Hypex UcD versterkers, tweaks en upgrades

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Ik heb net 680Uf 100Volt besteld bij de audiofabriek :oops: :D

Ik moet bekennen dat ik wel vaker hele simpele zaken over het hoofd zie, gelukkig post ik dan wel iets op het forum maar soldeer niets in de modules, dan geldt check, check, dubbelcheck...
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Let je wel ff op dat het ook in de plek van de oude elko's moet passen!

Welke heb je precies besteld?
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

De panasonic FC 100V 680Uf, 18 mm doorsnede, dat is iets breder dan de 16 a 17 die er nu inzit, dat gaat wel passen dus. De lengte van 40mm is geen probleem bij mijn kastindeling.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Als het past, past het 8)
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Ik heb mij vandaag op het volgende gestort:

http://hypex.nl/docs/UcD400AUX.pdf

nu heb ik de verbinding tussen de voeding en de module gemaakt van 0.4mm dik zilverdraad zoals verkrijgbaar bij AE europe. Gewoon omdat ik het nog had en het zo makkelijk te verwerken is!

Nu is mijn vraag de volgende: is dit niet te dun, de lengte van + en - is ongeveer 8cm van gnd ongeveer 14..

bvd Paul
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Ik heb zelf 3x0.8 mm gebruikt. 0.4 mm is echt te weinig. Je moet bedenken dat er flink wat stroom door heen gaat.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Bedoel je nu de hoofdvoeding of de voeding voor de inputbuffer (ik heb het over de tweede)?

(ik twijfel hierover omdat de tweede gesoldeerd moet worden en ik bij jou aan beide zijden steekstekkertjes meen te zien, en omdat er een op het oog heel dun printspoortje loopt)
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Paul schreef:
Bedoel je nu de hoofdvoeding of de voeding voor de inputbuffer (ik heb het over de tweede)?
Ow ;) Die hebben natuurlijk niet zoveel nodig. Ik denk dat 0.4 daar prima zal werken.
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Ok das mooi!

Voor de 'hoofdvoeding' heb ik ook gewoon 2,5mm^2 gebruikt
flamingbeatz
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 06 nov 2016, 2:38

Re: Hypex UcD versterkers, tweaks en upgrades

Bericht door flamingbeatz »

*vist koe uit sloot* Is het appart voeden van de opamps in de UcD400 HG nog steeds een verbetering? Ik kan er niet echt recente posts over vinden.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Hypex UcD versterkers, tweaks en upgrades

Bericht door Henkjan »

zo hé. had een dag gewacht, dan was het exact 10 jaar geweest :proost:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Hypex UcD versterkers, tweaks en upgrades

Bericht door Shadow »

Ik geloof dat de laatste tweak NC400 heet :rock:
flamingbeatz
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 06 nov 2016, 2:38

Re: Hypex UcD versterkers, tweaks en upgrades

Bericht door flamingbeatz »

Henkjan schreef:
zo hé. had een dag gewacht, dan was het exact 10 jaar geweest :proost:
Gehehe, nu je het zegt. Gemiste kans
Shadow schreef:
Ik geloof dat de laatste tweak NC400 heet :rock:
De NC400 is wel even 3x zo duur, dan liever even wat prutsen met de soldeerbout :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex UcD versterkers, tweaks en upgrades

Bericht door ds23man »

Je kunt gaan prutsen met je soldeerbout tot je een ons weegt maar de Ncore is toch wel enige klasses beter dan de ucd. Dat ga je niet inhalen met een tweak.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Hypex UcD versterkers, tweaks en upgrades

Bericht door FR_Aad »

ds23man schreef:
Je kunt gaan prutsen met je soldeerbout tot je een ons weegt maar de Ncore is toch wel enige klasses beter dan de ucd. Dat ga je niet inhalen met een tweak.
Ik geloof ook niet dat dit de insteek is
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex UcD versterkers, tweaks en upgrades

Bericht door ds23man »

flamingbeatz schreef:
De NC400 is wel even 3x zo duur, dan liever even wat prutsen met de soldeerbout :mrgreen:
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Hypex UcD versterkers, tweaks en upgrades

Bericht door FR_Aad »

ds23man schreef:
flamingbeatz schreef:
De NC400 is wel even 3x zo duur, dan liever even wat prutsen met de soldeerbout :mrgreen:
dan moet je ook dit quoten pipo
Shadow schreef:
Ik geloof dat de laatste tweak NC400 heet :rock:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Hypex UcD versterkers, tweaks en upgrades

Bericht door SSassen »

Tja, 10 jaar geleden, wat vliegt de tijd!
hansr
Berichten: 187
Lid geworden op: di 10 jan 2006, 14:13
Locatie: Drachten

Re: Hypex UcD versterkers, tweaks en upgrades

Bericht door hansr »

Maar de serieuze vraag: Sinds 2006 heb ik ook diverse UCD's gebouwd. Tussendoor toch nog eens een fabrieksversterker geprobeerd maar altijd weer terug gegrepen op UCD. De enige tweak die voor mij echt een groot verschil maakt: doorverbinden van de ingangscondensators. De rest heb ik ook geprobeerd maar was voor mij meer gerommel in de marge.

Hoe schokkend is nu die overstap naar Ncore?
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Hypex UcD versterkers, tweaks en upgrades

Bericht door SSassen »

hansr schreef:
De rest heb ik ook geprobeerd maar was voor mij meer gerommel in de marge.
Da's niet de ervaring van anderen, mijzelf incluis.
hansr
Berichten: 187
Lid geworden op: di 10 jan 2006, 14:13
Locatie: Drachten

Re: Hypex UcD versterkers, tweaks en upgrades

Bericht door hansr »

Mijn excuses; de informatie aan mijn kant moet wel volledig(er) zijn.

Ik heb gespeeld met diverse condensators, verschillende voedingen van Ringkern tot SMPS van Hypex en Conex etc.

Het enige wat ik niet gedaan heb bij de UCD. Apart voeden en HXR. Wellicht dat dat de grote schok nog eens kan zijn.

Ik vind de UCD eigenlijk al heel goed. Het enige wat ik soms wel eens mis: Diepte in het geluidsbeeld. Krijg ik dat meer met HxR?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Hypex UcD versterkers, tweaks en upgrades

Bericht door dre »

De diepte en breedte is bij de Ncore een stuk beter.
Tevens vind ik het veel natuurlijker over komen,vooral op de stemmen.
hansr
Berichten: 187
Lid geworden op: di 10 jan 2006, 14:13
Locatie: Drachten

Re: Hypex UcD versterkers, tweaks en upgrades

Bericht door hansr »

Wat zo leuk kan zijn; Is er iemand in de buurt van Drachten met Ncore?

Niet zo'n jazz liefhebber met mini breedbanders maar iemand met een fatsoenlijke luidspreker en brede smaak qua muziek en een beetje tijd om een hobbyist op weg te helpen?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Hypex UcD versterkers, tweaks en upgrades

Bericht door dre »

Dat zal dan ds23man zijn.........
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Hypex UcD versterkers, tweaks en upgrades

Bericht door Shadow »

dre schreef:
Dat zal dan ds23man zijn.........
Dan wil ie ook gelijk andere speakers :rofl:
Pas op, als je z'n spul niks vind ga je in de slotgracht met kroko's :rock:
Plaats reactie