Trouwens een erg vreemde gewaarwording om in een post van jou 5.1 te zien staan.
Leuke poll op Hifi.nl
Moderator: Beheerdersteam
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Ik dacht ook heel even, echt heel even, dat Sander over de brug was en z'n magnetostaten in een 5.1 opstelling aan een dikke surround receiver had geknoopt. Alleen bij de gedachte schaamde ik me eerlijk gezegd al, da's toch vloeken in de kerk?Trouwens een erg vreemde gewaarwording om in een post van jou 5.1 te zien staan.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Ik heb dat in het verleden wel eens geprobeerd, hoor.
Met een gedateerde Arcam DTS/Dolby digital processor, twee hybrides en een buizenversterker.
Was 5.0 om precies te zijn, dus geen sub.
Kon me niet echt bekoren.
Mijn sigline in rec.audio.opinion is dan ook:
Ever seen someone with 5.1 ears? So, what does that tell you?
Met een gedateerde Arcam DTS/Dolby digital processor, twee hybrides en een buizenversterker.
Was 5.0 om precies te zijn, dus geen sub.
Kon me niet echt bekoren.
Mijn sigline in rec.audio.opinion is dan ook:
Ever seen someone with 5.1 ears? So, what does that tell you?
Dat wil je vast ook niet, een toelatingsexamen kost handen vol geld en je moet de meest belachelijke onbenulligheden weten die een rasechte Nederlander ook niet weet. Waarom dacht je dat er steeds meer Nederlanders in België asiel zoeken.rho schreef:Nouja, gelukkig dat ik Belg ben. Met 4,2 mag ik jullie land toch niet bewonen blijkbaar.
Gelukkig woon ik in Fryslân; toch een klein beetje buitenland.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Die mensen weten blijkbaar niet dat je dat in België ook allemaal moet doen... inburgeringscursus en waanzinnige vragen beantwoorden.... Die cursus is zo'n slecht idee nog niet ... maar die vragen die er daarna gesteld worden zijn gewoon belachelijk. Als die vragen echt een beeld geven van wat er in die inburgeringscursus verteld wordt dan heeft heel dat gedoe totaal geen zin.richard schreef:Dat wil je vast ook niet, een toelatingsexamen kost handen vol geld en je moet de meest belachelijke onbenulligheden weten die een rasechte Nederlander ook niet weet. Waarom dacht je dat er steeds meer Nederlanders in België asiel zoeken.rho schreef:Nouja, gelukkig dat ik Belg ben. Met 4,2 mag ik jullie land toch niet bewonen blijkbaar.
Gelukkig woon ik in Fryslân; toch een klein beetje buitenland.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Nee, dat heet modificeren. En als we het over modificeren hebben hebben al die fabrieks-kopers hun oortjes weer gespitst. En zo kan het voorkomen dat een modificatie van P. van Willigenswaard (zo heet ie toch?) bij een zelfbouwer terecht kwam. Jammer genoeg was die zelfbouwer ook nog een begenadigd electronicus. Het apparaat, een CEC loopwerk, had enkele nieuwe slordig gesoldeerde nieuwe onderdeeltjes gekregen. Maar hoogtepunt van de PvW modificatie was dat de trafo was gemodificeerd met kurk. Jawel! Tegen de trillingen. Kostte € 900,-. Koopje nietwaar
En KT schreeft het al ergens: dat is één van de redenen dat fabrieksverkopers een hekel hebben aan zelfbouwers. Die houden namelijk wat minder van sprookjes. (Zooooo, dat schoot me plotseling weer te binnen en moest ik gelijk maar weer even kwijt. Anders schrik ik er misschien vannacht nog wakker van.)
Peter van Willenswaard heet die.
En daar heb ik een best hoge pet van op, het probleem is natuurlijk dat die man met zijn bedrijfje Audiomagic ook een boterham op de plank moet hebben.
Dat leidt tot excessen, soms.
Modificeren is leuk, maar het zou beperkt moeten blijven tot diegenen die er niet aan hoeven te verdienen............
Wat Peter met buizen doet, is dan weer wel grote klasse IMHO.
En daar heb ik een best hoge pet van op, het probleem is natuurlijk dat die man met zijn bedrijfje Audiomagic ook een boterham op de plank moet hebben.
Dat leidt tot excessen, soms.
Modificeren is leuk, maar het zou beperkt moeten blijven tot diegenen die er niet aan hoeven te verdienen............
Wat Peter met buizen doet, is dan weer wel grote klasse IMHO.
Laatst gewijzigd door KT88 op za 16 dec 2006, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Hmmm, dat ie te veel naar Kreatief met Kurk heeft gekeken is tot daar aan toe maar de electronica was ook hopeloos mishandeld. Dit was duidelijk een geval van oplichting. Ik hoop inderdaad dat het een uitzondering was...
(Even voor alle duidelijkheid: dit is het enigste voorbeeld wat ik van PvW ken. PvW is benaderd voor uitleg en eventuele hulp maar was gewoon domweg niet bereikbaar. Een bijzonder slechte zaak.)
(Even voor alle duidelijkheid: dit is het enigste voorbeeld wat ik van PvW ken. PvW is benaderd voor uitleg en eventuele hulp maar was gewoon domweg niet bereikbaar. Een bijzonder slechte zaak.)
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Hij zit met die 900 euro nu wel met een gat in zijn kurken vloer
't is maar te hoepn dat hij het niet midden in de kamer heeft.
Overigens doe ik al jaren een schijfje kurk onder ringkerntrafo's. ipv zo'n dun rubber flapje. Het bromt inderdaad iets minder naar de behuizing toe.
Maar ik gebruik gewoon de restjes van het vloer bekurken..Kosten nihil dus.
Kees
't is maar te hoepn dat hij het niet midden in de kamer heeft.
Overigens doe ik al jaren een schijfje kurk onder ringkerntrafo's. ipv zo'n dun rubber flapje. Het bromt inderdaad iets minder naar de behuizing toe.
Maar ik gebruik gewoon de restjes van het vloer bekurken..Kosten nihil dus.
Kees
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Ik wordt altijd zo moe van dat soort mensen, dat je ergens geld mee wil verdienen prima, maar kurk op een trafo plakken of de plastic wikkel van een elco af gaan peuteren en dan met droge ogen beweren dat 't beter klinkt vind ik toch wel je klanten een rad voor ogen draaien. Kijk, als je nu de trafo vacuum laat impregneren met kunsthars kan ik me daar wat bij voorstellen, dat zet zoden aan de dijk. Maar met dit soort dingen ben ik gewoon snel klaar, klinkklare onzin, punt uit.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Beste Sander,SSassen schreef:Kijk, als je nu de trafo vacuum laat impregneren met kunsthars kan ik me daar wat bij voorstellen, dat zet zoden aan de dijk.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Bij hoog water heb je meer aan zandzakken aan de dijk dan aan trafo's aan de dijk hoor. Dat weten die audioten ook drommels goed. Heb wel eens een CD speler gezien met een zandzak er op en volgens de betreffende audioot klonk dat verbluffend beter. Zou het hoog water geweest zijn?
Laatst gewijzigd door Pjotr op za 16 dec 2006, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.




