sub slopen
Moderator: Beheerdersteam
- passoa
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
sub slopen
Even vlug een vraagje:
Zou ik mijn sub van men home-cinema setje kunnen hergebruiken? Heb echter geen gegevens van deze luidspreker. Dacht aan dezelfde kast maar dan met gebruik van zo'n externe versterker van Mivoc ofzo.
Zou ik mijn sub van men home-cinema setje kunnen hergebruiken? Heb echter geen gegevens van deze luidspreker. Dacht aan dezelfde kast maar dan met gebruik van zo'n externe versterker van Mivoc ofzo.
Nee, dan moet je er een filter tussen doen. Bij een subwooferversterker zit die ingebouwd. Wil je een gewone versterker gebruiken kun je kiezen uit een regelbaar actief filter die je tussen de pre-out en line-in van de versterker zet of een passief filter tussen versteker en subwoofer (die meestal niet regelbaar is).
Een subwooferversterker is waarschijnlijk makkelijker, maar de andere opties zijn ook mogelijk.
Een subwooferversterker is waarschijnlijk makkelijker, maar de andere opties zijn ook mogelijk.
- bartsegers
In principe heb je aan deze specs niet zo veel. Je weet hoe groot en hoe zwaar het kastkje is maar dat had je zelf ook makkelijk op kunnen meten of wegen.passoa schreef:Dit zijn de specs van de woofer:
...
De kantefrequentie,is dat de frequentie dat de sub stopt?Tot 200Hz ofzo?
De 'Output sound pressure level' is ook bijzonder laag, je moet er naar verhouding erg veel Watts tegenaan gooien om er een beetje laag uit te krijgen. Als is 45 Hz op - 10 dB nu ook weer niet bijzonder laag (- 3 dB tussen de 50 en 60 Hz is veel te hoog voor een subwoofer). Ik vraag me trouwens af of je de boel niet opblaast als je er een beetje versterkervermogen opzet, 'Music power' van 200 Watt zegt niet zo veel over wat hij werkelijk kan hebben.
Denk goed na voordat je in dit project investeert. Als ik jou was zou was zou ik dit project vergeten en een serieuze luidspreker voor een subwoofer kopen. Een behoorlijke hoeft niet al te veel te kosten, en je hebt er vast veel meer plezier van.
Ook het uitrekenen en bouwen van een passende behuizing zal met de nodige studie en hulp niet al te moeilijk zijn.