was ook mijn idee voor een volgend projectGeenius schreef:Of eentje van "rookglas" perspex die je eraf haalt als je gaat luisteren:
![]()
Silver Bullet, een overdaad aan L17RCY/P's (was: Yellow P.)
Moderator: Beheerdersteam
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Heb je mijn andere creaties zeker nog niet gezien.... Audion, Howard, Gallehus, Fetish Gold en nog wat van dat grut... Maar euh dit is Sanders feestje, dus off topic..Martijn M schreef:Kees, ik dacht dat JIJ degene was die een verkiezing voor het mooiste design hield (versterker). Je blijkt er zelf ook wat van te kunnen.
Kees
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Wel erg fraai inderdaad om te zien, maar volgens mij resoneert dat als de hel... hoewel ik inde bijbel nog geen verwijzingen heb kunnen vinden naar 'resoneren'.rho schreef:Ik vind die alu-horregaas anders ook wel fraai hoor.
Die draaad is ook wel leuk, maar moeilijk te maken in de vorm zoals het voorbeeld met die gaas.
Erg mooi geworden, Sander! Ben zeer benieuwd naar het geluid.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Zo, de Silver Bullet's zijn net onderworpen aan een 'peer review' door niemand minder dan Jeroen Dezaire, oftewel jeroen_d. Naast gezellig kletsen over van alles en nog wat, maar voornamelijk luidsprekers, heeft hij inderdaad ook eens kunnen luisteren naar de weergave met voor hem bekende muziek, iets wat al lang op onze planning stond. Ik denk dat Jeroen hier zelf wel e.e.a. kwijt wil over de weergave, want alles wat ik erover schrijf krijgt natuurlijk al gauw 't stempel 'bevooroordeeld' opgeplakt
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Audioot,
Sorry voor de late reactie, kennelijk heb ik je post gemist. De luidsprekers zijn eenvoudig aan te sturen omdat ik impedantie equalizing toepas, waardoor de nominale impedantie rond de 8-ohm zit met uitschieters naar zo'n 12-ohm in 't hoog en 5-ohm in 't laag. Rendement is met zo'n 88/89dB inderdaad redelijk hoog.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Sorry voor de late reactie, kennelijk heb ik je post gemist. De luidsprekers zijn eenvoudig aan te sturen omdat ik impedantie equalizing toepas, waardoor de nominale impedantie rond de 8-ohm zit met uitschieters naar zo'n 12-ohm in 't hoog en 5-ohm in 't laag. Rendement is met zo'n 88/89dB inderdaad redelijk hoog.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Carlo,
Ja, Vishay condensatoren zijn de revue gepasseerd alsmede alle andere courante topics hier op 't forum
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Ja, Vishay condensatoren zijn de revue gepasseerd alsmede alle andere courante topics hier op 't forum
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Peer review
.
Das nog best moeilijk, want ik ben ook niet objectief. De smaak van Sander is wat anders dan die van mij en dat heeft verder niets met kwaliteit te maken. Ik stem mijn eigen speakers voornamelijk af op klassieke muziek en dat leidt er altijd toe dat ik het gebied rond 4000 Hz wat onderdruk. Mensen uit Breda die mijn systeem hebben gehoord, vergeet die tonale balans die je daar hebt waargenomen, dat is absoluut niet mijn klankideaal. Ik wil het transparant, met veel details hebben, maar vooral ook warm en fluweel en met een volle bas.
Het is duidelijk dat Sander voor een wat meer 'cleane' presentatie gaat dan dat ik zelf nastreef en daarnaast is zijn systeem d'Appolito, met een wat 'forward' geluid waar ik persoonlijk ook niet zo'n liefhebber van ben.
Dit gezegd hebbende, kan ik verder alleen maar positief zijn. Een luidspreker met een zeer transparant geluid, stemmen klinken echt heel mooi en staan los in de ruimte, de bas is strak met veel drive, het hoog is fluweel. Dit laatste niet in de laatste plaats door de goede CD-speler en inmiddels befaamde UcD400 dual mono. In dit systeem zit ook veel dynamiek reserve. Met klassiek blijft het laag wat achter, met pop en Jazz is het niveau precies goed. Ik denk dat Sander heel tevreden kan zijn met zijn creatie en dat is ie volgens mij ook
Das nog best moeilijk, want ik ben ook niet objectief. De smaak van Sander is wat anders dan die van mij en dat heeft verder niets met kwaliteit te maken. Ik stem mijn eigen speakers voornamelijk af op klassieke muziek en dat leidt er altijd toe dat ik het gebied rond 4000 Hz wat onderdruk. Mensen uit Breda die mijn systeem hebben gehoord, vergeet die tonale balans die je daar hebt waargenomen, dat is absoluut niet mijn klankideaal. Ik wil het transparant, met veel details hebben, maar vooral ook warm en fluweel en met een volle bas.
Het is duidelijk dat Sander voor een wat meer 'cleane' presentatie gaat dan dat ik zelf nastreef en daarnaast is zijn systeem d'Appolito, met een wat 'forward' geluid waar ik persoonlijk ook niet zo'n liefhebber van ben.
Dit gezegd hebbende, kan ik verder alleen maar positief zijn. Een luidspreker met een zeer transparant geluid, stemmen klinken echt heel mooi en staan los in de ruimte, de bas is strak met veel drive, het hoog is fluweel. Dit laatste niet in de laatste plaats door de goede CD-speler en inmiddels befaamde UcD400 dual mono. In dit systeem zit ook veel dynamiek reserve. Met klassiek blijft het laag wat achter, met pop en Jazz is het niveau precies goed. Ik denk dat Sander heel tevreden kan zijn met zijn creatie en dat is ie volgens mij ook
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Misschien wel. Rob Dingen heeft eens aangeboden te kijken naar het filter, maar ik kan G$%^domme geen tijd vrijmaken voorlopig.....jeroen_d schreef:De term forward is eigenlijk ook erg vaag en iedereen zal hem anders opvatten. Ik vond de speakers van Sander niet ruimtelijker dan wat ik gewend ben van goed ontworpen smalle speakers. Misschien dat de ref mon wat achterblijft op dit punt?
Jan
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Silver Bullet, een overdaad aan L17RCY/P's (was: Yellow P.)
Goed, schopje, wie komt er eens luisteren en neemt wat leuke CD's mee?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Re: Silver Bullet, een overdaad aan L17RCY/P's (was: Yellow P.)
Lijkt me gezellig. Het is dat je wat ver weg woont, maar ik houd het in gedachten. Wie weet als ik 's tijd heb en in de buurt ben.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Silver Bullet, een overdaad aan L17RCY/P's (was: Yellow P.)
Ik zie nu pas het topic moet ik eerlijk bekennen maar wat een mooie imposante speakers zeg!
Mijn complimenten!

Mijn complimenten!

