Macho-TL

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

sietse

Macho-TL

Bericht door sietse »

Nou, het gaat héven, nee niet de elfstedentocht per schaats, en die op de fiets is er ook nog niet en lopend is me ook al te vermoeiend. Dus dan maar wat andere actie in Friesland. Twee Tl kastjes bouwen, kan ook zeer vermoeiend zijn, maar medisch gezien is het een gezonde bezigheid, vanwege de line. Vooral als je met die dingen gaat sjouwen. #-o

Dus de Octopus, leuke naam door Kees bedacht, maar jullie mogen zeggen of ik dat zo laat, want acht woofs is denk ik wel een beetje overdreven. Het is overigens vrij simpel in mijn ontwerp te realiseren zoals jullie op de tekening zullen kunnen zien. Linker aanzicht 4 x W170S, 4 x SPH135KEP en 1 x MHT 12 ribbon.

Ik hou het maar op één basmid, is goedkoper en gaat het zeker doen met de rest. Er zijn twee basjes onderweg die ik van Apax heb overgenomen, dan moet ik nog twee spoelen van 12mH hebben.
Het ontwerp is klaar, behalve dat ik nog een beetje zit met waar ik de uitgang van de line zal hebben. Ik denk aan de voorkant van die schuine zijpanelen. Lijkt me mooier dan in het front. Twee sleuven of zo.
Ik moet nog even een zaagproef doen met m'n circelzaak van wege 20* verstek zagen en dan kan ik een zaagplan maken. Het idee om de zaagmachine in de workmate te klemmen gaat dus niet op. Dacht ff een slimme zaagtafel te maken, maar de uit/aan knop moet een vingertje zien en dan hou ik er nog maar vijf over voor het werk. Maar ik heb alweer een andere oplossing bedacht. \:D/

Dus wordt vervolgd zo tussen tuin en behang door :cry:
Bijlagen
Octopus TL.jpg
Laatst gewijzigd door sietse op di 13 mar 2007, 19:50, 3 keer totaal gewijzigd.
audiomanics
Contacteer:

Re: Octopus TL

Bericht door audiomanics »

sietse schreef:
Dus de Octopus, leuke naam door Kees bedacht,
Euh Sietse... ik lanceerde de naam octo's je mag daar zelf wel een poes achter zetten hoor... Maar dan wel met katte oogjes ;-)

Kees
sietse

Re: Octopus TL

Bericht door sietse »

audiomanics schreef:
sietse schreef:
Dus de Octopus, leuke naam door Kees bedacht,
Euh Sietse... ik lanceerde de naam octo's je mag daar zelf wel een poes achter zetten hoor... Maar dan wel met katte oogjes ;-)

Kees
Hum... :D
weidok

Bericht door weidok »

Ehm.. boxen met een hoog WOOFER gehalte :)

Hoe zat het ook weer met dat "briefje"...
Of zit er een ontsnappings clausule in
dat contactje.. met de "directie" ...

De WAF factor is wat mager ... maar dat is persoonlijk :)
sietse

Bericht door sietse »

Zo, toch maar de titel aangepast naar Quint, past vind ik beter met vier woofjes.
Hoe zat het ook weer met dat "briefje"...
:-k :-$ :-$
En tja, de waf, beetje lege voorkant, maar och, kunstwerkje er op schilderen, bloemetje er voor...eeeuuh.....ofzo.... :wink:
Apparition

Bericht door Apparition »

4 woofers, moet het dan geen kwart zijn ;)
Met Quint zou je er bijna 5 verwachten ;)
audiomanics
Contacteer:

Quint is vijf sietse.. Dan moet je er ook 5 in doen (1 passive ??)

Je kan 'm ook een mythologische naam geven... iets langs wat recht op staat :-k :-k :idea: : Priapus :roll: :twisted:

Kees
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Hahaha,

Da's wel een duivelsymbooltje waard. Wordt in de medische wereld toch wel als een zeer pijnlijk ervaring beschouwd.

Jan
sietse

Bericht door sietse »

:oops: :oops: :oops: :oops:
Was ik ook nog muzikant.....hoe diep kan ik nog zinken.... :( :(

Macho TL...nooouuuu.....:idea:
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Macho TL is een zeer fraaie naam!

Wowly
audiomanics
Contacteer:

ma·cho1 (de ~ (m.), ~'s)
1 man die zich hanig, stoer tegenover vrouwen gedraagt => haantje, he-man

Hoge WAf dus..

Nu maar hopen dat deze "stoere mannen" hun pretenties ook waar gaan maken..

Kees
sietse

Bericht door sietse »

Tja, ik denk dat ik er geen spijt van ga krijgen. Gisteravond nog een audio liefhebber op bezoek gehad en die twijfelde welke boxen hij nou het liefst hoorde. Die Quadro's doen het verrekte goed.

