2e Luisterdag ZBA vh Noorden te Beetsterzwaag 13-10-2007

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.

Welke zaterdag ?

Peiling eindigde op wo 28 mar 2007, 21:37

Zaterdag 29 september 2007
1
7%
Zaterdag 6 oktober 2007
0
Geen stemmen
Zaterdag 13 oktober 2007
3
21%
Zaterdag 20 oktober 2007
1
7%
Maakt niet uit
9
64%
 
Totaal aantal stemmen: 14

Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

2e Luisterdag ZBA vh Noorden te Beetsterzwaag 13-10-2007

Bericht door weidok »

Zaterdag 13 oktober 2007 !!
2 de Zelf_Bouw_Audio luisterdag van het Noorden
te Beetsterzwaag
:) :)


Bijgewerkt op 12 oktober 2007:
aangepast om 20.00 uur

de bedenkers :) van dit gebeuren : Richard, Sietse en Ytzen

De liefhebbers zijn:

1: Sietse
2: Richard
3: Ytzen (weidok)
4: Edo
5: HenkJan ???? als ie beter is
6: TL (Gerben)
7: Roland
8: KT88 (Sander)
9: Jago. ??
10: Pompebled (Jan)
11: Gerion
12: Hififiel (Marcel)
13:.Jan-Willem
14: Gast Hififiel
15: De Timmerman
16: b_force ? :)
17: MidiMaze
18: Blubber
19: HenryS (Gast KT88)
20: Jaapschreuder
21: Jappe zoon van Pompebled
22: Jooch (Jochum)

- mluyben komt niet
- Soundexel komt niet
- jeoffrey komt niet
- Ovni komt niet

LOCATIE : Beetsterzwaag "Ons Huis" Hoofdstraat 79
(ingang aan achterkant alleen laden en lossen !!! )

KOSTEN: 40 euro huur zaal gedeeld door het aantal deelnemers
om ca 9.30 uur koffie/ thee met cake (eigenbouw?)
.......... 1,20 euro direkt afrekenen met de bediening !!!
...........rest van de dag graag zelf je drinken afrekenen!!!

De Lunch:
Iedereen moet zelf een broodje en ander drinken meenemen o.i.d

Na afloop van de dag voor wie belangstelling heeft een restaurant op zoeken.????
(zit je wel met audiospul in de auto ???)

TIJDEN: Luisteren van ca 10.00 tot 16.30 uur.

....Begin van de dag om ca. 09:15 tot 10.00 uur lossen, opbouwen en inrichten....

....Einde van de dag om a. 16.30-17.15 uur afsluiten, inladen en opruimen.....

KORT OVERZICHT APPARATUUR

Versterkers:

Voortrappen:

1: Eigenbouw (zonder poespas.)...........................Sietse
(met 12 ingangen geen mc/md voortrap)

Eindtrappen:

1: Bryston 4B-NRB klasse AB ..........richard

2: Klasse A....(zelfbouw)..SE JLH15.....Henry S


Geintregeerde versterkers:

1: Yarland pro88se push pull kt88..buizenamp... Roland

2: WK buizenversterker.kt88.............KT88 (sander)
(met koppelcondensator-keuze schakelaar) !!!!!

3: Yarland FV34CIII.....buizenamp... Roland


CD spelers:

1: Harman Kardon 7600 regelbare output........weidok
2: Gemodificeerde...Sony CDP-XA20ES...........KT88
3: Marantz CD 50 gemodificeerd ................... MidiMaze
4: Astin Trew AT3000 cd speler.......................Roland

Draaitafel(s):

1: Project Xpression DT met Phonopr‚ Cambridge Azur 640P.
Element Ortofon MC Rondo Red.. Hififiel

2: Thorens TD160 II met DL103 MC
....en phonotrap/voortrap met LM4562s enz......KT88



Speakers

1: Quadro TL. 3 weg Tangband mid.........Sietse
2: FAB4 monitor..........Henkjan ???
3: Thesis..2weg............................Edo
4: Azumi's 2 weg TL........................Roland
5: Rambo TL 3 weg Sideloaded bas..........Sietse
6: Optimos EHCT.............................De Timmerman
7: Smackshoorn.............................Pompebled
8: Mordaunt-Short , type VS-206.......Jaapschreuder

2 weg in Carbon/Epoxy/MDF kast...........Hififiel vervallen ivm vervoer probleem

Voor Luisterschema zie bericht nr. 2 van dit topic !

