Silver Bullet, een overdaad aan L17RCY/P's (was: Yellow P.)

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Aquilon
In memoriam †
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 09 feb 2005, 18:08
Locatie: Gent (België)

Bericht door Aquilon »

Geenius schreef:
Of eentje van "rookglas" perspex die je eraf haalt als je gaat luisteren:

Afbeelding 8)
was ook mijn idee voor een volgend project :-)
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

En als je ze vergeet ... hoor je 't vanzelf, of ze liggen voor de box op de grond..

Misschien iets te wilde vormgeving... met alu-horregaas.. 't is maar een impressie:
Afbeelding

Kees
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Ik vind 'm zo très mooi, met dat gaas! :D

Kees, ik dacht dat JIJ degene was die een verkiezing voor het mooiste design hield (versterker):wink:. Je blijkt er zelf ook wat van te kunnen.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Martijn M schreef:
Kees, ik dacht dat JIJ degene was die een verkiezing voor het mooiste design hield (versterker):wink:. Je blijkt er zelf ook wat van te kunnen.
Heb je mijn andere creaties zeker nog niet gezien.... Audion, Howard, Gallehus, Fetish Gold en nog wat van dat grut... Maar euh dit is Sanders feestje, dus off topic..

Kees
Gebruikersavatar
BernHardN
Berichten: 15
Lid geworden op: do 13 okt 2005, 14:25
Locatie: Meppel

Bericht door BernHardN »

dag Sander,
een tip voor je frontjes is achter draad.

Afbeelding
Afbeelding
zonder
Afbeelding








Groet,
BernhardN
audioot
In memoriam †
Berichten: 1242
Lid geworden op: za 21 mei 2005, 21:26
Locatie: eke belgie

Bericht door audioot »

dikke proficiat sander
audioot
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Ik vind die alu-horregaas anders ook wel fraai hoor.
Die draaad is ook wel leuk, maar moeilijk te maken in de vorm zoals het voorbeeld met die gaas.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Doet me ook een beetje denken aan een harp... en daar kun je op spelen, dacht ik...


Kees
Gebruikersavatar
DIY_Freak
Berichten: 806
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:22
Locatie: Nuenen

Bericht door DIY_Freak »

rho schreef:
Ik vind die alu-horregaas anders ook wel fraai hoor.
Die draaad is ook wel leuk, maar moeilijk te maken in de vorm zoals het voorbeeld met die gaas.
Wel erg fraai inderdaad om te zien, maar volgens mij resoneert dat als de hel... hoewel ik inde bijbel nog geen verwijzingen heb kunnen vinden naar 'resoneren'. O:)

Erg mooi geworden, Sander! Ben zeer benieuwd naar het geluid.
audioot
In memoriam †
Berichten: 1242
Lid geworden op: za 21 mei 2005, 21:26
Locatie: eke belgie

Bericht door audioot »

hoi sander;
even een vraagje:met al die bewegende massa moet deze speaker wel een tamelijk hoog rendement hebben volgens mij maar hoe zit het met de aanstuurbaarheid?ttz veel of weinig stroom om op eventueel een buizen amp te kunnen werken?
mvg
audioot
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Zo, de Silver Bullet's zijn net onderworpen aan een 'peer review' door niemand minder dan Jeroen Dezaire, oftewel jeroen_d. Naast gezellig kletsen over van alles en nog wat, maar voornamelijk luidsprekers, heeft hij inderdaad ook eens kunnen luisteren naar de weergave met voor hem bekende muziek, iets wat al lang op onze planning stond. Ik denk dat Jeroen hier zelf wel e.e.a. kwijt wil over de weergave, want alles wat ik erover schrijf krijgt natuurlijk al gauw 't stempel 'bevooroordeeld' opgeplakt :wink:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Audioot,

Sorry voor de late reactie, kennelijk heb ik je post gemist. De luidsprekers zijn eenvoudig aan te sturen omdat ik impedantie equalizing toepas, waardoor de nominale impedantie rond de 8-ohm zit met uitschieters naar zo'n 12-ohm in 't hoog en 5-ohm in 't laag. Rendement is met zo'n 88/89dB inderdaad redelijk hoog.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

Ben benieuwd.
Ik vindt het altijd moeilijk om geluid te omschrijven.
Zijn er nog Vishay`s ter sprake gekomen :wink:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Carlo,

Ja, Vishay condensatoren zijn de revue gepasseerd alsmede alle andere courante topics hier op 't forum :twisted:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

Wat topics betreft was het het weekje wel he.
Nog bedankt voor de uitnodiging :wink:
En je topic net ff teruggelezen blijft `n erg mooie speaker =D>
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Peer review :lol: .

