Wie kan die voor mij simuleren ?
Hier plaatje tekening:

PS moeten er ook reflextors in ?
Groetjes WEIDOK
Moderator: Beheerdersteam

Die dip uit de simulatie is extreem en zal zeker niet op die manier in de praktijk voorkomen! Ik kijk zelf vrijwel nooi naar die dip, en zeker niet naar de details hiervan.weidok schreef:Dus hoe kleiner de acherkamer hoe groter de dip
tussen 150-250 Hz ?
Wat doet zo'n resonator van 7 a 8 liter
pijp rond 4 cm en lang 4 cm
Wie heeft tijd , zin en het juiste programma om dit te simuleren ??weidok schreef:Hoe ziet de simulatie met een achterkamer van 18 ltr ,
een constante tunneldoorsnede van 1.5 Sd
en een tunnellengte van 1.80 m
er dan uit?
Zouden reflectors enig nut hebben?
Download mathcad en ga zelf aan de gang! De worksheets zijn wel ergens opinet te vinden (daar staat ook een mathdac download bij). Werkt best goed , en je kunt ook sigmenten simuleren!weidok schreef:Wie heeft tijd , zin en het juiste programma om dit te simuleren ??weidok schreef:Hoe ziet de simulatie met een achterkamer van 18 ltr ,
een constante tunneldoorsnede van 1.5 Sd
en een tunnellengte van 1.80 m
er dan uit?
Zouden reflectors enig nut hebben?
Het mooiste zou zijn met 1 Sd, 1,5 Sd en 2 Sd !!
En hebben reflectors wel nut ?