in de loop der tijd.
Edo
Mede-oprichter ZBA

Bericht door Edo »

rho schreef:
EHm, jep....iets ander filter. Ik heb jou filter gemaakt, en het orginele van Isis. Met die laatste ben ik wat aan het stoeien geweest, en met wat metingen, simulaties en veranderingen ben ik tot onderstaande gekomen:

Afbeelding

Met bijbehorende grafiekje:

Afbeelding

En watervaldiagram:

Afbeelding

En de klank?....Helemaal niets mis mee. Om eerlijk te zeggen vind ik hem beter klinken dan Thesis. (dus daar gaan we ook nog eens mee aan de slag)
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Extreem goede waterval heeft die midwoofer boven 1000 Hz!
Edo
Mede-oprichter ZBA

Bericht door Edo »

Heeft wat dat betreft toch wel voordelen....zo'n extreem zware kast. Steekwagentje om te verzeulen, maar ben zeker tevreden al zeg ik hetzelf.
Krijg nog wel eens wat vragen over waarom nou zo'n grote, drie-dubbel-dikke kast met lood en verschillende soorten hout....nou, daarom dus.Maar hij is goed gelukt Jeroen. Nu maar hopen dat de klant dat ook vindt... :) En ehm, zoals ik al schreef, hij klink beter dan Thesis... :?
Gesloten