Twee signalen op één aux ingang?
Moderator: Beheerdersteam
Twee signalen op één aux ingang?
Mijn moeder (80+) heeft 'nep'toren van Phillips (lijkt losse componenten, maar das alleen optiek) met maar één aux- ingang.
Daar hangt nu de DVD speler aan, maar ook de tv (en de videorecorder) hebben een audio out.
Is het mogelijk om zowel de DVD speler als de audio out van de tv parallel aan de aux ingang te hangen?
Uiteraard zonder rokende apparaten als resultaat...
Groeten, Jan.
Daar hangt nu de DVD speler aan, maar ook de tv (en de videorecorder) hebben een audio out.
Is het mogelijk om zowel de DVD speler als de audio out van de tv parallel aan de aux ingang te hangen?
Uiteraard zonder rokende apparaten als resultaat...
Groeten, Jan.
Re: Twee signalen op één aux ingang?
Nee, de uitgangsimpedantie van het ene aparaat is een te zware belasting of zelfs kortsluiting voor de andere. Wat je wel zou kunnen doen is een serieweerstand van bijvoorbeeld 5 kOhm in beider linesignaal opnemen, dan gaat het vast wel goed.pompebled schreef:Is het mogelijk om zowel de DVD speler als de audio out van de tv parallel aan de aux ingang te hangen?
De DVD-speler en videorecorder zijn 'moderne' apparaten, de tv beschikt maar over één scart en de stereotoren heeft slechts één aux-in, daar het cassettedeck geintegreerd is, is er geen extra tape ingang.sietse schreef:Bij mij zitten DVD en videorecorder aangesloten op de tv. Audio out van de tv weer op de versterker. Je kunt ook de tape ingang van de versterker proberen.
@Richard; ik zal nog even controleren of ik de DVD en video via scart kan doorlussen aan de TV, in welk geval, de 'Sietse-oplossing' zou werken (alleen moet dan voor het afspelen van een CD ook de TV aanstaan...), anders zal ik een Y-kabeltje solderen met de genoemde 5K weerstanden.
Groeten, Jan.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Dat speelt er dus ook mee, ik krijg haar via de telefoon wel aan 't verstand welke knoppen in welke volgorde bediend moeten worden, echter, ze is wat 'eigengereid' en drukt al op een volgende toets, voor ik heb aangegeven, welke dat moet zijn...., ja, en dan verzand je in het moeras van het bedieningsmenu.audiomanics schreef:Ja, ik vind dat oma van 80 't al goed doet om een dvd-speler te bedienen.. nog een schakelkastje er tussen... zie ik niet werken..
Kees
Het schakelkastje was mij ook al door het hoofd gegaan, maar ik wil het inderdaad zo eenvoudig mogelijk houden.
Groeten, Jan.
