Moderatie grote afbeeldingen
Moderator: Beheerdersteam
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Moderatie grote afbeeldingen
Het valt me op dat steeds vaker absurd grote foto's (2 tot 4 megapixels) zonder schromen op het forum worden geknald. Verzoeken van forummers om de afbeeldingen te verkleinen tonen aan dat ik niet de enige ben die het ergerlijk vindt om zich wezenloos te scrollen.
Helaas lijken zulke verzoeken ook steeds vaker te worden genegeerd. Natuurlijk kan iemand best eens over zo'n verzoek hen lezen, maar vreemd genoeg gebeurde dat in het verleden niet wanneer een moderator er iets over zei.
Is het mogelijk dat de moderatoren hier wat vaker op toezien, en desnoods een afbeelding vervangen door een link? Of is dat bezwaarlijk?
Helaas lijken zulke verzoeken ook steeds vaker te worden genegeerd. Natuurlijk kan iemand best eens over zo'n verzoek hen lezen, maar vreemd genoeg gebeurde dat in het verleden niet wanneer een moderator er iets over zei.
Is het mogelijk dat de moderatoren hier wat vaker op toezien, en desnoods een afbeelding vervangen door een link? Of is dat bezwaarlijk?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Afgezien van het scrollen is het ook steeds weer zoveel Mb overhalen bij het openen van het draadje als zo'n plaatje niet meer in de cache staat.
Dat lieden niet reageren op klachten daarover hoort er ook wel een beetje bij. Het heeft soms toch ook wel iets van "Kijk mij nou"
. Of het is gewoon onhandigheid.
Denk dat het dan ook iets voor de mods is om er wat strenger op toe te zien.
Dat lieden niet reageren op klachten daarover hoort er ook wel een beetje bij. Het heeft soms toch ook wel iets van "Kijk mij nou"
Denk dat het dan ook iets voor de mods is om er wat strenger op toe te zien.
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Kon (kan) het even niet vinden daar. Wel attachment etc, maar niet als men grote afbeeldingen via ...plaatje_met_www_adres.. invoert.Sander schreef:Resolutie is in te stellen in admin afdeling, max grootte van de plaatjes dacht ik ook. Zaak van de admins om zich in deze materie te verdiepen, en juist in te stellen.
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Bedankt Sander,
Beide zijn nu aangepast, alleen met directe link, dus [img]...www.platje...[/img] krijg ik ze niet automatisch kleiner. Maar goed, nog even doorzoeken.
Beide zijn nu aangepast, alleen met directe link, dus [img]...www.platje...[/img] krijg ik ze niet automatisch kleiner. Maar goed, nog even doorzoeken.
ach ja ook wel eens met phpbb forum bezig geweest in het verleden. als je een beetje php kent, kan je het volgende ook toepassen:
http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.ph ... e+pictures
uit verveling heb ik in het verlden zoveel mods toegepast dat het net vbullitin leek
het is maar een idee, maar op de phpbb site in de mod sectie kan je veel vinden
het is maar een idee
http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.ph ... e+pictures
uit verveling heb ik in het verlden zoveel mods toegepast dat het net vbullitin leek
het is maar een idee, maar op de phpbb site in de mod sectie kan je veel vinden
het is maar een idee
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Zowat overal is een mod voor te vinden en anders wel te maken. Het nadeel van veel mods is dat het behoorlijk wat extra werk kan opleveren bij storingen en bij iedere update. Ik kan me daarom best indenken dat niet voor ieder wissewasje een mod wordt toegevoegd, en bovendien hoeft niet alle moeite van 1 kant te komen. Het is een kleinere moeite als iedereen zich gewoon aan de regels houdt.
Persoonlijk ben ik trouwens totaal niet voor een automatisch verkleinde weergave, want er zullen alleen maar vaker afbeeldingen van 2 of 4 megapixels worden gepost. En dat terwijl door zo'n aanpassing niet de oorspronkelijke omvang wordt gereduceerd, maar slechts enkele regels worden toegevoegd welke de browser vertellen hoe groot hij afbeeldingen moet weergeven. Desondanks blijf je dus enorme bestanden binnenhalen.
Persoonlijk ben ik trouwens totaal niet voor een automatisch verkleinde weergave, want er zullen alleen maar vaker afbeeldingen van 2 of 4 megapixels worden gepost. En dat terwijl door zo'n aanpassing niet de oorspronkelijke omvang wordt gereduceerd, maar slechts enkele regels worden toegevoegd welke de browser vertellen hoe groot hij afbeeldingen moet weergeven. Desondanks blijf je dus enorme bestanden binnenhalen.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
yep! met attachments wordt door de software een thumb aangemaakt zodat er alleen een klein plaatje wordt binnengehaald. en het voordeel van attachments is dat ze op onze eigen server staan, en dus niet extern waardoor topic en plaatje gewoon behouden blijven (extern gehost wil nog al eens verdwijnen). dus iedereen graag attachen ipv imageshekkenMarp schreef:Persoonlijk ben ik trouwens totaal niet voor een automatisch verkleinde weergave, want er zullen alleen maar vaker afbeeldingen van 2 of 4 megapixels worden gepost. En dat terwijl door zo'n aanpassing niet de oorspronkelijke omvang wordt gereduceerd, maar slechts enkele regels worden toegevoegd welke de browser vertellen hoe groot hij afbeeldingen moet weergeven. Desondanks blijf je dus enorme bestanden binnenhalen.
