Serious Sub
Moderator: Beheerdersteam
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
Beide subs zijn nu geheel voorzien van een laag 10mm mdf, alle randen hebben een 45-graden facette die precies gelijk valt met de dikte van die afwerk laag zodat straks na het lakken geen naden zichtbaar zullen zijn. Gaten en en inslagmoeren zitten op hun plaats. Alles geschuurd, volgende stap is ze in de grond verf zetten. Daarna een leuk kleurtje uitzoeken.Sjaudio schreef:Inmiddels 2 weken verder, ben eigenlijk wel benieuwd of er al vooruitgang is geboekt bij dit schitterend project.
- Bijlagen
-
- Serious_Sub_09.JPG (30.37 KiB) 4290 keer bekeken
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
Dank! Ik ben nog trouwens nog niet helemaal uit wat voor grille/doek er voor moet komen. Ik heb twee kleine kinderen dus er moet iets voor. Ik zoek iets wat rustig oogt maar tegelijkertijd niet saai overkomt. Suggesties zijn welkom, hieronder een aantal opties:fredze schreef:dat ziet er zouit. keep up the good work!



- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Optie één vind ik heel sjiek en stijlvol, optie twee ben je al rap op uitgekeken en optie drie is meer PA werk als je 't mij vraagt, dus optie één in nette pianolak, kleur naar keuze, lijkt mij een heel mooi resultaat geven. Misschien moet je aan de bovenkant een vlak uitfrezen waar een 6-mm glasplaat in kan vallen? Dan zijn kopjes en schotels ook geen reden meer voor echtelijk ruzies, of kwade blikken richting aanwezig bezoek
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
Dank voor de input!rho schreef:Ik ben eigenlijk ook wel vor optie 1 te vinden.
Heb je geen schrik dat je luidsprekerdoek wat gaat flapperen bij zo'n grote overspanning?
Het speaker doek is stretch-doek dus na het wapperen komt het weer op zijn plaats
Zijn kleine kindertjes wel gevaarlijk voor 21 inch woofers?
Ik vind optie 3 wel mooi. Ook 1 vind ik wel sjiek, maar wat saai, en 2 vind ik errug aldi.
Mijn smaak wijkt mss wel heel erg af, maar ik zou vies bruin vintage luidsprekerdoek wel vet vinden. Op mijn zoektocht naar plaatjes daarvan stuitte ik hierop:

Vond het mooi genoeg om toch maar te delen.
Maar ik bedoel dus dit:

en dat de rest van de kast wel modern is.
Blah! dat vind ik ervan!
Ik vind optie 3 wel mooi. Ook 1 vind ik wel sjiek, maar wat saai, en 2 vind ik errug aldi.
Mijn smaak wijkt mss wel heel erg af, maar ik zou vies bruin vintage luidsprekerdoek wel vet vinden. Op mijn zoektocht naar plaatjes daarvan stuitte ik hierop:

Vond het mooi genoeg om toch maar te delen.
Maar ik bedoel dus dit:

en dat de rest van de kast wel modern is.
Blah! dat vind ik ervan!
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Een paar aluminium roeden, Onderling op een schrikdraad apparaatje.. Kinderhandjes zijn dan een hele belevenis... En waarschijnlijk eenmalig!
Gaat ook niet wapperen en houden ook ballen tegen..
Maar even zere neus.. Optie 1 ... Er is ook luidsprekerdoek dat wel sterk is, niet gaat klapperen als het strak staat en zeker autotjes en ballen tegen houdt... Maar dat hoef ik jou toch niet te vertellen
Kees
Gaat ook niet wapperen en houden ook ballen tegen..
Maar even zere neus.. Optie 1 ... Er is ook luidsprekerdoek dat wel sterk is, niet gaat klapperen als het strak staat en zeker autotjes en ballen tegen houdt... Maar dat hoef ik jou toch niet te vertellen
Kees
-
hsantifort
- Berichten: 13
- Lid geworden op: vr 21 jul 2006, 21:56
- Locatie: zuid-holland
Tony,
is voor de bescherming dubbeltjesgaas (volgens mij heet het zo?) of zelfs kippengaas een optie, je zorgt dat het doek hier een paar mm boven zit door bijvoorbeeld het frame wat in te fresen?
Als je met ijzeren staven aan de slag gaat denk ik dat de totale dikte van de grille zo'n 4cm gaat worden?
is voor de bescherming dubbeltjesgaas (volgens mij heet het zo?) of zelfs kippengaas een optie, je zorgt dat het doek hier een paar mm boven zit door bijvoorbeeld het frame wat in te fresen?
Als je met ijzeren staven aan de slag gaat denk ik dat de totale dikte van de grille zo'n 4cm gaat worden?
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
Gaas zou ook kunnen inderdaad. Met ijzer dacht ik aan bijvoorbeeld M8 draadeinden die in het mdf ingefreed zouden worden als een soort tralies.hsantifort schreef:Tony,
is voor de bescherming dubbeltjesgaas (volgens mij heet het zo?) of zelfs kippengaas een optie, je zorgt dat het doek hier een paar mm boven zit door bijvoorbeeld het frame wat in te fresen?
Als je met ijzeren staven aan de slag gaat denk ik dat de totale dikte van de grille zo'n 4cm gaat worden?
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12448
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Gatenboren kan je gewoon bij de bouwmarkt kopen. Tenminste daar heb ik ze gekochtbartsegers schreef:Ik heb een vraag, waar kun je die gatenboor nu nog kopen?
Werkt het ook goed voor grotere gaten? ik heb namelijk geen gloede ervaringen met normale "7 gaten" boor dingen.
Niet de meest mooie en veilige manier, maar ach het werkt.
Jammer is eerder dat de maten nooit kloppen
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
Bij een goede ijzerwarenhandel. Werkt perfect, bladen zijn te vervangen en je kunt tot maximaal 17cm doorsnede uitsnijden.bartsegers schreef:Ik heb een vraag, waar kun je die gatenboor nu nog kopen?
Werkt het ook goed voor grotere gaten? ik heb namelijk geen gloede ervaringen met normale "7 gaten" boor dingen.
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
Weer een stukje verder. Eerst de onderkant mat-zwart geschilderd en de voetjes voorzien van polyetyleen schuim aan de onderkant. Daarna de boel omgekeerd en gaan lakken. 3x grijze Histor Supergrond grondlak, telkens iets meer op kleur gebracht. 3x aflak met Histor Perfect Finish hoogglans zwart, tussen elke laag steeds fijner geschuurd. Ik heb ze telkens buiten geschuurd en binnen gelakt, het verplaatsen moest telkens met de steekwagen gebeuren omdat ze nu al zonder woofers niet te tillen zijn.
Ze zijn ondertussen klaar (ik moet nog een foto maken). Nu alleen nog de versterkers afmaken.
Ze zijn ondertussen klaar (ik moet nog een foto maken). Nu alleen nog de versterkers afmaken.