Kijk de vlag bij de ingang hangt al weer uit:
voor het hek links is de (achter)ingang
dus alleen voor laden en lossen

Afbeelding

:)
Laatst gewijzigd door weidok op vr 12 okt 2007, 20:09, 23 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

LUISTERSCHEMA
2 de Zelf_Bouw_Audio luisterdag van het Noorden
te Beetsterzwaag
:) :)


Bijgewerkt op 12 oktober 2007:
aangepast om 20.20 uur

De speakers links (gezien vanaf het podium)
langs de lange wand opstellen



Het luisterschema....tenminste een voorstel....:)
(lees OOK de afpraken in het volgende bericht goed door)


We kunnen ongeveer 35-45 minuten naar 1 stel speakers
luisteren..dus inkl..eventueel..omwisselen etc. ipv cd een dt gebruiken mag ook of beide ??


Beschrijvingen en schema's zijn ook leuk om te laten zien
Tijd:...........Speakers:......(eigenaar)......Versterker:.....(eigenaar)......CDspeler...(eigenaar)

10.00-10.45 1: QuadroTL 3weg-4 woofers.(Sietse).WKbuizenversterker kt88.(KT88).gemodif.Sony CDP-XA20ES.(KT88)

10.45-11.30 2: 2 wegFaB4 monitor.(Henkjan)??.WKbuizenversterkerkt88.(KT88.HK7600.(weidok) of CD 50 (MidiMaze)

11.30-12.15 3: Thesis.2 weg BR..(Edo).Yarland pro88se pushpull.kt88..(Roland)...-AT 3000 cd speler..(Roland)

12.15-13.00 4: Azumi minitl speakers.Yarland pro88se pushpull kt88 .AT 3000 cd speler.complete setup.(Roland)

ca. 13.00-13.30 Pauze eten drinken babbelen etc. etc.


13.30-14.15 5: Rambo TL 3 weg...(Sietse)..WKbuizenversterker kt88 (KT88)..gemodif.Sony CDP-XA20ES..(KT88)

14.15-15.00 6: Optimos EHCT..(De Timmerman).WKbuizenversterker kt88 (KT88)..gemodif.Sony CDP-XA20ES..(KT88)

15.00-15.45 7: Smackshoorn...(Pompebled)..Voortrap ??.Eindtrap Bryston 4B..(Richard)..of WK amp (KT88) ???

15.45-16.30 8: Mordaunt-Short VS-206 (Jaapschreuder).Yarland pro88se push pull.kt88..(Roland).
................ProjectXpressDT-pré CambridgeAzur OrtofonMC.(Hififiel)

Als Henkjan niet beter is blijven er 7 paar over en vervalt stint 2 ....
Sietse wil wel eens op zijn Rambo's horen of klasse D-UCD
echt alleen voor basweergave geschikt is..... dus als er ruimte
in het schema komt kunnen we minimono's van OVNI vergelijken
met de Wk buizenamp van KT88 :) :)
OVNI komt niet met zijn UCD180 minimono's dus item vervalt helaas

De sets worden alleen bediend door de bouwers en/of bezitters zelf.
Er wordt dus niets aangesloten, versjouwd of bediend door iemand anders
dan de bouwers/eigenaren zelf!!!


Of deze moet uitdrukkelijk toestemming geven hiervoor, dat spreekt voor zich.

De apparatuur moet in goede conditie zijn en voldoende beveiligd zijn.
Zo niet dan eerst onderling overleggen met de bouwers/eigenaren van de apparatuur
waarop moet worden aangesloten.

De bouwer/eigenaar van de set heeft eerste keuze voor de gedraaide muziek.

Als de set is samengesteld uit meerdere items van verschillende bouwers/eigenaars
dienen deze onderling te bepalen welke muziek zal worden afgespeeld.

Het is natuurlijk wel zo fijn als er ruimte overblijft voor inspraak van de luisteraars.

Hou daarom een beetje rekening elkanders muzieksmaak.
.
:-({|= :-({|= :-({|= :-({|= :-({|=

als er nog iets aan het schema aangepast moet worden
dan horen we dat graag
Laatst gewijzigd door weidok op vr 12 okt 2007, 20:15, 39 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Andere belangrijke afspraken 2 de ZBA luisterdag 2007


Muziek voorkeur : :-({|=

lees dit eens link !!!

viewtopic.php?t=4932

Pop???
Klassiek ??

