Serious Sub

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Geenius schreef:

Bovendien vallen twee "kleine" subs minder op in de kamer dan 1 grote. Ze zijn tenslotte 110 liter netto per stuk.
:wink:
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

:oops:
Thanx Paul, had er dus overheen gelezen.

Ach, 110 liter valt wel mee. Mijn sub is 155 liter...
Zal er alleen geen 2 kwijt kunnen.
markje
Berichten: 995
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 14:49

Bericht door markje »

Bart_M schreef:
:oops:
Ach, 110 liter valt wel mee. Mijn sub is 155 liter...
Zal er alleen geen 2 kwijt kunnen.
De mijn 200+, daarom komt er een andere.

Groeten Mark
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Weer een stukje verder...........
Bijlagen
Serious_Sub_06.JPG
Serious_Sub_07.JPG
Serious_Sub_07.JPG (31.51 KiB) 4196 keer bekeken
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

Knap werk.
Daar zijn `n hoop uurtjes in gaan zitten.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

werkelijk prachtig 8)
is de werking van het bladlood net zo goed als loodbitumen?
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Ik krijg bij het zien van bovenstaande plaatjes een onverklaarbare trek in een glas wijn op een of andere manier....
Duurt nog wel even dat er op gedronken kan worden ?

Kees
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12450
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

ach een glas wijn kan je altijd nemen :)

Hoeveel liter is hij nu geworden ?

(ziet er nu al machtig uit :P )
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

Geenius schreef:

Bovendien vallen twee "kleine" subs minder op in de kamer dan 1 grote. Ze zijn tenslotte 110 liter netto per stuk.
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

dre schreef:
werkelijk prachtig 8)
is de werking van het bladlood net zo goed als loodbitumen?
Bladlood is een stuk zwaarder en werk voornamelijk om veel massa te verkrijgen. Loodbitumen draagt wel iets aan massa bij, maar is effectiever voor het dempen van paneel resonanties. Maar een sandwich van mdf/bladlood/mdf is wel redelijk dood.
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Weer een stukje verder. Beide subs zitten nu helemaal in elkaar, ik ben nu bezig met ze te beplakken met 10mm mdf als afwerk laagje. Daarna kan ik er 10mm facetten af fresen.
Bijlagen
Serious_Sub_08.JPG
Maarten
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 23 feb 2005, 9:16
Locatie: Slochteren

Bericht door Maarten »

vol verwachting klopt ons hart...
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

kippenvel subjes!

Super mooi werk al tot nog toe.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12872
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Dit is gewoon niet normaal meer, 21" en dan twee stuks. En die magneten, ziek gewoon.
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

jeroen_d schreef:
Dit is gewoon niet normaal meer, 21" en dan twee stuks. En die magneten, ziek gewoon.
Voor muziek zeker! Bij Montana hebben we kunnen zien, horen en voelen dat twee maal 18" een flinke reserve hebben. Met extreem baszwaar afgemixte films (bij Montana heb ik 's middags The Matrix gezien) zijn deze giganten echter wel tot hun xmax te bewegen. Vraag is echter of nóg meer luchtverplaatsing wel wenselijk is, want toen die 18" jongens zo stonden te pompen, rammelde beneden de voorpui er bijna uit :roll: .

Mooi spul, die grote woofers... Ooit, als ik een grote jongen ben.... 8)
Gebruikersavatar
Sjaudio
Berichten: 312
Lid geworden op: vr 18 aug 2006, 0:03
Locatie: Venlo

Bericht door Sjaudio »

Ik blij met 2 Ciare 18.00 W3's voor me drive in show (verleden tijd), de ander blij met 2 x 21 inch precision device's voor hifi. :shock:
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

Martijn M schreef:
jeroen_d schreef:
Dit is gewoon niet normaal meer, 21" en dan twee stuks. En die magneten, ziek gewoon.
Voor muziek zeker! Bij Montana hebben we kunnen zien, horen en voelen dat twee maal 18" een flinke reserve hebben. Met extreem baszwaar afgemixte films (bij Montana heb ik 's middags The Matrix gezien) zijn deze giganten echter wel tot hun xmax te bewegen. Vraag is echter of nóg meer luchtverplaatsing wel wenselijk is, want toen die 18" jongens zo stonden te pompen, rammelde beneden de voorpui er bijna uit :roll: .

