Cyburg Stick Hoch

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

jurriaan
Berichten: 255
Lid geworden op: vr 02 feb 2007, 12:07

Cyburg Stick Hoch

Bericht door jurriaan »

Na hier eerst de nodige vragen gesteld te hebben, van het weekend dan toch echt begonnen met bouwen. Eindelijk. :)

Het leverde dit op:
Afbeelding

Inderdaad er mist nog een schotje.Foutje gemaakt met zagen ;)

Inmiddels ook het meeste mdf voor Stick twee gezaagd.

Via oaudio.de een set speakers en filtercomponenten besteld. De prijs gaf de doorslag. Eerst speakers leren bouwen en dan komt het geld inversteren in de onderdelen.
Gebruikersavatar
DualdudE
Berichten: 449
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door DualdudE »

Ik heb ze ook, en ze klinken helemaal niet gek :)
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

idem dit hierzo, vooral voor niet kenners leuk om langs een grotere luidspreker te zetten, geheid dat je niet in de gaten hebben dat de stick zoveel geluid produceerd.....

Wowly
jurriaan
Berichten: 255
Lid geworden op: vr 02 feb 2007, 12:07

Bericht door jurriaan »

Dus volgens jou wordt mij hoog gespannen verwachting straks bewaarheid.
:wink:
Ik ben benieuwd hoe ze klinken naast mijn 2 iet wat bejaarde BNS E14 speakers.
jurriaan
Berichten: 255
Lid geworden op: vr 02 feb 2007, 12:07

Bericht door jurriaan »

Update:
nummer 2 is inmiddels ook in aanbouw.
In de garage gezaagd en gelijmd maar ivm met de vorst bivakkeren ze in de kelder.
Afbeelding
Gebruikersavatar
hovingtim
Berichten: 1206
Lid geworden op: zo 19 jun 2005, 23:37
Locatie: Ergens Bij Nijmegen

Bericht door hovingtim »

Mooie lijmklemmen van de aldi :wink:

Tip: niet te veel kracht willen gebruiken met het zetten van de lijmklem daar kunnen die plastic handvaten niet tegen.

Ik heb er al 2 gemold. Had er ook niet veel van verwacht maar zo weinig
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Cyburg Stick Hoch

Bericht door SARK »

jurriaan schreef:
Inderdaad er mist nog een schotje.Foutje gemaakt met zagen ;)
Volgens mij mist er nog iets .... de opening onderin :idea:
Bijlagen
stickwk7.jpg
Laatst gewijzigd door SARK op vr 03 sep 2010, 6:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
DualdudE
Berichten: 449
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door DualdudE »

Heb het vermoeden dat er een normale br-pijp in komt? :) Aangezien er ook "Hoch" in de topictitel staat. :)

Zie deze pdf
jurriaan
Berichten: 255
Lid geworden op: vr 02 feb 2007, 12:07

Bericht door jurriaan »

Inderdaad het is niet de 'standaard' Stick maar de Hoch.

In de PDF van de maker kwam ik de Hoch tegen en die sprak mij qua ontwerp net wat meer aan door het paspijpje en het feit dat ie hoger is.

Van de Stick zijn er ook nog een center, een surround en een variant met een cd kast erin.

De lijmklemmen zijn van de Gamma maar de spankracht neemt al sterk af. Niet echt een succes en dan vind ik 7 euro per klem duur betaald. Wel handig dat ie met 1 hand te bedienen is.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

DualdudE schreef:
Heb het vermoeden dat er een normale br-pijp in komt? :) Aangezien er ook "Hoch" in de topictitel staat. :)
Ah, zat ff niet op te letten (en ik wist ook niet dat er meerdere varianten van de Stick zijn :oops: ).
Sorry :!:
jurriaan
Berichten: 255
Lid geworden op: vr 02 feb 2007, 12:07

Bericht door jurriaan »

Update:
vanmiddag dacht ik de gaten voor de bass pijpjes te zagen.
Het zagen ging goed, pijpjes pasten na wat schuren perfect, hoogte was goed, exact in het midden maar aan de achterkant van de speakers geplaatst.......

Afbeelding
Inmiddels gaten weer dicht gezet, en de gaten aan de vóórkant gemaakt.


Afbeelding
Gebruikersavatar
DualdudE
Berichten: 449
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door DualdudE »

Voor mijn Sticks ga ik van het zomer ook nieuwe kasten maken denk ik. En dan ook de variant met een normale BR poort. Ziet er wat mooier uit, en dan ook zorgen dat het hout wat nauwkeuriger is gezaagd zodat het allemaal wat netter past. :) Al lijkt me de cd-rek versie ook wel een leuke uitdaging :)
jurriaan
Berichten: 255
Lid geworden op: vr 02 feb 2007, 12:07

Bericht door jurriaan »

De Stick Hoch was een verrassingkje toen ik de Cyburgs Stick PDF openende. En inderdaad ziet de Hoch er in mijn ogen mooier uit.

Update:
Link naar de foto

Nu stokt het project, speaker units en filtercomponentne zijn nog niet geleverd :twisted:

Wat betreft de afwerking ben ik er nog niet uit. Schilderen liever niet.
jurriaan
Berichten: 255
Lid geworden op: vr 02 feb 2007, 12:07

Bericht door jurriaan »

Update:
speakers staan stil, verdekt opgesteld in de woonkamer.
Wachtend op de speaker-units en filtercomponenten.
Maar goed nieuws die komen er aan. Als de postbode nu hard door loopt 8) dan hoop ik dat het pakket hier van het weekend is.