Ik denk dat ik nu weet hoe ik de boel met schuine kanten op maat krijg met de circelzaag en ik kan dus beginnen een zaagplan te maken. Dan es zien hoe ik alles aan elkaar gelijmd krijg, want dat wordt nog best lastig.
sietse

Bericht door sietse »

Phoe, dat gaat bijkans 3 platen MDF worden.
hovingtim

Bericht door hovingtim »

3 hele platen is toch al gouw een 90 euro. Dat worden dan wel hele flinke kasten of nie?
sietse

Bericht door sietse »

hovingtim schreef:
3 hele platen is toch al gouw een 90 euro. Dat worden dan wel hele flinke kasten of nie?
Nou, ik zit nu op krap twee en halve plaat 18mm en een stuk van 22mm. Ze worden niet echt klein, maar ik heb het ouwerwets één op één op papier getekend als doorsnede. dan valt het nog wel mee in verhouding tot de driepitters. Ook het op maat brengen van de schuingerande delen kost wat extra materiaal. En de boven en onderkanten vreten plaatruimte. Nou ja, wat moet dat moet nietwaar.
sietse

Bericht door sietse »

Ik zit nog wat te pusselen over de uitgang van de line. Een opening in het front blijf ik niet mooi vinden ongeacht de vorm. Zou het een beetje leuk lijken met een aantal ronde openingen in de voorkant van de zijwand(en)? Randen mooi rond afwerken of met pvc pijpjes met een randje zoals BR pijpjes van Visaton.?
Ben een beetje besluiteloos... :roll:
Bijlagen
line out.jpg
line out.jpg (7.31 KiB) 5588 keer bekeken
weidok

Bericht door weidok »

sietse schreef:
Ik zit nog wat te pusselen over de uitgang van de line. Een opening in het front blijf ik niet mooi vinden ongeacht de vorm.
Ben een beetje besluiteloos... :roll:
zoiets als opening(en)

Afbeelding
sietse

Bericht door sietse »

Ik heb nog es wat zitten denken en het lijkt me dat ik de uitgang van de line zijwaards laat uitkomen met een aantal ronde openingen. Valt het minder op en kijk je niet zo naar binnen... 8)
Niet op de kleur letten. Bruin stelt ls doek voor dat in de zijkant zal worden verzonken.

Maar weer verder met de tuin...zucht.... :(
Bijlagen
macho TL kleur.jpg
SARK

Bericht door SARK »

sietse schreef:
Geplaatst: Ma Mrt 26, 2007 8:27 pm

Is 't niet een beetje laat om nog in de tuin te klooien :roll:
sietse

Bericht door sietse »

SARK schreef:
sietse schreef:
Geplaatst: Ma Mrt 26, 2007 8:27 pm

Is 't niet een beetje laat om nog in de tuin te klooien :roll:
Ja.ja, kijk overdag wroeten en 's avonds bedenken hoe je de volgende dag verder zal. Ben de kluit van m'n gestorven bamboe aan het opruimen. ca 1 vierkante meter. Ik sla met een moker een bijl door de wortels en pas dan kan ik de schep gebruiken. Prachtige planten..... :roll:
sietse

Bericht door sietse »

Zo, de vergadering met de baas, alias aandeelhoudster, is voorspoedig verlopen. Ze verzette zich tegen mijn nieuwbouw plannen en ze had eigenlijk ook wel een beetje gelijk. Want het is echt wel een beetje zonde om mijn driepitters te slopen en zo af en toe moet ik ook wel es ff terug gefloten worden want dan draaf ik weer es door. (hum) :wink:
Maar goed, het zal nog wel even duren voor ik aan de slag kan, want zoals ik al eerder schreef, ik heb een hoop te doen in, aan en om het huis. Ondertussen ga ik es proberen of ik een liefhebber kan vinden voor de drie pitters en ga ik de Quadro's op reserve houden tot de Macho's klaar zijn. Die Quadro's daar kan ik best een tijd mee door het leven.
Lux audio leventje heb ik hé.... 8) en dat allemaal door -Macho-Audio-... \:D/
sietse

Bericht door sietse »

Zit dus nog een beetje te spelen met het uiterlijk.
Het volgende plaatje lijkt me ook niet gek. ook even de doorsnede van de kast met in het rood de omtrek van de driepitters. Het model zal het iets massaler maken, maar qua inhoud is de kast niet veel groter geworden.
Bijlagen
macho TL kleur.jpg
Macho doorsnede.jpg
Macho doorsnede.jpg (9.75 KiB) 5018 keer bekeken
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Sietse,

Waarom maak je de kast zo hoog? Je zou de mid en tweet toch best náást de woofs kunnen zetten. Als je de kast wat dieper maakt kun je mogelijk dezelfde inhoud waarborgen, maar wordt het geheel wat minder hoog en daarmee wat makkelijker thuis te "integreren"

Jan
sietse

Bericht door sietse »

Nou Jan, ik moet wel de lengte van de line zien kwijt te raken. En zo die nu gevouwen is kom ik aardig uit. De hoogte wordt tot nu toe 125 cm. Dat is 10 cm meer als eerst. Ze krijgen dan een wat slanker uiterlijk. Ze komen net als de driepitters toch, in voor ander meubilair onvoordelige, hoeken te staan, dus qua ruimte beslag zal het wel meevallen.
En och, weet je wel, bloemetje en zo...... :D
sietse

Bericht door sietse »

Zucht, aaaauuwoooeeei me rugje... nog een 20 tal m* te gaan, vijvertje moest uitgebreid met moerastuintje...... :roll:
Volhouden Sietse...volhouden.....volhouden.....straks nieuwe boxjes en zo.....pfffff..... 8)
Bijlagen
tuin.jpg
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”