als iemand ooit nog mocht twijfelen....

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Haha, heeft hij 'm nog staan ook. :lol:
(maar natuurlijk wél in de uitvoering met het grootste oppervlak)

Volgens mij heb je best een leuke verzameling, dus voortaan weet ik aan wie ik moet denken, als ik het nog eens in mijn stomme kop haal om houten en bakelieten radio's weg te gooien. :x
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Deze is ook wel leuk:

Philips "Monoknop Superheeterodyne Ontvangscht Toestel voor Lange, Midden en Korte Golven met 78 tpm. Plaatenspeeler" uit 1938.
Gekocht van een Duitser met "Von" in zijn naam, dus deze zal wel uit Nederland zijn weggesleept toen in de jaren '40 de radio's moesten worden ingeleverd/gevorderd.
Voor 250 gulden weer terug in Nederland, de fietsen mogen ze houden.
Uiterlijke staat matig, moet nog eens worden opgeknapt.
Technisch uiteraard weer fris gemaakt.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Kijk eens aan, dat is toch heel wat anders dan zo'n stapel metalen dozen in een rack. 8)

Er gaat altijd iets door me heen bij het zien van dat soort meubelstukken. Ik overweeg dan ook al jaren om ooit nog zo'n ouderwetse audiomeubel na te maken als behuizing voor moderne apparatuur.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Of met een zeer ouderwetsch ornament met historie.. (Howard en Majestic ... Laatste nog te bouwen..)

Kees
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Zo was er eens een reparateur in Australië die in een (buizen)nieuwsgroep zonder blikken of blozen vertelde dat hij een defecte buizenversterker van binnen had voorzien van 2 x LM3886, en dit niet aan de klant had verteld !
De klant zou geen verschil hebben gehoord.............. :shock:

Doe mij ook zo'n reparateur :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”