na lange tijd meelezen dan eindelijk mijzelf aangemeld als rookie DIY luidsprekerbouw op zelfbouwaudio.nl. Ben fervent muziek luisteraar van met name moderne jazz, soul & house, dit luister ik op m'n JBL satelliet systeem met een degelijke Harman Kardon versterker.
Tijd voor iets nieuws! Wil weer terug naar stereo geluid en daarbij gaat mijn interesse uit naar een set monitor speakers waarbij ik de B&W 602 SIII erg chique vind.
Na de nodige fora doorgespit te hebben kwam ik uiteindelijk bij Tony Gee terecht waarbij ik met dezelfde drivers een 24 liter variant van de DD8-MKII zou willen gaan maken.
Ben allereerst getting started van en topics over WinISD gaan doorspitten en heb hiermee de volgende gegevens getoverd ....
Blauwe lijn is standaard WinISD Pro uitkomst
Gele lijn is mijn variant
Transfer function magnitude

Group delay

Maximum SPL

Air velocity

Voorlopig model:
LxBxH 305x295x484, materiaal MDF - 22mm en 2 tubes met een diameter van 65 mm (lengte volgens WinISD Pro 59 cm
Bracing

Dit is de informatie die ik tot dusver heb uitgevogeld maar heb geen flauw idee of jullie hiermee iets kunnen en of dit wat is voor mijn muziekstyle ...
Spui alle kritiek er maar uit ...
Toekomstvisie:
Compleet wit

of
Compleet zwart





