Weerstand in midden/laag sectie
Moderator: Beheerdersteam
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Volgens mij is het helder, maar toch blijft het raar.
Voorverstekrertje getest, zonder mic. Geen brom
Voorversterkertje met mic zonder phantom beetje brom
Voorversterkertje met mic en phantom, huge brom.
Als ik alleen de kabel pak (zonder mic dus) heb ik ook geen brom.
Lijkt dus opeens dat mijn mic bromt ?
Hoe gaan we dat fixen ?
Muren zijn wel ongeveer zo lang ik zal dadelijk eens een andere opstellingen maken. Maar een brom blijft raar
Voorverstekrertje getest, zonder mic. Geen brom
Voorversterkertje met mic zonder phantom beetje brom
Voorversterkertje met mic en phantom, huge brom.
Als ik alleen de kabel pak (zonder mic dus) heb ik ook geen brom.
Lijkt dus opeens dat mijn mic bromt ?
Hoe gaan we dat fixen ?
Muren zijn wel ongeveer zo lang ik zal dadelijk eens een andere opstellingen maken. Maar een brom blijft raar
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Zonder filter deed hij hetzelfde volgens mij.jeroen_d schreef:Meet eens op de luidsprekerklemmen. Dan kun je bekijken of het de interactie is van de spoel met de impedantie van de speaker.b_force schreef:dan moet die nieuw zijn, want bij mijn monitors meet ik het niet.
Ik zal zo nog eens een testje doen, maar het blijft typisch.
(fftjes nog een extra test uitvoeren)
Zou het kunnen dat de andere speaker toch als een soort PR gaat dienen ?
een piek van 50 - 75H van bijna 20dB is nmlk wel erg raar
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Die twee hobbeltjes onderin hebben een behoorlijke lift gekregen. Is het je ook opgevallen dat de 1e piek op de dubbele frequentie terug lijkt te komen, en dat hij op de ene woofer veel meer impact lijkt te hebben dan op de andere? Vandaar dat ik aan een andere oorzaak dan de bron dacht, maar ik kan het natuurlijk best mis hebben.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
ik snap je, ik heb nu mijn speaker anders staan, maar ik meet echter hetzelfde.
Ik blijf het vreemd vinden. Zou het kunnen dat mijn filter zo niet goed werkt met 2,5 weg ? (moet ik even checken met mijn oude filter)
Altijd handig 2 speakers
Mm bij het oude filter meet ik hetzelfde ,zal dus wel niet aan de kast liggen, maar toch de brom vrees ik.
Dit meten we dus met Arta als geluid uit staat, maar mic aan
http://tweakers.net/ext/f/6981413e9fb58 ... 2/full.png
Oude systeem heeft overigens wel veel meer bas...
Ik blijf het vreemd vinden. Zou het kunnen dat mijn filter zo niet goed werkt met 2,5 weg ? (moet ik even checken met mijn oude filter)
Altijd handig 2 speakers
Mm bij het oude filter meet ik hetzelfde ,zal dus wel niet aan de kast liggen, maar toch de brom vrees ik.
Dit meten we dus met Arta als geluid uit staat, maar mic aan
http://tweakers.net/ext/f/6981413e9fb58 ... 2/full.png
Oude systeem heeft overigens wel veel meer bas...
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
dit is het plaatje van Arta als ik de woofer vlakbij meet.
duidelijk die 50Hz piek te zien.
Vraag is dus hoe ik die weg krijg, en waar hij vandaan komt
http://tweakers.net/ext/f/66cf4a55fae0c ... 1/full.png
De rest ziet er best goed uit:
http://tweakers.net/ext/f/dbfb36e3da702 ... e/full.png
duidelijk die 50Hz piek te zien.
Vraag is dus hoe ik die weg krijg, en waar hij vandaan komt
http://tweakers.net/ext/f/66cf4a55fae0c ... 1/full.png
De rest ziet er best goed uit:
http://tweakers.net/ext/f/dbfb36e3da702 ... e/full.png
Laatst gewijzigd door b_force op di 19 dec 2006, 0:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoals ik al zei, elektrisch meten op de speakerklemmen. Als daar opslingering ontstaat, weet je waar de ellende zit, namelijk interactie speakerimpedantie met de spoel en versterkerimpedantie.
Maar eerlijk gezegd is deze bult dusdanig dat ik denk dat het in de mic zit gewoon.
Maar eerlijk gezegd is deze bult dusdanig dat ik denk dat het in de mic zit gewoon.
Laatst gewijzigd door jeroen_d op di 19 dec 2006, 0:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Ehm maar, volgens mij is het wel duidelijk dat mijn 50Hz brom te erg is. Deze meting:jeroen_d schreef:Zoals ik al zei, elektrisch meten op de speakerklemmen. Als daar opslingering ontstaat, weet je waar de ellende zit, namelijk interactie speakerimpedantie met de spoel en versterkerimpedantie.
http://tweakers.net/ext/f/6981413e9fb58 ... 2/full.png
is zegmaar meten "zonder geluid". Je ziet dus sterk een grote brom.
Daarbij komt ook nog dat ik ook een raar plaatje heb bij het originele filter van speaker en co (quint mk 2).
Dus ik hoef niet te zoeken bij de speaker lijkt me ?
Of snap ik je niet helemaal goed ?
(ik heb eens met zelscope gekeken, en daar meet ik ook een 50hz piek als ik de microfoon aanzet)
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
zo fftjes 2 plaatjes om het duidelijk te maken 
vanavond maar eens kijken wat ik in huis heb om eens een meting te doen:
dit is het idee:
http://tweakers.net/ext/f/9d2bceddbce23 ... 9/full.png
En het gehele systeem (is fftjes knip en plak werk geweest
)
http://tweakers.net/ext/f/4dc1f8b6f7208 ... 8/full.png
ziet er goed uit volgens mij
dipje op 4500Hz lag aan een kastje wat op mijn speaker lag (met een latere meting was hij weg)
dipje 120-150Hz weet ik nog niet waar die vandaan komt.
Kan niet van wanden zijn denk ik, omdat ik vrij dichtbij heb gemeten voor het laag gedeelte.
vanavond maar eens kijken wat ik in huis heb om eens een meting te doen:
dit is het idee:
http://tweakers.net/ext/f/9d2bceddbce23 ... 9/full.png
En het gehele systeem (is fftjes knip en plak werk geweest
http://tweakers.net/ext/f/4dc1f8b6f7208 ... 8/full.png
ziet er goed uit volgens mij
dipje op 4500Hz lag aan een kastje wat op mijn speaker lag (met een latere meting was hij weg)
dipje 120-150Hz weet ik nog niet waar die vandaan komt.
Kan niet van wanden zijn denk ik, omdat ik vrij dichtbij heb gemeten voor het laag gedeelte.
