Vifa Impuls (De speculaaspoppen) nummer 2

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Fixation
Berichten: 63
Lid geworden op: do 05 okt 2006, 22:13
Locatie: Serooskerke en Breda

Bericht door Fixation »

so hé dat glanst als een tierelier :shock:

Hoe krijg je dat zo mooi?

Heb je misschien een idee van het kostenplaatje aan onderdelen etc?

Ik krijg toch een beetje de kriebels als ik ze zo zie staan.. Vind ze nu al erg mooi..
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Heel, heeeeeel erg strak! Heeft dat kuiltje een functie?

Verder mag je van mij een hele tros veren steken.. =D>

Kees
Gebruikersavatar
pnierop
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 23:16
Locatie: Amsterdam

Bericht door pnierop »

Digidoo schreef:
Zeker mooi ontwerp. Alleen van je kleuren ben ik niet erg gecharmeerd. Waarom gouden spikes en een zilver/grijs onderpaneel?
Het onderpaneel is niet zilver/grijs maar creme/beige.
Dat komt op de foto niet helemaal over.
Omdat het metallic lak is krijgen lichte kleuren snel een zilveren gloed.
De combinatie bruin/beige/goud is in het echt wel heel erg mooi (vindt ik in ieder geval)

De kleuren komen sowieso niet goed over op deze foto's.
Op de foto zie je nagenoeg geen verschil tussen de twee verschillende kleuren bruin terwijl ze toch echt heel erg verschillen.
Gebruikersavatar
pnierop
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 23:16
Locatie: Amsterdam

Bericht door pnierop »

Wowly schreef:
Ik vind de pootjes ook zéér fraai.

hoe heb je de rondingen zo netjes gekregen?

Wowly
Eerst met de decoupeerzaak los uit de hand de grove vorm zagen. Dan het model er in met de grove rasp. Daarna schuren schuren en nog eens schuren.
In vier soorten korrel van 40 naar 320.
Een behoorlijke klus maar uiteindelijk absoluut de moeite waard.
Gebruikersavatar
pnierop
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 23:16
Locatie: Amsterdam

Bericht door pnierop »

Fixation schreef:
so hé dat glanst als een tierelier :shock:

Hoe krijg je dat zo mooi?

Heb je misschien een idee van het kostenplaatje aan onderdelen etc?

Ik krijg toch een beetje de kriebels als ik ze zo zie staan.. Vind ze nu al erg mooi..
Ik gebruik metallic autolak. Dat glanst op zich al heel erg, met name omdat het metallic is. Ik er daarna ook nog hoogglans blanke lak overheen gespoten. Dit is ook autolak. Er gaan nog een paar extra lagen blanke lak overheen komen wat nog een mooier effect geeft. Dan als ze af zijn goed in de was zetten en we moeten zonnebrillen op gaan zetten. :)
Gebruikersavatar
pnierop
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 23:16
Locatie: Amsterdam

Bericht door pnierop »

audiomanics schreef:
Heel, heeeeeel erg strak! Heeft dat kuiltje een functie?

Verder mag je van mij een hele tros veren steken.. =D>

Kees
Kuiltje? Er zit nergens een kuiltje. Misschien bedoel je het midden van de voet?
Dat is geen kuiltje maar ik heb het midden gewoon niet gespoten. Daar komt toch de speaker op staan.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Oh.. wel zeer knap optisch bedrog :wink:

En dat zo onbedoeld.. (ik kon er al geen nut voor bedenken :roll: )

Kees
Gebruikersavatar
pnierop
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 23:16
Locatie: Amsterdam

Bericht door pnierop »

Fixation schreef:
Heb je misschien een idee van het kostenplaatje aan onderdelen etc?
Ik heb het niet helemaal bijgehouden maar hier een indicatie.

