grote onzin ! , is kunde van "horen zeggen" ?Nils_vn schreef:en de bassist liefst 'live' niet langst de PA passeerd maar gewoon door z'n eigen torentje blaast...
heeft allemaal met dynamiek te maken.
Een beetje prof. bassist blaast zo min mogelijk op het podium en laat zichzelf perfect uitversterken via een DI op de zaal PA.
Als er iets storends is in het maken van een goed zaalgeluid is het wel een basprutser (en gitaarfreak
Hoe zachter het op het podium, hoe beter je zaalgeluid en een beetje band of orkest weet dat je daarvoor staat te spelen, freaken doe je lekker in je oefenhok
met dynamiek heeft het al helemaal niets te maken, een knap bassstackie van b.v. ampeq heeft zo'n 400watt op 15 inch staan.
Een beetje 1000man zaal PA heeft zo'n 8 of 10kw aan laag staan op een lading 18inchers, kijk das pas dynamisch.
En een bitje mixer zet altijd compressie op de basgitaar
greetings,
Peet
