Filter optekenen
Moderator: Beheerdersteam
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Filter optekenen
Regelmatig kom ik op dit forum de meest mooie filtertekeningen tegen.
Hoe doen jullie dat eigenlijk. Zulk een mooi layout creëren.
In de 'early days' toen computer beeldschermen nog ambergroen waren deed ik dat met een ladder diagram in een pakketje dat noemde volgens mij 'freelance' of zoiets. Ging reuzesnel en goed.
Daarna had ik een Appeltje Classis waar Claris Cad op draaide. Daar was een handige database bij waarmee elke leek een mooi filter kon optekenen.
Sinds die Classic er niet meer is zit ik dus met een probleem om snel en mooi een filter netwerkje op te tekenen.
Alles wat ik tegenkom zijn ingewikkelde tekenprogramma's met aangekoppelde databases.
Is er nu niets simpelers te vinden.
Een Excell spreadsheet bvb of een venster met keuzevelden.
Ik kan mij niet voorstellen dat er niet ergens zo een eenvoudig programmatje bestaat
Iemand?
Hoe doen jullie dat eigenlijk. Zulk een mooi layout creëren.
In de 'early days' toen computer beeldschermen nog ambergroen waren deed ik dat met een ladder diagram in een pakketje dat noemde volgens mij 'freelance' of zoiets. Ging reuzesnel en goed.
Daarna had ik een Appeltje Classis waar Claris Cad op draaide. Daar was een handige database bij waarmee elke leek een mooi filter kon optekenen.
Sinds die Classic er niet meer is zit ik dus met een probleem om snel en mooi een filter netwerkje op te tekenen.
Alles wat ik tegenkom zijn ingewikkelde tekenprogramma's met aangekoppelde databases.
Is er nu niets simpelers te vinden.
Een Excell spreadsheet bvb of een venster met keuzevelden.
Ik kan mij niet voorstellen dat er niet ergens zo een eenvoudig programmatje bestaat
Iemand?
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Ik ben helemaal weg van CAD6 van Malz & Kassner.. een opvolger van het shareware programma TommyCad destijds..
Kan een hoop dingen niet, zoals renderen en berekenen maar voor de rest kan ik het niet bedenken of het kan er mee getekend worden met een hele snelle duidelijke user interface.. Exporteerd ook files die je zo in ArCam kan importeren... Dus als je moeilijke lijnen wil tekenen...
Ik teken er ook mijn printjes mee omdat ik nog steeds geen programma gevonden heb dat printen tekent zoals ik dat wil (bestond wel, op de Commodore Amiga..)
Kees
Kan een hoop dingen niet, zoals renderen en berekenen maar voor de rest kan ik het niet bedenken of het kan er mee getekend worden met een hele snelle duidelijke user interface.. Exporteerd ook files die je zo in ArCam kan importeren... Dus als je moeilijke lijnen wil tekenen...
Ik teken er ook mijn printjes mee omdat ik nog steeds geen programma gevonden heb dat printen tekent zoals ik dat wil (bestond wel, op de Commodore Amiga..)
Kees
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: Filter optekenen
CAD6 van Malz & Kassner valt voor mij onder de categorie "ingewikkelde programma's".asterduc schreef:Alles wat ik tegenkom zijn ingewikkelde tekenprogramma's met aangekoppelde databases.
Ik zoek iets poepsimpel, liefst voorgedefinieerd met invulvelden!!!
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: Filter optekenen
Windows Paint dan?asterduc schreef:Ik zoek iets poepsimpel, liefst voorgedefinieerd met invulvelden!!!
Kees
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: Filter optekenen
audiomanics schreef:Windows Paint dan?asterduc schreef:Ik zoek iets poepsimpel, liefst voorgedefinieerd met invulvelden!!!![]()
Kees
Re: Filter optekenen
Boxsim van Visaton. Gratis te downloaden van hun site!asterduc schreef:audiomanics schreef:Windows Paint dan?asterduc schreef:Ik zoek iets poepsimpel, liefst voorgedefinieerd met invulvelden!!!![]()
Kees
Re: Filter optekenen
Boxsim is een leuk programmaJeroenKV schreef:Boxsim van Visaton. Gratis te downloaden van hun site!asterduc schreef:audiomanics schreef:Windows Paint dan?![]()
Kees
Schema tekenen van een filter is lekker eenvoudig
Kijk hier maar eens
http://www.boxsim.de/index.html
- Soundexcel
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
- Locatie: Zeist
Inderdaad heel simpel programma boxsim.
Echter duits en dat is absoluut niet mijn sterkste kant. Dus helaas kansloos voor mij.
Anders is speakerworkshop ook wel handig om filters mee te tekenen.
Voor printplaten gebruik ik momenteel zelf P-cad. Dit is een simpel maar zeer uitgebreid software programma voor printplaten.
Een ander simpel programma is expressPCB. Dit is een gratis programma speciaal van deze fabriekant. Nadeel is dat het puur voor hun werkt en dat je dus ook geen bestanden kunt exporteren voor andere printplaat fabriekanten.
Echter duits en dat is absoluut niet mijn sterkste kant. Dus helaas kansloos voor mij.
Anders is speakerworkshop ook wel handig om filters mee te tekenen.
Voor printplaten gebruik ik momenteel zelf P-cad. Dit is een simpel maar zeer uitgebreid software programma voor printplaten.
Een ander simpel programma is expressPCB. Dit is een gratis programma speciaal van deze fabriekant. Nadeel is dat het puur voor hun werkt en dat je dus ook geen bestanden kunt exporteren voor andere printplaat fabriekanten.