Of het idee van Richard is eigenlijk nog beter:
Voor de muziek lijkt het me wel leuk dat
degene die zijn luidsprekers demonstreert ook de muziek
er bij zoekt die er lekker op klinkt.

Omschrijving zaal:
Naar schatting zo'n meter of 7 breed en 15 meter lang.
Wordt gebruikt als oefenruimte voor de plaatselijke fanfare.
Er is een klein podium, een klein keukentje en een toillet.
De akoestiek lijkt goed er ligt in ieder geval vloerbedekking

Het gebouw waar het deel van uitmaakt is een voormalig armenhuis geweest en is dus wel een vrij oud maar een gezellig zaaltje.
En het lijkt ook wel wat op een vooroorlogs dorpshuis.

Parkeren:
De parkeergelegenheid is niet heel uitgebreid.
De Hoofdstraat is blauwe zone maar het gemeentehuis en
het gebouw van het kantongerecht zijn vlak bij en
daar is meer dan voldoende ruimte (linksaf komend vanaf Drachten bij een Shell tankstation).

Nog een paar afspraken :

De sets worden alleen bediend door de bouwers en/of bezitters zelf.
Er wordt dus niets aangesloten, versjouwd of bediend door iemand anders
dan de bouwers/eigenaren zelf!!!
Of deze moeten uitdrukkelijk toestemming geven hiervoor, dat spreekt voor zich.
De apparatuur moet in goede conditie zijn en voldoende beveiligd zijn.
Zo niet dan eerst onderling overleggen met de bouwers/eigenaren van de apparatuur
waarop moet worden aangesloten.

De bouwer/eigenaar van de set heeft eerste keuze voor de gedraaide muziek.
Als de set is samengesteld uit meerdere items van verschillende bouwers/eigenaars
dienen deze onderling te bepalen welke muziek zal worden afgespeeld.

Het is natuurlijk wel zo fijn als er ruimte overblijft voor inspraak van de luisteraars.
Hou daarom een beetje rekening elkanders muzieksmaak.

Kritiek mag gegeven worden, smaken verschillen maar het hoeft niet.
Het is immers een luisterdag en de beleving van de weergave van
muziek staat voorop maar dat kan voor een ieder ook verschillend zijn.


De organisator(en) is (zijn) NIET verantwoordelijk voor enige
schade/diefstal etc tijdens de luisterdag.

Als laatste met respect omgaan met het gehuurde gebouw en het meubilair.!!


:wink:
Laatst gewijzigd door weidok op wo 10 okt 2007, 20:48, 6 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

3: Speakers die niet spelen kortsluiten...
eeeuhhm weggooien lijkt mij..... :twisted:
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Als iemand een kale etalagepop neerzet met een leren broek aan ben ik er ook een beetje bij.. alleen wordt dan dit keer niet het strakke schema overhoop gegooid..

Ik wil wel een hoop foto's zien dan he?

Kees
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ik begin er al zin in te krijgen..... ik zal de datum in elk geval in m'n agenda zetten, maar haal t vraagteken nog maar niet helemaal weg (erg klein maken mag wel) want oktober is wel erg ver weg..

ik hoop tegen die tijd toch echt m'n monitors af te hebben, die gaan dan zeker mee. en wie weet nog wat anders, er pruttelt een slanke 3 weg in o.a. mijn hoofd (TL laag, magnetostaat hoog) misschien als die af is en de eigenaar het goed vindt ....... en als ik 'm nog heb tegen die tijd probeer ik de Acus Maximus (die TL sub van m'n paasproject) ook nog mee te krijgen.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Henkjan schreef:
ik begin er al zin in te krijgen.....
Idem hier. Beetje lastig plannen zo ver weg, maar ik heb wat data in de agenda gezet al....
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi

Tof dat jullie dit weer willen organiseren!

Ik kom ook graag langs op:
Zaterdag 6 oktober 2007 of op Zaterdag 13 oktober 2007.

Zal mijn Azumi's en de Beluga hoorns meenemen en eventueel een Yarland buizenversterker. Heb ook vast wel een nieuw model tegen die tijd.

