RCA of XLR, Speakon of draadklemmen ?

Netkabels, interlinks, luidsprekerkabels, etc.

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
Nils_vn
Berichten: 868
Lid geworden op: do 23 nov 2006, 20:11
Locatie: Molenstede

RCA of XLR, Speakon of draadklemmen ?

Bericht door Nils_vn »

Welke methode is (volgens jullie ;)) de "beste" om verschillende componenten met elkaar te verbinden? De allerbekende RCA (of 'tulp') aansluitingen, of de 'proffesionele XLR ?

Wat voor luidsprekers? XLR, Speakon of toch gewoon blanke luidspreker kabel in schroefklemmen ?
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Ik gebruik XLR en speakon. XLR omdat ik gebalanceerd werk, en speakon vooral omdat het makkelijk werkt :)
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik gebruik rca voor mijn set, maar om de filters aan te sluiten op mijn luidsprekers (extern filter) heb ik 4 polige speakons gebruikt. In een woord: SUPER. Heel erg stevig, zeer goede overdracht, luchtdicht, snel ontkoppelbaar noem maar op. Helemaal te gek. Jammer dat ze kostbaar zijn. FF winkelen op internet doet wonderen!

Jan
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Wowly schreef:
Jammer dat ze kostbaar zijn.
Ach, eigenlijk helemaal niet. Schijntje t.o.v zo'n WTB binding post van >60 euro/stuk//
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Da's waar, of zo'n eichmann bullit plug....betaal je je scheel aan het idee/patent...

Jan
Nils_vn
Berichten: 868
Lid geworden op: do 23 nov 2006, 20:11
Locatie: Molenstede

Bericht door Nils_vn »

nu heb ik Ixos iscopic 605 naar de luidsprekers liggen, gewoon in de schroefklemmen, en ixos 102 'master controle' interconnects (met WTB 0144 plugs) tussen de VV en eindtrap. Waar ik persoonlijk toch wel tevreden van ben.

Maar laatst kwam ik XLR tegen aan de luidsprekers... dus k begreep de zin er achter niet echt...

Het is dus zinvol om in de toekomst alles te voorzien voor XLR en speakon?
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Mijn systeem is niet gebalanceerd, dus gebruik ik RCA stekkers tussen de apparaten. Ik heb goede ervaringen met de proffesionele serie van Neutrik. Speakon voor de speaker bekabeling werkt inderdaad perfect, verzilverde contacten met voldoende druk. Ook handig als je een extern filter gebruikt omdat ze tot 4mm2 in 8-polige uitvoering verkrijgbaar zijn. Ik gebruik trouwens ook hun Powercon's voor de 230V.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
JuuL
Berichten: 2616
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 16:38

Bericht door JuuL »

Idd, neutrik is heel mooi spul!
Plaats reactie