Leuke poll op Hifi.nl

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Het ziet er naar uit dat we beter met zijn allen naar een warm eiland kunnen verhuizen.

Trouwens een erg vreemde gewaarwording om in een post van jou 5.1 te zien staan. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

6,8.....komt wel goed geloof ik... 8)
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Trouwens een erg vreemde gewaarwording om in een post van jou 5.1 te zien staan.
Ik dacht ook heel even, echt heel even, dat Sander over de brug was en z'n magnetostaten in een 5.1 opstelling aan een dikke surround receiver had geknoopt. Alleen bij de gedachte schaamde ik me eerlijk gezegd al, da's toch vloeken in de kerk?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Ik heb dat in het verleden wel eens geprobeerd, hoor.
Met een gedateerde Arcam DTS/Dolby digital processor, twee hybrides en een buizenversterker.
Was 5.0 om precies te zijn, dus geen sub.

Kon me niet echt bekoren.


Mijn sigline in rec.audio.opinion is dan ook:
Ever seen someone with 5.1 ears? So, what does that tell you?
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Nouja, gelukkig dat ik Belg ben. Met 4,2 mag ik jullie land toch niet bewonen blijkbaar.
Ever seen someone with 5.1 ears? So, what does that tell you?
That everyone needs two TV's? :roll:
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Marp schreef:
Het ziet er naar uit dat we beter met zijn allen naar een warm eiland kunnen verhuizen.
Ik verstop me in januari gewoon in 1 van die toeters van Soeters, dan kom ik vanzelf en gratis op Curacao aan :mrgreen:
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

rho schreef:
Nouja, gelukkig dat ik Belg ben. Met 4,2 mag ik jullie land toch niet bewonen blijkbaar.
Dat wil je vast ook niet, een toelatingsexamen kost handen vol geld en je moet de meest belachelijke onbenulligheden weten die een rasechte Nederlander ook niet weet. Waarom dacht je dat er steeds meer Nederlanders in België asiel zoeken.
Gelukkig woon ik in Fryslân; toch een klein beetje buitenland.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

KT88 schreef:
in 1 van die toeters van Soeters,
Ben jij nog zo lenig op jouw leeftijd???

Kees
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Als ik de kans krijg op altijd zon en lachende mensen om me heen, kan ik *verdomd* lenig zijn, Kees.

Vraag: is er ook nog plek voor 't vrouwtje en 2 katten? :mrgreen:
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

richard schreef:
rho schreef:
Nouja, gelukkig dat ik Belg ben. Met 4,2 mag ik jullie land toch niet bewonen blijkbaar.
Dat wil je vast ook niet, een toelatingsexamen kost handen vol geld en je moet de meest belachelijke onbenulligheden weten die een rasechte Nederlander ook niet weet. Waarom dacht je dat er steeds meer Nederlanders in België asiel zoeken.
Gelukkig woon ik in Fryslân; toch een klein beetje buitenland.
Die mensen weten blijkbaar niet dat je dat in België ook allemaal moet doen... inburgeringscursus en waanzinnige vragen beantwoorden.... Die cursus is zo'n slecht idee nog niet ... maar die vragen die er daarna gesteld worden zijn gewoon belachelijk. Als die vragen echt een beeld geven van wat er in die inburgeringscursus verteld wordt dan heeft heel dat gedoe totaal geen zin.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

KT88 schreef:
Vraag: is er ook nog plek voor 't vrouwtje en 2 katten? :mrgreen:
Als ze ook lenig is: ik heb nog wel drie bashoorns waar ze in kunnen..
Wel broodmeenemen. De overtocht duurt 4-6 weken..