Das nog best moeilijk, want ik ben ook niet objectief. De smaak van Sander is wat anders dan die van mij en dat heeft verder niets met kwaliteit te maken. Ik stem mijn eigen speakers voornamelijk af op klassieke muziek en dat leidt er altijd toe dat ik het gebied rond 4000 Hz wat onderdruk. Mensen uit Breda die mijn systeem hebben gehoord, vergeet die tonale balans die je daar hebt waargenomen, dat is absoluut niet mijn klankideaal. Ik wil het transparant, met veel details hebben, maar vooral ook warm en fluweel en met een volle bas.
Het is duidelijk dat Sander voor een wat meer 'cleane' presentatie gaat dan dat ik zelf nastreef en daarnaast is zijn systeem d'Appolito, met een wat 'forward' geluid waar ik persoonlijk ook niet zo'n liefhebber van ben.

Dit gezegd hebbende, kan ik verder alleen maar positief zijn. Een luidspreker met een zeer transparant geluid, stemmen klinken echt heel mooi en staan los in de ruimte, de bas is strak met veel drive, het hoog is fluweel. Dit laatste niet in de laatste plaats door de goede CD-speler en inmiddels befaamde UcD400 dual mono. In dit systeem zit ook veel dynamiek reserve. Met klassiek blijft het laag wat achter, met pop en Jazz is het niveau precies goed. Ik denk dat Sander heel tevreden kan zijn met zijn creatie en dat is ie volgens mij ook 8)
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Grappig, ik heb ooit de set van Bart_M gehoord, ook d'Appolito" config, maar die gaf niet zozeer een forward maar een heel "los"en "ruimtelijk" beeld. Heel mooi. KEF speakers vind ik vaak erg "forward", zo erg dat ik er niet meer naar kan luisteren.

Jan
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

De term forward is eigenlijk ook erg vaag en iedereen zal hem anders opvatten. Ik vond de speakers van Sander niet ruimtelijker dan wat ik gewend ben van goed ontworpen smalle speakers. Misschien dat de ref mon wat achterblijft op dit punt?
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Zeg Jeroen, je gaat ons nu toch niet vertellen dat de de nieuwe Classe A bak niet beluisterd hebt :? Of zit je nog onder de NDA :lol:
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Ja, die had ik natuurlijk graag beluisterd. Ik heb wel wat schema's gezien van de voeding voor de voortrappen. Indrukwekkend...
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

jeroen_d schreef:
De term forward is eigenlijk ook erg vaag en iedereen zal hem anders opvatten. Ik vond de speakers van Sander niet ruimtelijker dan wat ik gewend ben van goed ontworpen smalle speakers. Misschien dat de ref mon wat achterblijft op dit punt?
Misschien wel. Rob Dingen heeft eens aangeboden te kijken naar het filter, maar ik kan G$%^domme geen tijd vrijmaken voorlopig..... :cry:

Jan
audioot
In memoriam †
Berichten: 1242
Lid geworden op: za 21 mei 2005, 21:26
Locatie: eke belgie

Bericht door audioot »

hoi ssassen
bedakt voor de info en veeeeel succes nog
mvg
audioot
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Silver Bullet, een overdaad aan L17RCY/P's (was: Yellow P.)

Bericht door SSassen »

Goed, schopje, wie komt er eens luisteren en neemt wat leuke CD's mee?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Re: Silver Bullet, een overdaad aan L17RCY/P's (was: Yellow P.)

Bericht door Martijn M »

Lijkt me gezellig. Het is dat je wat ver weg woont, maar ik houd het in gedachten. Wie weet als ik 's tijd heb en in de buurt ben.
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Silver Bullet, een overdaad aan L17RCY/P's (was: Yellow P.)

Bericht door Vinculum »

Ik zie nu pas het topic moet ik eerlijk bekennen maar wat een mooie imposante speakers zeg!
Mijn complimenten! =D> =D> =D>
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”