fotos op de forum server

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

fotos op de forum server

Bericht door asterduc »

Sinds deze zomer kunnen we fotos direct op de forum server plaatsen.

De meetgrafieken die ik van de concave wil tonen zijn moeilijk zichtbaar tenzij je ze openklikt.

Hoe komt dit eigenlijk.

Wordt hier een reductie toegepast?
Ik save de grafiek op de hoogst mogelijke resolutie (800 pixels breed).
Bij 72 pixels geeft dit een breedte van 28 cm, maar in het topic krijg je amper 10 cm te zien.

Is dit te beinvloeden?

Hieronder een voorbeeld.
De file is op 800 pixels breed gemaakt, 28 cm bij 72 dpi. en gesaved als jpg.

Bijkomende vraag: welk is de beste manier om de bestanden te saven. Is het belangrijk om servergeheugen te sparen en zo ja, welk zijn dan de tips daarvoor. Compressie, bestandsvorm, ...

Ed.
Bijlagen
testgrafiek.jpg
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

foto's worden idd verschaald door de forum software, dit zodat het bij iedereen op het scherm past.

opslaan gewoon als jpg of png, dan is het goed gecomprimeerd en door alle bij de tijdse browsers weer te geven
Plaats reactie

Terug naar “Forumaangelegenheden, Algemeen”