Mooi spul, die grote woofers... Ooit, als ik een grote jongen ben.... 8)
Man! Dat was nog niet halverwege de lineaire xmax.. Wanneer je tot de xmax gaat, is het denk ik niet meer uit te houden in die kamer. Maar daar gaat het ook niet om bij grote woofers! 8) Het klinkt gewoon zoals het echt hoort!, ook op zacht niveau. Ben wel benieuwd of de grote 21"woofs van Tony anders klinken, dan mijn 18"jes..

mvg,

Montana
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Misschien ben ik ziek, maar ik ben ook bassist - dat zal er wel mee te maken hebben. :lol:

Alles is relatief, maar 21" is ook de maat van een gemiddelde bass-drum van een drumstel. Bass trommels en timpanen in een symfonie orkest zijn nog veel groter. Ik probeer alleen maar een realistische laag weergave te krijgen. :wink:
Bijlagen
It is impossible to get the BBD into buildings like Elliott hall through regular doors_ (1954)_jpg.jpg
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Zelfs het plaatje is erg groot :lol:
Heeft iemand nog ergens dat plaatje van die enorme woofer op dieplader die bij de film earthquake(?) gebruikt is.. Ik meen dat dat ding 4-5meter was met een enorme tractor binnenband als rand.. Er was nog een dieplader bij waar de versterker en de bijbehorende voeding op stonden..

Kees
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

audiomanics schreef:
Zelfs het plaatje is erg groot :lol:
Dat was de bedoeling......... :wink:
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Geenius schreef:
Misschien ben ik ziek, maar ik ben ook bassist - dat zal er wel mee te maken hebben. :lol:

Alles is relatief, maar 21" is ook de maat van een gemiddelde bass-drum van een drumstel. Bass trommels en timpanen in een symfonie orkest zijn nog veel groter. Ik probeer alleen maar een realistische laag weergave te krijgen. :wink:
Dat was je keuze vast op de PD2450 gevallen als zijn motor niet dezelfde was geweest. ;)

En nee, met oppervlakte als uitgangspunt is dat niet ziek, al vind ik ook dat laatste een zeer relatief begrip. :) Het is dat dit soort drivers voor mij onbetaalbaar zijn en dat mijn kamer te vol staat, maar anders...
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Marp schreef:
Geenius schreef:
Misschien ben ik ziek, maar ik ben ook bassist - dat zal er wel mee te maken hebben. :lol:

Alles is relatief, maar 21" is ook de maat van een gemiddelde bass-drum van een drumstel. Bass trommels en timpanen in een symfonie orkest zijn nog veel groter. Ik probeer alleen maar een realistische laag weergave te krijgen. :wink:
Dat was je keuze vast op de PD2450 gevallen als zijn motor niet dezelfde was geweest. ;)

En nee, met oppervlakte als uitgangspunt is dat niet ziek, al vind ik ook dat laatste een zeer relatief begrip. :) Het is dat dit soort drivers voor mij onbetaalbaar zijn en dat mijn kamer te vol staat, maar anders...
De PD2450 heeft een nog grotere kast nodig en er zijn grenzen aan de WAF. :wink:
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Yep...
Deze kast is heel knuffelbaar, kennelijk...
Bijlagen
impsm.jpg
impsm.jpg (16.63 KiB) 4514 keer bekeken
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Hoe kom je aan die foto van mijn vrouw? :shock:

:lol:
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Oh is dat jouw vrouw? Dan zou ik maar eerst wat geld aan kleding spenderen ipv. luidsprekers... hoewel dit wel weer een hele hoge MAF-factor heeft..... ik trek mijn woorden terug.. :twisted:

Kees
Gesloten