Ik moet bekennen dat ik wel vaker hele simpele zaken over het hoofd zie, gelukkig post ik dan wel iets op het forum maar soldeer niets in de modules, dan geldt check, check, dubbelcheck...
Hypex UcD versterkers, tweaks en upgrades
Moderator: Beheerdersteam
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Ik heb mij vandaag op het volgende gestort:
http://hypex.nl/docs/UcD400AUX.pdf
nu heb ik de verbinding tussen de voeding en de module gemaakt van 0.4mm dik zilverdraad zoals verkrijgbaar bij AE europe. Gewoon omdat ik het nog had en het zo makkelijk te verwerken is!
Nu is mijn vraag de volgende: is dit niet te dun, de lengte van + en - is ongeveer 8cm van gnd ongeveer 14..
bvd Paul
http://hypex.nl/docs/UcD400AUX.pdf
nu heb ik de verbinding tussen de voeding en de module gemaakt van 0.4mm dik zilverdraad zoals verkrijgbaar bij AE europe. Gewoon omdat ik het nog had en het zo makkelijk te verwerken is!
Nu is mijn vraag de volgende: is dit niet te dun, de lengte van + en - is ongeveer 8cm van gnd ongeveer 14..
bvd Paul
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
-
flamingbeatz
- Berichten: 174
- Lid geworden op: zo 06 nov 2016, 2:38
Re: Hypex UcD versterkers, tweaks en upgrades
*vist koe uit sloot* Is het appart voeden van de opamps in de UcD400 HG nog steeds een verbetering? Ik kan er niet echt recente posts over vinden.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Hypex UcD versterkers, tweaks en upgrades
zo hé. had een dag gewacht, dan was het exact 10 jaar geweest 
-
flamingbeatz
- Berichten: 174
- Lid geworden op: zo 06 nov 2016, 2:38
Re: Hypex UcD versterkers, tweaks en upgrades
Gehehe, nu je het zegt. Gemiste kansHenkjan schreef:zo hé. had een dag gewacht, dan was het exact 10 jaar geweest
De NC400 is wel even 3x zo duur, dan liever even wat prutsen met de soldeerboutShadow schreef:Ik geloof dat de laatste tweak NC400 heet
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28476
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex UcD versterkers, tweaks en upgrades
Je kunt gaan prutsen met je soldeerbout tot je een ons weegt maar de Ncore is toch wel enige klasses beter dan de ucd. Dat ga je niet inhalen met een tweak.
Re: Hypex UcD versterkers, tweaks en upgrades
Ik geloof ook niet dat dit de insteek isds23man schreef:Je kunt gaan prutsen met je soldeerbout tot je een ons weegt maar de Ncore is toch wel enige klasses beter dan de ucd. Dat ga je niet inhalen met een tweak.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28476
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex UcD versterkers, tweaks en upgrades
flamingbeatz schreef:De NC400 is wel even 3x zo duur, dan liever even wat prutsen met de soldeerbout
Re: Hypex UcD versterkers, tweaks en upgrades
dan moet je ook dit quoten pipods23man schreef:flamingbeatz schreef:De NC400 is wel even 3x zo duur, dan liever even wat prutsen met de soldeerbout
Shadow schreef:Ik geloof dat de laatste tweak NC400 heet
Re: Hypex UcD versterkers, tweaks en upgrades
Maar de serieuze vraag: Sinds 2006 heb ik ook diverse UCD's gebouwd. Tussendoor toch nog eens een fabrieksversterker geprobeerd maar altijd weer terug gegrepen op UCD. De enige tweak die voor mij echt een groot verschil maakt: doorverbinden van de ingangscondensators. De rest heb ik ook geprobeerd maar was voor mij meer gerommel in de marge.
Hoe schokkend is nu die overstap naar Ncore?
Hoe schokkend is nu die overstap naar Ncore?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Hypex UcD versterkers, tweaks en upgrades
Da's niet de ervaring van anderen, mijzelf incluis.hansr schreef:De rest heb ik ook geprobeerd maar was voor mij meer gerommel in de marge.
Re: Hypex UcD versterkers, tweaks en upgrades
Mijn excuses; de informatie aan mijn kant moet wel volledig(er) zijn.
Ik heb gespeeld met diverse condensators, verschillende voedingen van Ringkern tot SMPS van Hypex en Conex etc.
Het enige wat ik niet gedaan heb bij de UCD. Apart voeden en HXR. Wellicht dat dat de grote schok nog eens kan zijn.
Ik vind de UCD eigenlijk al heel goed. Het enige wat ik soms wel eens mis: Diepte in het geluidsbeeld. Krijg ik dat meer met HxR?
Ik heb gespeeld met diverse condensators, verschillende voedingen van Ringkern tot SMPS van Hypex en Conex etc.
Het enige wat ik niet gedaan heb bij de UCD. Apart voeden en HXR. Wellicht dat dat de grote schok nog eens kan zijn.
Ik vind de UCD eigenlijk al heel goed. Het enige wat ik soms wel eens mis: Diepte in het geluidsbeeld. Krijg ik dat meer met HxR?
Re: Hypex UcD versterkers, tweaks en upgrades
De diepte en breedte is bij de Ncore een stuk beter.
Tevens vind ik het veel natuurlijker over komen,vooral op de stemmen.
Tevens vind ik het veel natuurlijker over komen,vooral op de stemmen.
Re: Hypex UcD versterkers, tweaks en upgrades
Wat zo leuk kan zijn; Is er iemand in de buurt van Drachten met Ncore?
Niet zo'n jazz liefhebber met mini breedbanders maar iemand met een fatsoenlijke luidspreker en brede smaak qua muziek en een beetje tijd om een hobbyist op weg te helpen?
Niet zo'n jazz liefhebber met mini breedbanders maar iemand met een fatsoenlijke luidspreker en brede smaak qua muziek en een beetje tijd om een hobbyist op weg te helpen?
Re: Hypex UcD versterkers, tweaks en upgrades
Dan wil ie ook gelijk andere speakersdre schreef:Dat zal dan ds23man zijn.........
Pas op, als je z'n spul niks vind ga je in de slotgracht met kroko's