Groeten Roland
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Deze ruimte voor verdere mededelingen

wou in het begin van de berichten ruimte houden
om de schema's bij te werken.....
scheelt srcollen...

hmmm .. lukt niet meer..

ah .. quote knopje aangelklikt...
bril nodig :)

HenkJan, Edo en Roland zal de lijst binnenkort aanpassen
Gebruikersavatar
ovni
Berichten: 1015
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 21:25
Locatie: Lyts Kanaän

Bericht door ovni »

Ja natuurlijk kom ik ook. Weet mijn ideale datum nog niet maar dat vullen we nog wel een keer in.

Of ik wat mee neem? Heb dan als het goed is in ieder geval een voortrap met gebalanceerde (en ongebalanceerde) ingangen en een differentiele uitgang om de ucd goed aan te kunnen sturen. Marantz cd spelertje heb ik ook al. Roept u maar ...
Gebruikersavatar
mluyben
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 10:30
Locatie: Friesland

Bericht door mluyben »

Ik kom zeker, maar moet nog wel effe de data bekijken voor een voorkeur.
Tot nu toe alles vrij maar dat is niet zo verwonderlijk, het is nog zover weg.

Of ik deze keer iets meeneem weet ik niet.
Ik zou mijn 2,5weg project tegen die tijd wel klaar moeten hebben.
Misschien als er nog behoefte is aan een extra speaker set.
Bij voldoende deelname neem ik niets mee en kom alleen genieten van de andere creaties.

En zal ik mijn mond houden tijdens de luistersessies :wink:

Marcel
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Ik wil mijn voorversterker wel weer menemen, maar dan zal ik zelf wel ff toezicht houden bij de belabelingen. Vorige keer is er iets niet goed gegaan.
Als ik de driepitters dan nog heb, komen ze weer mee. Anders dat, wat ik dan bijelkaar heb zitten prutsen. Misschien de Octopus !!??
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

sietse schreef:
Ik wil mijn voorversterker wel weer meenemen, maar dan zal ik zelf wel ff toezicht houden bij de bekabelingen. Vorige keer is er iets niet goed gegaan.
Als ik de driepitters dan nog heb, komen ze weer mee. Anders dat, wat ik dan bijelkaar heb zitten prutsen. Misschien de Octopus !!??
Of we zetten er een verklede pop met een leren broek aan
erbij en zeggen dat Kees toezicht houdt =; =; =; =; =;
jeoffrey
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 03 apr 2005, 16:33

Bericht door jeoffrey »

Goed iniatief! Het maakt mij niet uit welke dag het gehouden wordt ik moet er namelijk toch voor vrij vragen. Als het aan mij ligt the sooner the better.

-jeoffrey
Gebruikersavatar
jago
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 28 dec 2005, 1:20
Locatie: Antwerpen(Berchem)
Contacteer:

Bericht door jago »

Ik wil ook wel komen maar heb nog niet iets om me te nemen( alleen men subje maar daar ben ik nog niet tevreden over). Is het ook goed als je als toerist komt :oops: ?
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

jago schreef:
Ik wil ook wel komen maar heb nog niet iets om me te nemen( alleen men subje maar daar ben ik nog niet tevreden over). Is het ook goed als je als toerist komt :oops: ?
Tja... tuurlijk ben je welkom... :)

Beetsterzwaag is goed in het nieuws geweest de laatste tijd..

dus toeristen.. zijn welkom.. paar luisteroortjes wel meenemen he :)

is wel behoorlijk ver rijden voor je hoor :roll: :roll:
pompebled
Berichten: 1353
Lid geworden op: vr 29 dec 2006, 17:03
Locatie: Sneek

Bericht door pompebled »

Ik kan qua datum nog niet zover vooruit plannen, maar ik zou jullie luisterend oor graag eens blootstellen aan mijn drieweg-huiskamer-hoornsysteem bestaande uit een Smacks-hoorn met 20 cm woofer voor het laag, een 13 cm mid in een exponentiëele frontloaded hoorn en een hornloaded tweeter, per kanaal.

Misschien is mijn versie van de Proteus MTM dan ook klaar, maar daarvoor moet de cirkelzaag nog opgestart worden...

