Erg handig dingetje. Niet het meest nauwkeurige zaagtafeltje, maar aangezien ik een vrij kleine schuur heb zocht ik iets handzaams....en deze kan ik opklappen en weg "schuiven" in de schuur achter de fietsen.
Handcikelzaag hangt eronder. En vooral bij deze speaker waar zo'n beetje alles onder een hoek van 4 graden moet worden gezaagt is dit een uitkomst (en nog redelijk betaalbaar)
Maar goed, aangezien ik onverwachts visite kreeg kon ik m'n voorgaande verhaal niet helemaal afmaken. Bij deze deel 2:
De "buitenkast van MDF zit met deuvel en flink wat houtlijm in elkaar.
Erg handig en stevige constructie.
Toen "laag" 2...lood. Dit is de eerste keer dat ik deze constructie toepas, dus hoe het gaat uitpakken weet ik nog niet. Zwaar is het in iedergeval.
Het erste probleem liep ik al snel tegenaan. Dit had te maken met de bracing in de kast. Aangezien de basreflexpijp een lengte krijgt van rond de 25 cm zat ik met de diepte een beetje te worstelen. Het zou net gaan, maar heb besloten ok een mooie (nog op de plank liggende) pijp te gebruiken die 80 graden is gebogen (en mooie in/uit rondingen heeft)
Maar hierdoor kwam de bracing die ik in gedachte had een beetje in de ehm...knoop dus.
Ik heb, mede doordat de kast niet echt groot is en wanden krijgt van 5 cm dik, gekozen voor iets andere en mindere bracing. Hier en daar op uitgedachte plaatsen wat dwarslatten gelijmt. Stevig en zit niet in de weg voor de BR-pijp. Er zijn er nu (vandaag) 6 geplaatst.
De "binnenkast" zit ondertussen ook op z'n plek en is gemaakt van 18 mm dik multiplex. Buiten- en binnenkast (met het lood ertussen) zijn verlijmt en geschroeft. Na klopgeest te hebben gespeelt op de kast klinkt ie nu zo dood als een pier. Gelukkig maar.
Het front gaat gemaakt worden van 22mm mdf/18mm multiplex/22mm mdf met wat lood ertussen. en later samengevoegd met de rest van de kast. Filter komt (vanwege plaatsgebrek etc) extern.
Resultaat tot nu toe erg leuk, wel zwaar....25 Kg zonder front/units. Niet te vaak verplaatsen dus.