De complete speakerset zonder kast € 335
Banaanstekkers spikes en terminals 60
MDF 40
Grondverf en lak 100
Lijm plamuur etc. 25

Totaal nu dus ca. € 560 (als ik niks vergeten ben)
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 927
Lid geworden op: za 30 jul 2005, 17:57
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

pnierop schreef:
De kleuren komen sowieso niet goed over op deze foto's.
Op de foto zie je nagenoeg geen verschil tussen de twee verschillende kleuren bruin terwijl ze toch echt heel erg verschillen.
Kijk, dat vind ik nou jammer. Foto's verpesten soms zo een eerste indruk (dating sites e.d. 8):lol:)

Als je toevallig in de buurt woont en als ze af zijn, dan kom ik kijken en luisteren, want dit is toch wel een juweeltje aan het worden...
Gebruikersavatar
pnierop
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 23:16
Locatie: Amsterdam

Bericht door pnierop »

Digidoo schreef:

Kijk, dat vind ik nou jammer. Foto's verpesten soms zo een eerste indruk (dating sites e.d. 8):lol:)

Als je toevallig in de buurt woont en als ze af zijn, dan kom ik kijken en luisteren, want dit is toch wel een juweeltje aan het worden...
Ja inderdaad. Mijn foto's zijn in ieder geval wel recent en niet van 10 jaar geleden. :lol:


Ik woon in Oostzaan vlakbij Amsterdam. Niet heel erg in de buurt van Den Haag maar als je een keer wilt luisteren als ze af zijn ben je welkom hoor.

Piet.
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 927
Lid geworden op: za 30 jul 2005, 17:57
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

Dat aanbod laat natuurlijk niet liggen, maar ik dacht als iedereen er nou van wilt genieten: Neem ze mee naar de DDIY 2007 of een andere zelfbouwdag! :D
Gebruikersavatar
pnierop
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 23:16
Locatie: Amsterdam

Bericht door pnierop »

Digidoo schreef:
Dat aanbod laat natuurlijk niet liggen, maar ik dacht als iedereen er nou van wilt genieten: Neem ze mee naar de DDIY 2007 of een andere zelfbouwdag! :D
Dat is een goed idee.
Ik ben zelf nog nooit op zo'n dag geweest maar ga ik zeker dit jaar doen.
Gebruikersavatar
pnierop
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 23:16
Locatie: Amsterdam

De eerste is af.

Bericht door pnierop »

De eerste speculaaspop is af.
Ten minste, hij is wel af maar ik ben nog niet helemaal tevreden.
Het spuitwerk is niet 100% gelukt. Dat ga ik nog een keer over doen.
Ik heb hem wel al in elkaar gezet en aangesloten.
De andere zit ook voorlopige even in elkaar. Daarvoor ga ik eerst de voet afmaken. Verslag over hoe het klinkt komt later. De eerste indruk is erg goed. Ze lijken iets beter te klinken dan de andere impulsen. Dat komt waarschijnlijk omdat ze iets hoger zijn.
Eerst maar even de foto's van de eerste die af is.
Bijlagen
DSC04267_resize.JPG
DSC04264_resize.JPG
DSC04263_resize.JPG
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

WOW...wat nou speculaaspop..gewoon speculaasTop zou ik zeggen.
De Timmerman
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 04 mar 2007, 13:13
Locatie: Maassluis

Bericht door De Timmerman »

Ik volg je showcase al een tijdje en vind je ontwerp werkelijk prachtig. Hoe heb je de overgang tussen het MDF en de PVC pijp van de tweeter (dat is het toch?) zo strak gekregen.

Ik wil zelf ook een setje van de VIFA impuls gaan maken en dit ideetje zou ik graag van je "lenen".
Gebruikersavatar
pnierop
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 23:16
Locatie: Amsterdam

Bericht door pnierop »

Nog wat fotootjes van de achterkant.
Ik moet zeggen dat ik zelf wel erg tevreden ben over het resultaat.

