Bij 200pF kabelcapaciteit en 100K ingangsimpedantie zit je op ~8kHz...
f(0)=1/2PiRC..... toch???
Kees
foliespoelen klinken beter
Moderator: Beheerdersteam
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
In de formule voor de f3 van een RC moet je voor de R de som van bronweerstand + ingangsweerstand van de opvolgende trap nemen.
Laatst gewijzigd door Hans Nootdorp op do 04 jan 2007, 23:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- dekkersj
- Berichten: 1210
- Lid geworden op: wo 11 jan 2006, 0:41
- Locatie: Steenbergen (NB)
- Contacteer:
Volgens mij niet. Volgens mij wordt de spanningsoverdracht in het geval dat de bronweerstand te verwaarlozen is tov de belastingsweerstand (of impedantie):Hans Nootdorp schreef:In de formule voor de f3 van een RC moet je voor de R de som van bronweerstand + ingangsweerstand van de opvolgende trap nemen. In de praktijk is bij een interlink vrijwel altijd de bronweerstand te verwaarlozen.......
Av = 1/(1 + j*omega*Cinterlink*Rbron)
En dat zou dan 3,6 MHz worden bij Rbron = 220 Ohm en Cinterlink = 200 pF.
Groet,
Jacco
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
- dekkersj
- Berichten: 1210
- Lid geworden op: wo 11 jan 2006, 0:41
- Locatie: Steenbergen (NB)
- Contacteer:
Bedankt en nee het is Eindjehoven.Hans Nootdorp schreef:[...]
Scherp!TU-Delft zeker?
Enfin, het is wel aardig om in die C een verliesfactor te introduceren middels een tan delta. Het kantelpunt verandert daardoor tot
fk = (1 - tan d)/(2*pi*Rbron*Cinterlink)
en als die verliesfactor (tan d) veel kleiner is dan 1 (teflon: 0.0003 en PE: 0.0002), is er ook daar niets aan het handje.
Groet,
Jacco
