[UcD] Alweer eentje
Moderator: Beheerdersteam
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Jij als je net lekker muziek zit te luisteren en iemand zes straten verderop verzorgt wat dc op je stopcontact..voodooless schreef:who cares dat ie heel kort bromt en dan uitvalt?
Maar het probleem was toch die elco..
Je moet het risico maar nemen dat je trafo ineens doorslaat en een volle kortsluiting wordt.. Ik heb 't nog niet mee gemaakt in ieder geval, ook nog niet over gehoord (onder normale omstandigheden)
Tranzorbs zijn echt rete snel en dit schakelingetje bestaat al even.. Ziet er alleen heel erg eng uit, misschien... (doe ik ook.... dus..en ik werk ook nog steeds)
Kees
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Nee, de elko's die ik zou gebruiken zijn 80V, dus dat is dan ook gelijk de hoeveelheid DC die ze aankunnen, snappie. Als je daar dus overheen komt, dan heb je pas problemen. Maar als je dus (mogelijke) de spanning over de elko's kunt aftoppen op onder de 80V, dan is er niks aan de hand. De rest doet de zekering dan wel. Kun je er geen zener overheen zetten ofzoaudiomanics schreef:Is bij mij een paar mV..voodooless schreef:wat DC
Meet jij 80VDC??![]()
![]()
Ik ook: na de gelijkrichter...secundair..
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Christiaan,
Zo eenvoudig is 't allemaal niet. Het is de slewrate van de inkomende spanning die je hier nekt, immers, bij een defecte primaire wikkeling (sluiting) zal de spanning in zeer korte tijd oplopen tot de volle netspanning. Om dit te kunnen meten en vervolgens actie op ondernemen zal de meetschakeling dus nog sneller moeten wezen. Ik zou netzoals Kees dan eerder gokken op een dikke varistor of transzorb en hopen dat de zekering eerder doorbrandt dan dat de elco het luchtruim kiest.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Zo eenvoudig is 't allemaal niet. Het is de slewrate van de inkomende spanning die je hier nekt, immers, bij een defecte primaire wikkeling (sluiting) zal de spanning in zeer korte tijd oplopen tot de volle netspanning. Om dit te kunnen meten en vervolgens actie op ondernemen zal de meetschakeling dus nog sneller moeten wezen. Ik zou netzoals Kees dan eerder gokken op een dikke varistor of transzorb en hopen dat de zekering eerder doorbrandt dan dat de elco het luchtruim kiest.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
-
richardkrol
- Berichten: 214
- Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 12:00
Is dit geen optie?
http://www.kempelektroniks.nl/index.php?item=27

Gr,
Richard Krol
Hexateq Audio Visual
http://www.kempelektroniks.nl/index.php?item=27

Gr,
Richard Krol
Hexateq Audio Visual
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Richard,
Dat apparaat funktioneert volgens precies hetzelfde principe als waar we hier over discussieren. Ik zou ook niet weten hoe anders je DC moet gaan tegenhouden, wellicht met een nette DC servo die de 220V bijregelt? In dat geval kan je beter een UPS kopen die offline werkt, dwz. zelf de netspanning opwekt onafhankelijk van de netspanning.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Dat apparaat funktioneert volgens precies hetzelfde principe als waar we hier over discussieren. Ik zou ook niet weten hoe anders je DC moet gaan tegenhouden, wellicht met een nette DC servo die de 220V bijregelt? In dat geval kan je beter een UPS kopen die offline werkt, dwz. zelf de netspanning opwekt onafhankelijk van de netspanning.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
-
richardkrol
- Berichten: 214
- Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 12:00
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Zo 
Ik heb vandaag de samples van de LM's ontvangen. Dus ik ben weer lekker aan de slag gegaan.
Na flink wat piellen is het gelukt om de opamp te vervangen en de CRD's te verwisselen. Het lastigste was om de voedingscaps te vervangen. Daar zaten nog de orginele, en dat kan natuurlijk niet
. Dus vervangen door 100uF Panasonic FC. Het is wat krap, maar het is toch gelukt. Ik heb ook maar effe de caps in de signaalweg, die ik halfbakken had gebypassed eruit gehaald en vervangen door een draadbrugje.
Verder waren de draden extra voedingen natuurlijk een zooitje. Deze heb ik vervangen voor een nette flatcable. De trafo heeft ook mooi bedje van vilt gekregen. Misschien hoor ik het brommen dan wat minder. Het ziet in ieder geval leuk uit. Slaap zacht


Links dus met vernieuwingen, rechts de oude situatie.
Morgen de andere kant, ben er nu te moe voor.
Ik heb vandaag de samples van de LM's ontvangen. Dus ik ben weer lekker aan de slag gegaan.
Na flink wat piellen is het gelukt om de opamp te vervangen en de CRD's te verwisselen. Het lastigste was om de voedingscaps te vervangen. Daar zaten nog de orginele, en dat kan natuurlijk niet
Verder waren de draden extra voedingen natuurlijk een zooitje. Deze heb ik vervangen voor een nette flatcable. De trafo heeft ook mooi bedje van vilt gekregen. Misschien hoor ik het brommen dan wat minder. Het ziet in ieder geval leuk uit. Slaap zacht


Links dus met vernieuwingen, rechts de oude situatie.
Morgen de andere kant, ben er nu te moe voor.
Laatst gewijzigd door voodooless op di 16 jan 2007, 0:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Zo, operatie nummer twee zit er ook op. Heb alles weer netjes aangesloten, en dit keer ook de aarde aangesloten.
Het spannende moment was toen de stekker erin ging. Hij deed het nog
Geen idee of het beter is. Ik draai nu heel zachtjes "Animals" tot ik in slaap ga vallen
Echt goed kan ik het nu niet beoordelen natuurlijk, maar er lijkt wat meer rust te zijn, ondanks het lage volume zijn toch alle details hoorbaar inclusief de slam van de bassdrums.
Morgen ga ik echt wat meer luisteren. Vanavond was het vooral zwoegen en zweten. De binnenkant ziet er in ieder geval een stuk netter uit nu
Er zijn nog wel wat dingen die werk nodig hebben, maar dat kan later ook nog wel.
Het spannende moment was toen de stekker erin ging. Hij deed het nog
Geen idee of het beter is. Ik draai nu heel zachtjes "Animals" tot ik in slaap ga vallen
Morgen ga ik echt wat meer luisteren. Vanavond was het vooral zwoegen en zweten. De binnenkant ziet er in ieder geval een stuk netter uit nu
Oeps.. (Christiaan?)
Super!
Ik hoop op een objectieve beoordeling van de geluidsmatige verbetering met de update van de LM.
Het is toch best een linke klus dat gepriel met smd
.
Graag ook een close-up foto van het omleggen van de spanningsrail!
Het beoordelen lijkt me overigens best lastig, want je kan natuurlijk niet meer terugschakelen.
En er is natuurlijk de suggestie dat het beter moet klinken
Super!
Ik hoop op een objectieve beoordeling van de geluidsmatige verbetering met de update van de LM.
Het is toch best een linke klus dat gepriel met smd
Graag ook een close-up foto van het omleggen van de spanningsrail!
Het beoordelen lijkt me overigens best lastig, want je kan natuurlijk niet meer terugschakelen.
En er is natuurlijk de suggestie dat het beter moet klinken
Laatst gewijzigd door hybride op wo 17 jan 2007, 12:49, 3 keer totaal gewijzigd.
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:


