Enfin, als da achter de rug is kan ik mijn zoektocht beginnen naar een schone kast ed... en heb ik een (hopelijk goede) voorversterker bij
(en kunnen we beginnen denken aan een volgende project
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
tja, dat leek me het gemakkelijkste, en heb ik ook voorbeeldjes van hoe ik IR codes met interrupts kan binnehalen. Ben nu ook niet wat men kan noemen een pro in µC programmeren hoordaniel schreef:Waarom zou je uberhaupt interrupts gebruiken? Je microcontroller is echt wel snel genoeg om te pollen, en hoeft in de tussentijd geen tijdskritische zaken te doen. Dat ding staat 99.99% van zijn tijd niks te doen.
Software voor mijn micro-gestuurde pre-amp is helemaal interrupt-loos.
mijn hoofdprogramma ziet er zo uit:GeertJ schreef:tja, dat leek me het gemakkelijkste, en heb ik ook voorbeeldjes van hoe ik IR codes met interrupts kan binnehalen. Ben nu ook niet wat men kan noemen een pro in µC programmeren hoordaniel schreef:Waarom zou je uberhaupt interrupts gebruiken? Je microcontroller is echt wel snel genoeg om te pollen, en hoeft in de tussentijd geen tijdskritische zaken te doen. Dat ding staat 99.99% van zijn tijd niks te doen.
Software voor mijn micro-gestuurde pre-amp is helemaal interrupt-loos.. Ik heb wel ergens een lus constant lopen die scant of dat er op knoppen gedrukt wordt dus lijkt me dat die eig wel constant bezig is?
Anders, als je dat wil, moet je eens je programma dat je gebruikt doorsturen, kan ik er mss nog iets van leren (wss wel)
Grtz
CODE: Selecteer alles
include f877_20
include delay_20Mc
include preamp_decs
include interval
include vfd
include rc52
include pga2310
include io
include input
include preamp_texts
include preamp_init
include preamp_procs
preamp_init
trigger = low
forever loop
check_io
update
ii = ii + 1
if ii == 0 then
jj = jj + 1
ii = 0
end if
end loop

Idd, daar ben ik me heel erg bewust van dat de routering van de bekabeling absoluut niet logisch is en wss ook wel meedraagt in de piek op 50Hz. Het is dan ook nog maar een testopstelling om hem 'te testen'. In de definitieve versie ga ik daar absoluut meer aandacht aan besteden.daniel schreef:En de routering van je bekabeling wat logischer maken? Net-entree bij de trafo's, en in- en outputs bij je pga-board. Wordt het iig een stuk korter van allemaal.
Daniel
Jups, van dat laatste ben ik me volledig bewust, maar dit is dan ook maar een voorlopige opstelling, en in mijn vorig bericht heb ik al gezegd dat ik hoop dat het beter is wanneer ik alles definitief in een kast inbouw.Digidoo schreef:Zitten je aardes ook allemaal goed? Voedings gnd gescheiden van de input gnd en ook gescheiden van de output gnd? Verder ook gescheiden digitale en analoge gnds, denk ik. Van daaruit weer een centraal aardepunt maken.
Verder is het denk ik ook je onlogische opzet die wellicht voor die "slechtere" metingen zorgt. Je input/output kabeltjes lopen ook nog gekruist met de 230!
Idd, aardlussen zullen er nu wel niet meer zijn, en dat wordt ook wel aangetoond in deze twee metingen waar ik een overbodige massa tussen digitale en analoge voeding verwijderd heb!Digidoo schreef:Aardlussen zullen er wel niet zijn, anders had je denk ik nog veel meer brom. Ik zou overigens proberen om op de PCB connectors te zetten, dan heb je de kortstmogelijke signaalweg.

Merciekes!Digidoo schreef:Ik vind het ontwerp overigens erg interessant. In principe is het natuurlijk ook met elke willekeurige voorversterker trap te maken. We wachten af in spanning!
idd, had er eerlijk gezegd nog niet op gelet, maar daar heb je wel een puntvoodooless schreef:Dat lijkt er inderdaad meer op. Veel beter dan dit zul je niet kunnen meten, want je geluidskaart bromt net zo "veel"GeertJ schreef:Zie naar piek op 50Hz, in laatste geval is deze meer dan 15dB gezakt! + veel van de harmonischen zijn verdwenen(zie loopback)