Subwoofers sparen

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gesloten
Gebruikersavatar
hovingtim
Berichten: 1206
Lid geworden op: zo 19 jun 2005, 23:37
Locatie: Ergens Bij Nijmegen

Subwoofers sparen

Bericht door hovingtim »

Geef aankomende zaterdag een feestje en daarvoor even het nodige werk wat ik heb geleverd terug geleend. Zag er wel aardig uit om te zien:)

Afbeelding

Tezien op de foto:

1x climax 12" Transmissie lijn (grote zwarte)
1x JBL GTO 15" Bassreflex tuned op 25hz (die witte)
1x climax 12" bassreflex tuned of FS (28hz) houten doos :wink:
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Brrrrrrr.........geef mij die dipole-bass van Jeroen dan maar :mrgreen:

het is trouwens "save water, drink beer" , maar je kunt ook een Red Bulletje nemen, beter tijdens het speaker-bouwen
Gebruikersavatar
lepain
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 19 dec 2005, 19:15
Locatie: driehuis nh
Contacteer:

Bericht door lepain »

Je neemt geen halve maatregelen zie ik. Errug heftig!
Veel plezier zaterdag! :)
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

Ik heb ook nog wel wat sub voor je! Strak tot 20Hz!

Afbeelding

Als je die drie subs vergeet in fase te zetten, schiet het nog niet op he! :wink:

mvg,

Montana
Gebruikersavatar
hovingtim
Berichten: 1206
Lid geworden op: zo 19 jun 2005, 23:37
Locatie: Ergens Bij Nijmegen

Bericht door hovingtim »

Zit nog even te denken over de phase. Misschien dat jullie een idee hebben. Alle 3 in phase met elkaar of alle 3 te gelijk de bass-weergave laten regelen? Heb bij alle 3 de subs beschikking over een phase draaier van 0 tm 180 graden. Roept u maar :lol:
Gebruikersavatar
hovingtim
Berichten: 1206
Lid geworden op: zo 19 jun 2005, 23:37
Locatie: Ergens Bij Nijmegen

Bericht door hovingtim »

KT88 schreef:
het is trouwens "save water, drink beer" , maar je kunt ook een Red Bulletje nemen, beter tijdens het speaker-bouwen
Het is water in de mond van VEILIG water Drink bier :lol: maar zal er n streepje tussen zetten dan is het duidelijker denk ik
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

die serie va jbl vind ik trouwens een ramp om naar te luisteren :roll:

die climaxjes ken ik eigenlijk niet, nooit gehoord.
Gebruikersavatar
hovingtim
Berichten: 1206
Lid geworden op: zo 19 jun 2005, 23:37
Locatie: Ergens Bij Nijmegen

Bericht door hovingtim »

bartsegers schreef:
die serie va jbl vind ik trouwens een ramp om naar te luisteren :roll:

die climaxjes ken ik eigenlijk niet, nooit gehoord.
Jbl 15 incher deed zijn werk op het feestje heel aardig en netjes. Alleen de kast is een beetje slecht. Veel energie gaat hier naartoe. Waardoor hij ook soms erg snel boemerig klinkt. Die climaxjes zijn heel goed om naar te luisteren. 1tje in BR opstelling. Nadeel dat deze woofertjes echt een sterke amp nodig hebben om ze onder controle te houden. Maar het was echt heerlijk om naar te luisteren op zaterdag. Goed niveau van bass maar toch niet te nadrukkelijk aanwezig.

De plate amps van de conrad zijn na zo's aafje perfect om knakworstjes op te warmen :wink:
Gesloten