Laat maar even weten of er belangstelling voor bestaat, anders kom ik alleen als luisteraar. (met name de Smacks hoorns zijn nogal onhandelbare jongens)

Groeten, Jan.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

pompebled schreef:
Ik kan qua datum nog niet zover vooruit plannen, maar ik zou jullie luisterend oor graag eens blootstellen aan mijn drieweg-huiskamer-hoornsysteem bestaande uit een Smacks-hoorn met 20 cm woofer voor het laag, een 13 cm mid in een exponentiëele frontloaded hoorn en een hornloaded tweeter, per kanaal.

Misschien is mijn versie van de Proteus MTM dan ook klaar, maar daarvoor moet de cirkelzaag nog opgestart worden...

Laat maar even weten of er belangstelling voor bestaat, anders kom ik alleen als luisteraar. (met name de Smacks hoorns zijn nogal onhandelbare jongens)

Groeten, Jan.
Zal je op de lijst zetten Pompebled..
Die hoorns lijken mij wel wat.. als een beetje te vervoeren zijn..
dus zeg het maar..
Trouwens.. er zijn vast ookliefhebbers voor de Proteus MTM 8) 8)
pompebled
Berichten: 1353
Lid geworden op: vr 29 dec 2006, 17:03
Locatie: Sneek

Bericht door pompebled »

weidok schreef:
Zal je op de lijst zetten Pompebled..
Die hoorns lijken mij wel wat.. als een beetje te vervoeren zijn..
dus zeg het maar..
Trouwens.. er zijn vast ookliefhebbers voor de Proteus MTM 8) 8)
Da's mooi.

De (bas)hoorns zijn van 22mm, bij dit formaat is dat best een boel MDF...
Gelukkig past de hele boel in de Xantia break.

Groeten, Jan.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

jago schreef:
Is het ook goed als je als toerist komt :oops: ?
Beetsterzwaag is toch nog wel een klein beetje toeristisch hoor! Het dorp heeft twee hotels; een voor ministers en millionairs 8) en een hotel voor normaal volk. De omgeving is bosrijk met heidevelden en blauwgrasvelden. Er zijn verschillende ooievaarparen aktief (beginnen nu al met nestelen).

Het dorp is in het verleden (en ook nog tegenwoordig) bewoond door de friese adel die er zijn sporen heeft nagelaten. Verschillende landhuizen, herenhuizen en zogenaamde overtuinen sieren het dorp. Er zijn verschillende kunstgalleriën en restaurants waar je goed kan eten.

Voor een lang weekeind helemaal niet zo gek. Ook niet om er wat langer te wonen trouwens.
jeoffrey
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 03 apr 2005, 16:33

Bericht door jeoffrey »

ik wil eindelijk wel eens het verschil horen tussen kabels en dan het liefst blind. Is hier animo voor?
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

jeoffrey schreef:
ik wil eindelijk wel eens het verschil horen tussen kabels en dan het liefst blind. Is hier animo voor?
Gezien de ervaringen van vorige keer is het karakter van de bijeenkomst ontpannen en wat rommelig, wat erg gezellig is maar naar mijn idee minder geschikt voor een dergelijke test. Wil je zo'n vergelijk een beetje serieus opzetten zou je het onder gecontroleerde omstandigheden moeten doen met materiaal en verschillende soorten muziek die voor iedere deelnemer bekend is. De enige onbekende zou dan de te testen kabel zijn.

Als we tijd over hebben zouden we er een korte tijd aan kunnen besteden, maar verbindt geen wetenschappelijke waarde aan de test.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

richard schreef:
ontpannen en wat rommelig, wat erg gezellig is
Euh... dit keer schitteren wij door afwezigheid, hoor ... Dus er kan weer serieus gedaan worden ... Helaas, dat dan weer wel..

Kees (en :evil:-ien ook)
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Ik heb in de WK versterker een omschakelaar aangebracht voor keuze van diverse koppelcondensatoren, een omschakeling voor "acoustiek correctie" en er komt nog een omschakeling in voor keuze tussen triode- of ultralineair bedrijf.

De koppelcondensator-keuze is op zich al heel interessant...........althans de ervaringen hier thuis doen vermoeden dat daar meer verschil in zit dan ik als techneut eigenlijk wil weten/kan verklaren/moet toegeven. :wink:
Gerion
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 13 okt 2006, 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Gerion »

Hoewel ik waarschijnlijk niets zinnigs heb mee te nemen lijkt het me toch leuk om langs te komen.
Al is het maar om ideeën op te doen en de mensen achter de namen te ontmoeten.
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”