Even voorstellen en wat vragen.
Moderator: Beheerdersteam
Hallo.--- pompebled.
In Elektuur 1996 staat een goede "Actieve Subwoofer" zie onder dit
http://www.electuur.nl/Default.aspx?Tab ... 1533&PN=ON
Werkt goed. Indien je zelf nog wat ineen wilt zetten
Als je nog matriaal heeft liggen dat kan gebruikt worden voor deze.
Anders zou ik overgaan naar de " D " serie UCD 180 of de 400, zeer
goed,wel anders van geluid MAAR zuiverder,duidelijker in weergave.
Ofwel gebouwd kopen (Zelf in-een zetten met lossen onderdelen is niet
zo gemakkelijk,onderdelen,print,......niet overal te bestellen.)
Zie het voorstel van " vigier " wat hoger vermeld
Vooaf .....veel lees plezier// dan het hoofd doel.....ineen zetten ,en nadien
.....luisteren
Groeten
Anders zou ik overgaan naar de " D " serie UCD 180 of de 400, zeer
goed,wel anders van geluid MAAR zuiverder,duidelijker in weergave.
Ofwel gebouwd kopen (Zelf in-een zetten met lossen onderdelen is niet
zo gemakkelijk,onderdelen,print,......niet overal te bestellen.)
Zie het voorstel van " vigier " wat hoger vermeld
Vooaf .....veel lees plezier// dan het hoofd doel.....ineen zetten ,en nadien
.....luisteren
Groeten
Re: Even voorstellen en wat vragen.
pompebled schreef:Ik ben Jan Spoelstra (53) en ik heb tot nu toe al m'n speakerbehuizingen zelf gebouwd; ... Shearer ...
FOTO! FOTO!
Hiervoor vreesde ik al..., ik zal even moeten zoeken, want die opnames zijn nog analoog (dia), als ik ze gevonden heb zal ik ze door de diascanner halen en posten.Ivo schreef::shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:pompebled schreef:Ik ben Jan Spoelstra (53) en ik heb tot nu toe al m'n speakerbehuizingen zelf gebouwd; ... Shearer ...
FOTO! FOTO!
De (18") shearers in kwestie waren voor een band, maar ik heb ze, toen ze klaar waren even in de huiskamer gehad om te luisteren, (mijn vrouw is in deze bijzonder meegaand, gelukkig), ze klinken geweldig, alsof ze er niet zijn!
Echter, als je je ogen dan weer open doet, blijken ze in de huiskamer toch redelijk fors te zijn... (2000 x 900 x 500 mm)
Eenmaal overgedragen aan de band, werken ze al jaren tot volle tevredenheid, je 'hoort' ze niet, superstrak laag, met een achterlijk hoog volume, zonder een spoortje vervorming.
Groeten, Jan.
voor prijzen en andere info: www.hypex.nlpompebled schreef:http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... &rd=1&rd=1
Is dit geschikt als subwoofer versterker, of (klank)technisch volkomen overkill?
Wat kost zo'n module normaliter?
Ik heb de diverse draadjes over deze module doorgespit, maar wat voor voeding zou hier bij passen?
Groeten, Jan.
Check de specs van de hypex voeding, max voltages en amperages zijn allemaal keurig vermeld....
Waarom zouden deze modules zwaar overkill zijn voor een subwoofer, je leest dat ze ook in het laag zeer sterk acteren, bovendien zijn ze toch niet echt duur?
Hoi evb,evb schreef:Hallo.--- pompebled.
voor de elektuur actieve subwoofer had ik hem zelfs via mail al een complete onderdelenlijst gestuurd zodat hij kon gaan verzamelen...
Vandaar ook mijn posting hier op 29 januari met "ik had nog een reactie verwacht op mijn mail aan jou met de componentenlijst, maar goed."
Maar er zijn dus meer mensen met ervaringen met deze versterker
Groeten, Joris
Hallo....."..vigier "
Ja dat kon ik niet weten, maar dan heeft " pompebled " genoeg stof om er aan te begingen, en hij is thuis bij Elektuur.
Van deze versterker heb ik verschillende gemaakt,( niet voor mij alleen natuurlijk) Die bij mij staat, doet het gelukkig nog altijd goed voor zijn ouderdom.
Maar zoals ik de vorige keer schreef is de weergaven heel verschillend in vergelijk met de UCD 400 en zeker met de 700.
Ben wel benieuwt hoe de nieuwe UCD 700 te voorschijn komt,want volgens "SSassen " heeft hij met "Bruno" deze versterker terug op punt gesteld met nieuwe gedachten.
Mijn vraag is nu, hoe kunnen wij deze nieuwe uitvoering herkennen,zijn er speciale merktekens/ N° / kleuren ???
....... ja zeg het maar ???
Groetjes.
Ja dat kon ik niet weten, maar dan heeft " pompebled " genoeg stof om er aan te begingen, en hij is thuis bij Elektuur.
Van deze versterker heb ik verschillende gemaakt,( niet voor mij alleen natuurlijk) Die bij mij staat, doet het gelukkig nog altijd goed voor zijn ouderdom.
Maar zoals ik de vorige keer schreef is de weergaven heel verschillend in vergelijk met de UCD 400 en zeker met de 700.
Ben wel benieuwt hoe de nieuwe UCD 700 te voorschijn komt,want volgens "SSassen " heeft hij met "Bruno" deze versterker terug op punt gesteld met nieuwe gedachten.
Mijn vraag is nu, hoe kunnen wij deze nieuwe uitvoering herkennen,zijn er speciale merktekens/ N° / kleuren ???
Groetjes.
In je woon-kamer? Hahahahaha!pompebled schreef:De (18") shearers in kwestie waren voor een band, maar ik heb ze, toen ze klaar waren even in de huiskamer gehad om te luisteren, (mijn vrouw is in deze bijzonder meegaand, gelukkig), ze klinken geweldig, alsof ze er niet zijn!
Echter, als je je ogen dan weer open doet, blijken ze in de huiskamer toch redelijk fors te zijn... (2000 x 900 x 500 mm)
Eenmaal overgedragen aan de band, werken ze al jaren tot volle tevredenheid, je 'hoort' ze niet, superstrak laag, met een achterlijk hoog volume, zonder een spoortje vervorming.