De vorige foto's zien er na het uploaden bij mij wat vreemd uit. Ligt misschien aan de resolutie.
Deze zijn wat kleiner.
Bijlagen
DSC04262_resize_resize.JPG
DSC04268_resize_resize.JPG
DSC04266_resize_resize.JPG
Gebruikersavatar
Ronald_1
Berichten: 384
Lid geworden op: zo 05 mar 2006, 21:13

Bericht door Ronald_1 »

De vorm van de kast is niet mijn smaak, maar complimenten voor de afwerking, heel erg netjes! :)
Gebruikersavatar
pnierop
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 23:16
Locatie: Amsterdam

Bericht door pnierop »

De Timmerman schreef:
Ik volg je showcase al een tijdje en vind je ontwerp werkelijk prachtig. Hoe heb je de overgang tussen het MDF en de PVC pijp van de tweeter (dat is het toch?) zo strak gekregen.

Ik wil zelf ook een setje van de VIFA impuls gaan maken en dit ideetje zou ik graag van je "lenen".
Altijd leuk zulke positieve reacties!

De overgang heb ik afgewerkt met polyesterplamuur. Aangebracht met een plamuurrubber. Daarna veel schuren, opnieuw plamuren, weer schuren, etc.

Je mag mijn ontwerp gerust lenen hoor. Als je meer info wil hoor ik het wel. Maar wel voor eigen risico om uitgelachten te worden vanwege het speculaaspopfront natuurlijk :lol: :lol:

Mijn zwager lag helemaal dubbel toen hij het frontje voor het eerst zag. Nu hij hem zag toen hij af was werd hij even stil......

De impuls is overigens wat klank betreft ook zeker een aanrader.
De Timmerman
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 04 mar 2007, 13:13
Locatie: Maassluis

Bericht door De Timmerman »

[quote]Je mag mijn ontwerp gerust lenen hoor. Als je meer info wil hoor ik het wel. Maar wel voor eigen risico om uitgelachten te worden vanwege het speculaaspopfront natuurlijk :lol: :lol: [/quote]

Daarom wil ik ook alleen het PVC-pijp idee lenen :) . Overigens vind ik "de speculaaspop" best mooi hoor!
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

pnierop schreef:
Ik moet zeggen dat ik zelf wel erg tevreden ben over het resultaat.
Daar heb je ook alle reden toe, want ze zien er fantastisch uit. Erg origineel qua vormgeving, en wat mij betreft ook een zeer geslaagde kleurcombinatie.
pnierop schreef:
Mijn zwager lag helemaal dubbel toen hij het frontje voor het eerst zag. Nu hij hem zag toen hij af was werd hij even stil......
Zoiets is leuk. Het geeft niet alleen voorpret, maar verdubbelt ook de napret. Wie het laatst lacht... 8)
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Ronald_1 schreef:
De vorm van de kast is niet mijn smaak,
Gelukkig verschillen smaken! Ik vind ze heeeel erg mooi geworden Keurig in balans, ook qua kleur en gelukkig weer geen rechttoe rechtaan concept.
Dikke pluim!!

Kees
Gebruikersavatar
Jasper Joppe Geers
Berichten: 799
Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
Locatie: Schijndel

Bericht door Jasper Joppe Geers »

Sodeknetter zeg...

Ben je niet bang dat je na een jaar of zo scheurtjes gaat zien in je lak? Bij die overgang naar die PVC pijp zou ik vrezen voor werking...

Hoe dan ook: Absoluut strak werk hoor! Petje af maat!

=D> =D> =D>
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Inderdaad, prima gelukt. =D> =D>
Gebruikersavatar
Ronald_1
Berichten: 384
Lid geworden op: zo 05 mar 2006, 21:13

Bericht door Ronald_1 »

audiomanics schreef:
Gelukkig verschillen smaken!
Daar heb je helemaal gelijk in. Anders zou luidsprekerbouw ook één grote eenheidsworst worden. Het is leuk dit soort originele ontwerpen te zien, zeker als ze zo mooi gebouwd en afgewerkt zijn.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Ik net vernomen dat ze ook een hoge WAF hebben.. Ik heb ze even aan een paar vriendinnetje laten zien namelijk... (normale mensen praten over andere dingen met vriendinnen.. nou, ik dus niet :wink: )

Kees
Gesloten