Een tijdje geleden was ik mijn toenmalige luidsprekers (goedkope technics) helemaal beu-gehoord en mijn versterker (een sony) deed het ookal niet meer goed. Dus heb ik me effe verdiept in heel het gebeuren en heb toen een denon 1905 receiver gekocht, waar ik behoorlijk tevreden mee ben. en als luidsprekers heb ik een surroundsetje van mordaunt short (premiere) gekocht, alles kant-en-klaar dus...
dat bevalt mij allemaal wel, maar voor muziek is er toch een gat in het klankbeeld, vind ik. de overgang van het laag van de sub naar het laag van de kleine luidsprekertjes is toch niet dat.
dus dacht ik, ik ga voor leuke zuilen als fronts voor muziek.
tijdens mijn eerste zoektocht was ik al vaak zelfbouw tegengekomen, maar toen moest alles nogal snel gaan dus had ik er geen tijd voor, maar nu ga ik er een zelfbouwprojectje van maken voor tijdens de weekends en vakanties.
Wat ik wil is dus een goeie luidspreker, liefst (eigenlijk toch ook wel een belangrijke vereiste) mooi om zien.
mijn totale budget is ongeveer 500€.
heeft er al eens iemand een luidspreker gemaakt rond die prijs?
ik ben handig en heb al het benodigde materiaal ter mijner beschikking en het hout kan ik ook wel wat goedkoper krijgen en zelf op maat zagen.
dus de volle 500€
de componenten en het bouwplan.
ik heb zelf al wat gezocht, maar ik ben eigenlijk te rookie op dit gebied om te kiezen. En hier in belgie zijn er denk ik geen zelfbouw winkels waar ik kan gaan luisteren en kiezen.
dus ik hoop op jullie hulp!


