Geenius schreef:
Bovendien vallen twee "kleine" subs minder op in de kamer dan 1 grote. Ze zijn tenslotte 110 liter netto per stuk.
Serious Sub
Moderator: Beheerdersteam
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
Bladlood is een stuk zwaarder en werk voornamelijk om veel massa te verkrijgen. Loodbitumen draagt wel iets aan massa bij, maar is effectiever voor het dempen van paneel resonanties. Maar een sandwich van mdf/bladlood/mdf is wel redelijk dood.dre schreef:werkelijk prachtig![]()
is de werking van het bladlood net zo goed als loodbitumen?
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Voor muziek zeker! Bij Montana hebben we kunnen zien, horen en voelen dat twee maal 18" een flinke reserve hebben. Met extreem baszwaar afgemixte films (bij Montana heb ik 's middags The Matrix gezien) zijn deze giganten echter wel tot hun xmax te bewegen. Vraag is echter of nóg meer luchtverplaatsing wel wenselijk is, want toen die 18" jongens zo stonden te pompen, rammelde beneden de voorpui er bijna uitjeroen_d schreef:Dit is gewoon niet normaal meer, 21" en dan twee stuks. En die magneten, ziek gewoon.
Mooi spul, die grote woofers... Ooit, als ik een grote jongen ben....
Man! Dat was nog niet halverwege de lineaire xmax.. Wanneer je tot de xmax gaat, is het denk ik niet meer uit te houden in die kamer. Maar daar gaat het ook niet om bij grote woofers!Martijn M schreef:Voor muziek zeker! Bij Montana hebben we kunnen zien, horen en voelen dat twee maal 18" een flinke reserve hebben. Met extreem baszwaar afgemixte films (bij Montana heb ik 's middags The Matrix gezien) zijn deze giganten echter wel tot hun xmax te bewegen. Vraag is echter of nóg meer luchtverplaatsing wel wenselijk is, want toen die 18" jongens zo stonden te pompen, rammelde beneden de voorpui er bijna uitjeroen_d schreef:Dit is gewoon niet normaal meer, 21" en dan twee stuks. En die magneten, ziek gewoon..
Mooi spul, die grote woofers... Ooit, als ik een grote jongen ben....
mvg,
Montana
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
Misschien ben ik ziek, maar ik ben ook bassist - dat zal er wel mee te maken hebben. 
Alles is relatief, maar 21" is ook de maat van een gemiddelde bass-drum van een drumstel. Bass trommels en timpanen in een symfonie orkest zijn nog veel groter. Ik probeer alleen maar een realistische laag weergave te krijgen.
Alles is relatief, maar 21" is ook de maat van een gemiddelde bass-drum van een drumstel. Bass trommels en timpanen in een symfonie orkest zijn nog veel groter. Ik probeer alleen maar een realistische laag weergave te krijgen.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Zelfs het plaatje is erg groot
Heeft iemand nog ergens dat plaatje van die enorme woofer op dieplader die bij de film earthquake(?) gebruikt is.. Ik meen dat dat ding 4-5meter was met een enorme tractor binnenband als rand.. Er was nog een dieplader bij waar de versterker en de bijbehorende voeding op stonden..
Kees
Heeft iemand nog ergens dat plaatje van die enorme woofer op dieplader die bij de film earthquake(?) gebruikt is.. Ik meen dat dat ding 4-5meter was met een enorme tractor binnenband als rand.. Er was nog een dieplader bij waar de versterker en de bijbehorende voeding op stonden..
Kees
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Dat was je keuze vast op de PD2450 gevallen als zijn motor niet dezelfde was geweest.Geenius schreef:Misschien ben ik ziek, maar ik ben ook bassist - dat zal er wel mee te maken hebben.
Alles is relatief, maar 21" is ook de maat van een gemiddelde bass-drum van een drumstel. Bass trommels en timpanen in een symfonie orkest zijn nog veel groter. Ik probeer alleen maar een realistische laag weergave te krijgen.![]()
En nee, met oppervlakte als uitgangspunt is dat niet ziek, al vind ik ook dat laatste een zeer relatief begrip.
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
De PD2450 heeft een nog grotere kast nodig en er zijn grenzen aan de WAF.Marp schreef:Dat was je keuze vast op de PD2450 gevallen als zijn motor niet dezelfde was geweest.Geenius schreef:Misschien ben ik ziek, maar ik ben ook bassist - dat zal er wel mee te maken hebben.
Alles is relatief, maar 21" is ook de maat van een gemiddelde bass-drum van een drumstel. Bass trommels en timpanen in een symfonie orkest zijn nog veel groter. Ik probeer alleen maar een realistische laag weergave te krijgen.![]()
En nee, met oppervlakte als uitgangspunt is dat niet ziek, al vind ik ook dat laatste een zeer relatief begrip.Het is dat dit soort drivers voor mij onbetaalbaar zijn en dat mijn kamer te vol staat, maar anders...
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
