Wat voor luidsprekers? XLR, Speakon of toch gewoon blanke luidspreker kabel in schroefklemmen ?
RCA of XLR, Speakon of draadklemmen ?
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
RCA of XLR, Speakon of draadklemmen ?
Welke methode is (volgens jullie
) de "beste" om verschillende componenten met elkaar te verbinden? De allerbekende RCA (of 'tulp') aansluitingen, of de 'proffesionele XLR ?
Wat voor luidsprekers? XLR, Speakon of toch gewoon blanke luidspreker kabel in schroefklemmen ?
Wat voor luidsprekers? XLR, Speakon of toch gewoon blanke luidspreker kabel in schroefklemmen ?
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Ik gebruik rca voor mijn set, maar om de filters aan te sluiten op mijn luidsprekers (extern filter) heb ik 4 polige speakons gebruikt. In een woord: SUPER. Heel erg stevig, zeer goede overdracht, luchtdicht, snel ontkoppelbaar noem maar op. Helemaal te gek. Jammer dat ze kostbaar zijn. FF winkelen op internet doet wonderen!
Jan
Jan
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
nu heb ik Ixos iscopic 605 naar de luidsprekers liggen, gewoon in de schroefklemmen, en ixos 102 'master controle' interconnects (met WTB 0144 plugs) tussen de VV en eindtrap. Waar ik persoonlijk toch wel tevreden van ben.
Maar laatst kwam ik XLR tegen aan de luidsprekers... dus k begreep de zin er achter niet echt...
Het is dus zinvol om in de toekomst alles te voorzien voor XLR en speakon?
Maar laatst kwam ik XLR tegen aan de luidsprekers... dus k begreep de zin er achter niet echt...
Het is dus zinvol om in de toekomst alles te voorzien voor XLR en speakon?
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
Mijn systeem is niet gebalanceerd, dus gebruik ik RCA stekkers tussen de apparaten. Ik heb goede ervaringen met de proffesionele serie van Neutrik. Speakon voor de speaker bekabeling werkt inderdaad perfect, verzilverde contacten met voldoende druk. Ook handig als je een extern filter gebruikt omdat ze tot 4mm2 in 8-polige uitvoering verkrijgbaar zijn. Ik gebruik trouwens ook hun Powercon's voor de 230V.