Komend weekend naar Arnhem voor fineer en een ander afwerkingsmateriaal.
Het fineer is voor de 'voet', de staanders worden afgewerkt met...
jurriaan
Berichten: 255
Lid geworden op: vr 02 feb 2007, 12:07

Bericht door jurriaan »

De speakers spelen, alhoewel verre van af. Kost toch meer tijd, die ik niet heb, om de speakers verder af te maken.
Maar gene enkele haast alhoewel ik het niet kon laten ze aan de versterker aan te sluiten, zonder filter..
Het geluid is goed, hoe moet dat dan zijn met een filter..
De zijkanten zitten vast aan de speakers met schilderstape. Wel al het dempingsmateriaal aangebracht.

De speakers klinken ruimtelijker dan de BNS's die als vergelijking dienen.

Afwerkingsmateriaal bleek nog niet leverbaar, volgende week zaterdag nieuwe poging.
Zand voor in de voet is al wel gedroogd.
jurriaan
Berichten: 255
Lid geworden op: vr 02 feb 2007, 12:07

Bericht door jurriaan »

Uit de luie stoel.
Speciaal een dag vrij genomen om speakers te bouwen.
In dit geval speaker 1 te voorzien van zijn cover.
Poe hé dat kost emeer tijd dan ik dacht.
zeke rook omdat ik de lat hoog had gelegd. het oet allemaal super strak worden. maar goed erg leuk om te doen.

Terminal (nu heeft het fout gezaagde bass pijp gat toch nog nut)
Afbeelding

Verzonken terminals aan de binnenzijde. Van oorsprong zit er ook een plastic omlijsting bij de terminals maar die vond ik en lelijk en met 70mm doorsnede veel te groot.

Afbeelding

Het filter, voor ene eerste filter redelijk in elkaar geknutseld.

Afbeelding

Driver met isolatie. voor de driver zoek ik nog zwarte schroefje som vast te zetten
Afbeelding

Ja en dan eindelijk de afwerking!
Het is geworden.....
Skaileer en dat voor 5 euro de meter. Dan sla ik plamuren, schuren, plamuren, schuren, gronden, schuren aflakken en nogmaals aflakken graag over.

Afbeelding
Helaas met schuren de driver niet afgeplakt, dat moet ik dus nog bijwerken.

De voet ga ik fineren met notenhout. Ik ben bij AF geweest en na een uurtje wikken en wegen moest het noten hout worden. Uiteraard had ik daarmee 1 van de duurste stukken fineer te pakken 8)
Gebruikersavatar
DualdudE
Berichten: 449
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door DualdudE »

Ziet er leuk uit je afwerking :) Alleen je soldeerkunsten kunnen volgens mij nog iets netter ;)
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

weer dat sky leer he, moet ik toch eens proberen.
zeker de moeite waard om die schuur en lak stappen te versnellen op deze manier.
strak kassie!

alleen je BR poort zou ik nog zwart maken ofzo ?
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door mikekiwi »

kan je een fotootje plaatsen hoe het op de naden er uitziet (bovenkant dus)? Heb je daar op maat geknipt en tegenelkaar gedrukt of juist over elkaar geplakt?

Vanuit hier ziet het er verder best aardig uit!
jurriaan
Berichten: 255
Lid geworden op: vr 02 feb 2007, 12:07

Bericht door jurriaan »

Inderdaad de bass pijp moet zwart. Nu nog bedenken hoe ik dat ga doen.
Zomaar zwarte verf op het pvc zal niet houdne denk ik.

Gelukkig zie ik het soldeer niet meer 8) Daarnaast heb ik eerst zonder S39 gesoldeerd= niet slim :wink:

Detail foto van de bovenkant. Het was nog wel even puzzelen om er iets van te maken wat ik strak genoeg vond.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door mikekiwi »

jurriaan schreef:
Detail foto van de bovenkant. Het was nog wel even puzzelen om er iets van te maken wat ik strak genoeg vond.

Afbeelding
Dat ziet er zo keurig uit! Chapeau!
bastiaan
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 19:44

Bericht door bastiaan »

je pvc gewoon voorbehandelen met een primer, kan ook prima met regenpijpen buiten. Werkt hier prima!
Gebruikersavatar
Integra
Berichten: 7
Lid geworden op: za 24 mar 2007, 16:00

Bericht door Integra »

jurriaan schreef:
Gelukkig zie ik het soldeer niet meer 8) Daarnaast heb ik eerst zonder S39 gesoldeerd= niet slim :wink:
Zowieso nooit solderen met S39! :shock:
jurriaan
Berichten: 255
Lid geworden op: vr 02 feb 2007, 12:07

Bericht door jurriaan »

niet solderen met s39, want?

aan primer om pvc te schilderen had ook gedacht maar om nou voor zo'n klein stukje ene hele pot primer t ekopen gaat mij te verf.
ik ga opzoek naar een andere creatieve oplossing.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Integra schreef:
jurriaan schreef:
Gelukkig zie ik het soldeer niet meer 8) Daarnaast heb ik eerst zonder S39 gesoldeerd= niet slim :wink:
Zowieso nooit solderen met S39! :shock:
Zo ja, dan daarna grondig schoonmaken omdat dat spul oxidatie veroorzaakt van je las en alles dat ermee in aanraking komt.
Gesloten