Kees
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Nu iedereen weet waar ie in de bagage van Kees moet kruipen weer even terug naar de poll.... het gaat niet goed jongens. Het wordt tijd voor een tegen offensief! Aaaaaaanvalluhhhhh! :twisted:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36755
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Leeuwarden schreef:
Het wordt tijd voor een tegen offensief! Aaaaaaanvalluhhhhh! :twisted:
Valt het slijpen en groen stiften van CD's en sjoelschijven op je boxen plakken ook onder zelfbouw eigenlijk? 8)
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Nee, dat heet modificeren. En als we het over modificeren hebben hebben al die fabrieks-kopers hun oortjes weer gespitst. En zo kan het voorkomen dat een modificatie van P. van Willigenswaard (zo heet ie toch?) bij een zelfbouwer terecht kwam. Jammer genoeg was die zelfbouwer ook nog een begenadigd electronicus. Het apparaat, een CEC loopwerk, had enkele nieuwe slordig gesoldeerde nieuwe onderdeeltjes gekregen. Maar hoogtepunt van de PvW modificatie was dat de trafo was gemodificeerd met kurk. Jawel! Tegen de trillingen. Kostte € 900,-. Koopje nietwaar :evil: En KT schreeft het al ergens: dat is één van de redenen dat fabrieksverkopers een hekel hebben aan zelfbouwers. Die houden namelijk wat minder van sprookjes. (Zooooo, dat schoot me plotseling weer te binnen en moest ik gelijk maar weer even kwijt. Anders schrik ik er misschien vannacht nog wakker van.)
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Peter van Willenswaard heet die.

En daar heb ik een best hoge pet van op, het probleem is natuurlijk dat die man met zijn bedrijfje Audiomagic ook een boterham op de plank moet hebben.

Dat leidt tot excessen, soms.

Modificeren is leuk, maar het zou beperkt moeten blijven tot diegenen die er niet aan hoeven te verdienen............

Wat Peter met buizen doet, is dan weer wel grote klasse IMHO.
Laatst gewijzigd door KT88 op za 16 dec 2006, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Hmmm, dat ie te veel naar Kreatief met Kurk heeft gekeken is tot daar aan toe maar de electronica was ook hopeloos mishandeld. Dit was duidelijk een geval van oplichting. Ik hoop inderdaad dat het een uitzondering was...

(Even voor alle duidelijkheid: dit is het enigste voorbeeld wat ik van PvW ken. PvW is benaderd voor uitleg en eventuele hulp maar was gewoon domweg niet bereikbaar. Een bijzonder slechte zaak.)
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12448
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

toch leuk om kurk van 900 euro te hebben :lol:

Maar het blijft een dure grap :wink:
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Hij zit met die 900 euro nu wel met een gat in zijn kurken vloer :?
't is maar te hoepn dat hij het niet midden in de kamer heeft.
Overigens doe ik al jaren een schijfje kurk onder ringkerntrafo's. ipv zo'n dun rubber flapje. Het bromt inderdaad iets minder naar de behuizing toe.
Maar ik gebruik gewoon de restjes van het vloer bekurken..Kosten nihil dus.

Kees
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

In dit geval was het een gewone bloktrafo bekleed met plakjes kurk. En gewoon met bisonkit oid gelijmd...
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Zit ook wel wat in.... Goed isoleren.. wordt de trafo heter dan anders.. metaal zet uit (toch?) en alle ruimtes worden zo kleiner.. gevolg: minder brom :lol:

Kees
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Ik wordt altijd zo moe van dat soort mensen, dat je ergens geld mee wil verdienen prima, maar kurk op een trafo plakken of de plastic wikkel van een elco af gaan peuteren en dan met droge ogen beweren dat 't beter klinkt vind ik toch wel je klanten een rad voor ogen draaien. Kijk, als je nu de trafo vacuum laat impregneren met kunsthars kan ik me daar wat bij voorstellen, dat zet zoden aan de dijk. Maar met dit soort dingen ben ik gewoon snel klaar, klinkklare onzin, punt uit.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Niet verder vertellen Kees... Gaan we samen kurktegels versnijden en voor de helft van die € 900,- op de markt brengen. Worden we rijk :mrgreen:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Shit, Sander verklapt ons geheim... :mrgreen:

Jammer Kees... We moeten wat anders bedenken.
Misschien weerstanden omwikkeld met koperdraad?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36755
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

SSassen schreef:
Kijk, als je nu de trafo vacuum laat impregneren met kunsthars kan ik me daar wat bij voorstellen, dat zet zoden aan de dijk.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Beste Sander,

Bij hoog water heb je meer aan zandzakken aan de dijk dan aan trafo's aan de dijk hoor. Dat weten die audioten ook drommels goed. Heb wel eens een CD speler gezien met een zandzak er op en volgens de betreffende audioot klonk dat verbluffend beter. Zou het hoog water geweest zijn? :twisted:
Laatst gewijzigd door Pjotr op za 16 dec 2006, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie