Inspelen caps op de signaalgenerator

Conventionele filters zonder actieve elektronica.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
D.A.R.R.Y.L.
Berichten: 189
Lid geworden op: ma 21 feb 2005, 0:35

Inspelen caps op de signaalgenerator

Bericht door D.A.R.R.Y.L. »

Wie heeft dit wel eens geprobeerd en is het nuttig om ze in te spelen via deze wijze (er vanuit gaande dat je gelooft in ingespeelde caps)?
Laatst gewijzigd door D.A.R.R.Y.L. op di 19 dec 2006, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

lijkt me een prima manier, zo speel ik de units ook in. moet je wel ook een weerstand van 4 à 8 ohm er achter zetten natuurlijk
D.A.R.R.Y.L.
Berichten: 189
Lid geworden op: ma 21 feb 2005, 0:35

Bericht door D.A.R.R.Y.L. »

Om een belasting te genereren zeker?
Hoelang laat jij ze inspelen op deze wijze?
Kun je twee caps tegelijk doen door ze parallel aan te sturen?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

caps speel ik eigenlijk niet in, en speaker ook alleen maar als ik er aan ga meten... maar als ik het zou doen dan zou ik het zo doen. en ja, meerdere parallel lijkt me prima kunnen, roze ruis erop en morgen terugkomen :)

nu ik er over denk, misschien is een speaker die je hebt liggen ook wel handig, dan weet je tenminste dat t nivo een beetje normaal is (en hoor je dat je nog bezig bent, kan je ze niet vergeten)
Plaats reactie

Terug naar “Filterontwerp & Passieve Filters”