Ik wil graag een ontwerp presenteren in een van de luisterruimten, maar weet nog niet wat. Het moet in ieder geval een tweeweg zijn, want ik denk niet dat ik het red om een mooi drieweg systeem te ontwerpen in dat tijdsbestek (het is zo al krap genoeg).
Mogelijk drivers:
Adire Extremis6 (6" poly, Xmax 26mm p-p, dus de luchtverplaatsing van een 10"), afgeschermd, m'n favoriete keuze momenteel. Ik heb ze nog niet getest...
Seas L21 (H0955), het wordt vrij lastig... om hier een tweeweg mee te maken. Ik denk dat de meeste bouwers zeggen dat dat niet kan
Peerless HDS-182PP (misschien een beetje afgezaagd, maar wel goed!), kan zelfs met 3/4" tweeter.
Van de eerste twee heb ik twee paar (MTM), van de Peerless slechts 1 paar.
Tweeters: Accuton C23, Morel MDT37, Morel MDT40, Hiquphon OWIII, Seas noferro 800TV (H1150) en Seas KT 27 G550 (H1212, alu).
M'n eerste inval (afgezien van de zieke gedacht om en tweeweg met de L21 te doen) is een cardoide luidspreker met de Adire midbasses en semihoorn tweeter.
Maar wellicht zijn er hier leden die ook naar DDIY komen en een leuke/interessante suggestie hebben? Misschien kun je zelfs iets voorstellen, ook al was je (nog) niet van plan te komen...