Filter optekenen

Conventionele filters zonder actieve elektronica.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Filter optekenen

Bericht door asterduc »

Regelmatig kom ik op dit forum de meest mooie filtertekeningen tegen.

Hoe doen jullie dat eigenlijk. Zulk een mooi layout creëren.

In de 'early days' toen computer beeldschermen nog ambergroen waren deed ik dat met een ladder diagram in een pakketje dat noemde volgens mij 'freelance' of zoiets. Ging reuzesnel en goed.

Daarna had ik een Appeltje Classis waar Claris Cad op draaide. Daar was een handige database bij waarmee elke leek een mooi filter kon optekenen.

Sinds die Classic er niet meer is zit ik dus met een probleem om snel en mooi een filter netwerkje op te tekenen.

Alles wat ik tegenkom zijn ingewikkelde tekenprogramma's met aangekoppelde databases.
Is er nu niets simpelers te vinden.
Een Excell spreadsheet bvb of een venster met keuzevelden.

Ik kan mij niet voorstellen dat er niet ergens zo een eenvoudig programmatje bestaat

Iemand?
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Ik ben helemaal weg van CAD6 van Malz & Kassner.. een opvolger van het shareware programma TommyCad destijds..

Kan een hoop dingen niet, zoals renderen en berekenen maar voor de rest kan ik het niet bedenken of het kan er mee getekend worden met een hele snelle duidelijke user interface.. Exporteerd ook files die je zo in ArCam kan importeren... Dus als je moeilijke lijnen wil tekenen...

Ik teken er ook mijn printjes mee omdat ik nog steeds geen programma gevonden heb dat printen tekent zoals ik dat wil (bestond wel, op de Commodore Amiga..)

Kees
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: Filter optekenen

Bericht door asterduc »

asterduc schreef:
Alles wat ik tegenkom zijn ingewikkelde tekenprogramma's met aangekoppelde databases.
CAD6 van Malz & Kassner valt voor mij onder de categorie "ingewikkelde programma's".

Ik zoek iets poepsimpel, liefst voorgedefinieerd met invulvelden!!! :roll:
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Filter optekenen

Bericht door audiomanics »

asterduc schreef:
Ik zoek iets poepsimpel, liefst voorgedefinieerd met invulvelden!!! :roll:
Windows Paint dan? :roll:

Kees
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: Filter optekenen

Bericht door asterduc »

audiomanics schreef:
asterduc schreef:
Ik zoek iets poepsimpel, liefst voorgedefinieerd met invulvelden!!! :roll:
Windows Paint dan? :roll:

Kees
JeroenKV
Berichten: 1243
Lid geworden op: za 22 jan 2005, 20:28

Re: Filter optekenen

Bericht door JeroenKV »

asterduc schreef:
audiomanics schreef:
asterduc schreef:
Ik zoek iets poepsimpel, liefst voorgedefinieerd met invulvelden!!! :roll:
Windows Paint dan? :roll:

Kees
Boxsim van Visaton. Gratis te downloaden van hun site!
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Re: Filter optekenen

Bericht door weidok »

JeroenKV schreef:
asterduc schreef:
audiomanics schreef:
Windows Paint dan? :roll:

Kees
Boxsim van Visaton. Gratis te downloaden van hun site!
Boxsim is een leuk programma
Schema tekenen van een filter is lekker eenvoudig
Kijk hier maar eens

http://www.boxsim.de/index.html
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Lijkt me een goede om bij de links op de frontpage te zetten!!

Wowly
Gebruikersavatar
Soundexcel
Berichten: 1079
Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
Locatie: Zeist

Bericht door Soundexcel »

Inderdaad heel simpel programma boxsim.
Echter duits en dat is absoluut niet mijn sterkste kant. Dus helaas kansloos voor mij.

Anders is speakerworkshop ook wel handig om filters mee te tekenen.

Voor printplaten gebruik ik momenteel zelf P-cad. Dit is een simpel maar zeer uitgebreid software programma voor printplaten.

Een ander simpel programma is expressPCB. Dit is een gratis programma speciaal van deze fabriekant. Nadeel is dat het puur voor hun werkt en dat je dus ook geen bestanden kunt exporteren voor andere printplaat fabriekanten.
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

Bedankt jongens,

Heb net Boxsim gedownload en dat blijkt inderdaad wel een heel eenvoudig en handig programma te zijn voor mijn toepassing.

Voldoet ruimschoots.

Groeten,
Ed.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Visio 2003 is ook wel geschikt
Bijlagen
schema.gif
schema.gif (5.81 KiB) 1499 keer bekeken
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

Henkjan schreef:
Visio 2003 is ook wel geschikt
Bedankt HenkJan,

Microsoft Visio 2003 kende ik nog niet. Die hebben ook alles bij MS.

Zit jammer genoeg niet bij mijn MS Office 2003 pakket.

Ed.
Plaats reactie

Terug naar “Filterontwerp & Passieve Filters”