Ontwerp gezocht voor 31cm speaker

't Houtwormen forum. Ook voor metaal, poly, en andere materialen.
Hier gaat t over de technieken, niet de tools zelf

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Tha_slughy
Berichten: 10
Lid geworden op: do 01 feb 2007, 12:31

Ontwerp gezocht voor 31cm speaker

Bericht door Tha_slughy »

Beste,

Vermits ik nog compleet onwetend ben op gebied van kasten bouwen kunnen jullie misschien helpen. Ik ben op zoek naar een ontwerpje voor een 31cm speaker (binnendiameter 28cm). Kennen jullie iets dat aan mijn noden kan voldoen?

mvg,
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ha die Tha_slughy, welkom hier!

vertel eens wat meer over die speaker, zo op basis van alleen een diameter kunnen we weinig
Tha_slughy
Berichten: 10
Lid geworden op: do 01 feb 2007, 12:31

Bericht door Tha_slughy »

Okay het betreft een SPHYNX SP-W12-SONO met KAPTON spoelen en Geventileerde magneet. 310mm doormeter. SPL 94db, 400W, 8ohm, frequentiecurve 28Hz...5KHz. meer informatie is er mij niet beschikbaar....

mvg,
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

We hebben toch echt meer nodig om wat zinvols te kunnen zeggen vrees ik..
Tha_slughy
Berichten: 10
Lid geworden op: do 01 feb 2007, 12:31

Bericht door Tha_slughy »

welke info hebben jullie nodig? <--n00b

dit is hem in ieder geval:
http://www.sonozenith.com/vitrine/hp_so ... 12sono.htm
Laatst gewijzigd door Tha_slughy op do 01 feb 2007, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

De Q's, fs, en de VAS minimaal, liefst nog MMS, RE, BL, LE... wat je kunt vinden
Tha_slughy
Berichten: 10
Lid geworden op: do 01 feb 2007, 12:31

Bericht door Tha_slughy »

even googlen wat dat allemaal wil zeggen ... :shock:
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Niet nodig, de frontpage heeft daar info over: http://www.zelfbouwaudio.nl/index.php?o ... 3&Itemid=2 :)
Gebruikersavatar
fredze
Berichten: 377
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 12:54
Locatie: Belgie Aalter

Bericht door fredze »

over die sphinx:
Ik denk dat ik de T&S parameters van die woofer ergens eens gepost heb in een bylage.
Met de zoekfunctie is die wel te vinden denk ik.

edit: ik heb zelf gekeken en de benodigde parameters zoals Qts en Qms en nog een paar andere staan er niet by. Op Vlak van gegevens verkrijgen vind ik sphinx niet zo een goede keuze.
Tha_slughy
Berichten: 10
Lid geworden op: do 01 feb 2007, 12:31

Bericht door Tha_slughy »

U heeft ongetwijfeld gelijk, maar ik heb de speaker al en zal er ook mee verder moeten. Zijn er waarden die U wel gevonden heeft in Uw referenties?

Het alternatief nml. is gewoon een kast bijeenrapen en er het beste maar van hopen, in dat principe kan ik mij echter niet terugvinden... ik doe het liever 1 maal goed.
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Tha_slughy schreef:
U heeft ongetwijfeld gelijk, maar ik heb de speaker al en zal er ook mee verder moeten. Zijn er waarden die U wel gevonden heeft in Uw referenties?

Het alternatief nml. is gewoon een kast bijeenrapen en er het beste maar van hopen, in dat principe kan ik mij echter niet terugvinden... ik doe het liever 1 maal goed.
Of je laat hem gewoon doormeten bij Speaker&Co of Speakerland......
Tha_slughy
Berichten: 10
Lid geworden op: do 01 feb 2007, 12:31

Bericht door Tha_slughy »

<--Belg, nogal ver om daar heen te rijden imo
Gebruikersavatar
fredze
Berichten: 377
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 12:54
Locatie: Belgie Aalter

Bericht door fredze »

Sphinx 18inch sono
mijn bijlages

dit helpt je misschien?
Tha_slughy
Berichten: 10
Lid geworden op: do 01 feb 2007, 12:31

Bericht door Tha_slughy »

hmm wordt allemaal nogal ingewikkeld, tl-layouts ?
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Tha_slughy schreef:
hmm wordt allemaal nogal ingewikkeld, tl-layouts ?
Durf nou eens een uitdaging aan, man... zit je over twintig jaar nog bij te genieten.. Krijg je tijdens de bouw van ons wel de nodige schouderklopjes.. als je foto's post tenminste..

Weet je wat moeilijk is? ... je vriendin overtuigen dat 't het mooiste is dat bestaat.. een kwestie van diplomatiek en overtuigingskracht... (heb ik dat nu?? :roll: )

Kees
Tha_slughy
Berichten: 10
Lid geworden op: do 01 feb 2007, 12:31

Bericht door Tha_slughy »

Okay zullen dit weekend eens wat proberen....
Plaats reactie