Moderatie grote afbeeldingen

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Moderatie grote afbeeldingen

Bericht door Marp »

Het valt me op dat steeds vaker absurd grote foto's (2 tot 4 megapixels) zonder schromen op het forum worden geknald. Verzoeken van forummers om de afbeeldingen te verkleinen tonen aan dat ik niet de enige ben die het ergerlijk vindt om zich wezenloos te scrollen.

Helaas lijken zulke verzoeken ook steeds vaker te worden genegeerd. Natuurlijk kan iemand best eens over zo'n verzoek hen lezen, maar vreemd genoeg gebeurde dat in het verleden niet wanneer een moderator er iets over zei.

Is het mogelijk dat de moderatoren hier wat vaker op toezien, en desnoods een afbeelding vervangen door een link? Of is dat bezwaarlijk?
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Ik vind het als moderator een goed idee en erger me ook. Ik post zelf als het even kan niet breder dan 800 pixels. Ik zal even een balletje opwerpen in het moderators forum.
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

dat begrijp ik niet goed.

Je kunt op zba toch geen foto uploaden meer dan 800x600 pixels?
of bedoel je via een link naar een andere locatie?

Ed.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Precies. Door te linken naar hele grote foto's op je eigen website met [img]en[/img] aan de uiteinden komen ze ook zo groot in je posts te staan.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Het is eigenlijk ook wel gek dat als je een verzoek tot kleinere foto's plaatst, de desbetreffende fotograaf niet even reageert. Ook niet na meerdere oproepen.

Jeroen, had jij het desbetreffende forumlid daar nog op gewezen voordat Mario er hier over begon?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Afgezien van het scrollen is het ook steeds weer zoveel Mb overhalen bij het openen van het draadje als zo'n plaatje niet meer in de cache staat.

Dat lieden niet reageren op klachten daarover hoort er ook wel een beetje bij. Het heeft soms toch ook wel iets van "Kijk mij nou" :D. Of het is gewoon onhandigheid.

Denk dat het dan ook iets voor de mods is om er wat strenger op toe te zien.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

We zullen er eens wat meer op letten en sneller actie ondernemen.
Sander
Voormalige hoster
Berichten: 203
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 0:23
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Sander »

Resolutie is in te stellen in admin afdeling, max grootte van de plaatjes dacht ik ook. Zaak van de admins om zich in deze materie te verdiepen, en juist in te stellen.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Sander schreef:
Resolutie is in te stellen in admin afdeling, max grootte van de plaatjes dacht ik ook. Zaak van de admins om zich in deze materie te verdiepen, en juist in te stellen.
Kon (kan) het even niet vinden daar. Wel attachment etc, maar niet als men grote afbeeldingen via ...plaatje_met_www_adres.. invoert.
Sander
Voormalige hoster
Berichten: 203
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 0:23
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Sander »

weblinks zijn via een mod te resizen [automatisch]
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Bedankt Sander,

Beide zijn nu aangepast, alleen met directe link, dus [img]...www.platje...[/img] krijg ik ze niet automatisch kleiner. Maar goed, nog even doorzoeken.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Sander schreef:
weblinks zijn via een mod te resizen [automatisch]
Jah, maar met (heel klein) beetje extra werk van de forummers bij het posten kan het ook zo:

linlkje

Dat maakt pagina's veel overzichterlijker EN veel sneller.
desmo
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18

Bericht door desmo »

ach ja ook wel eens met phpbb forum bezig geweest in het verleden. als je een beetje php kent, kan je het volgende ook toepassen:
http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.ph ... e+pictures

uit verveling heb ik in het verlden zoveel mods toegepast dat het net vbullitin leek :lol:

het is maar een idee, maar op de phpbb site in de mod sectie kan je veel vinden ;)

het is maar een idee
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Zowat overal is een mod voor te vinden en anders wel te maken. Het nadeel van veel mods is dat het behoorlijk wat extra werk kan opleveren bij storingen en bij iedere update. Ik kan me daarom best indenken dat niet voor ieder wissewasje een mod wordt toegevoegd, en bovendien hoeft niet alle moeite van 1 kant te komen. Het is een kleinere moeite als iedereen zich gewoon aan de regels houdt.

Persoonlijk ben ik trouwens totaal niet voor een automatisch verkleinde weergave, want er zullen alleen maar vaker afbeeldingen van 2 of 4 megapixels worden gepost. En dat terwijl door zo'n aanpassing niet de oorspronkelijke omvang wordt gereduceerd, maar slechts enkele regels worden toegevoegd welke de browser vertellen hoe groot hij afbeeldingen moet weergeven. Desondanks blijf je dus enorme bestanden binnenhalen.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Marp schreef:
Persoonlijk ben ik trouwens totaal niet voor een automatisch verkleinde weergave, want er zullen alleen maar vaker afbeeldingen van 2 of 4 megapixels worden gepost. En dat terwijl door zo'n aanpassing niet de oorspronkelijke omvang wordt gereduceerd, maar slechts enkele regels worden toegevoegd welke de browser vertellen hoe groot hij afbeeldingen moet weergeven. Desondanks blijf je dus enorme bestanden binnenhalen.
yep! met attachments wordt door de software een thumb aangemaakt zodat er alleen een klein plaatje wordt binnengehaald. en het voordeel van attachments is dat ze op onze eigen server staan, en dus niet extern waardoor topic en plaatje gewoon behouden blijven (extern gehost wil nog al eens verdwijnen). dus iedereen graag attachen ipv imageshekken
Plaats reactie

Terug naar “Forumaangelegenheden, Algemeen”