Sneak-preview, superlatieve klasse-A

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Ik weet niet hoe het in Wereldstad Leeuwarden toegaat, maar hier in het Gooische is er al geen kiosk meer waar je Elektuur, K&T of HH kunt krijgen, laat staan dat ze een special als deze op stock hebben.

Gewoon bestellen dus, acceptgiro zit erbij, telebanking en klaar.
Hoef je de weergoden niet te trotseren, en je bent er zeker van een exemplaar te bemachtigen.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

hmm... opties:

- Lekker op de bank thuisblijven en het ding het eerste in huis hebben
- De donkere koude winterdagen van december trotseren om naar de kiosk te gaan, om dan misschien wel te ontdekken dat ie al uitverkocht is...

Lastig... :lol:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Besteld! Een bijzonder moment voor me... Ik had niet gedacht dat ik na dat gedoe met mijn gehoor ooit nog iets met audio zou doen! (Met dank aan enkele leden van dit forum!)
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Onze kiosk is voorzien van HH, K&T, Elektuur en als ik me niet vergis ook nog een engelstalig electronicablad. Ik klaag niet over het plaatselijke aanbod!
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Ik heb het al vaker gezegd: stiekem ben ik een beetje verliefd geworden op Friesland, en nu al helemaal......... :mrgreen:

Proficiat Jan, bouwen is en blijft leuk, en ook mensen met gehoorschade of vermindering door ouderdom kunnen nog steeds genieten van muziek.
Dat is wetenschappelijk bewezen.

Voorbeeld: mijn vader die op zijn 75 verjaardag van mij een eigenbouw geintegreerde hybride versterker cadeau kreeg, en duidelijk het verschil/verbetering hoorde met de (destijds ook door mij gepimpte) Kenwood pre/power combinatie, ondanks de teruggang in vermogen.
Ook kon hij het verschil tussen een (bijna) nieuwe Linn Arkiv en zijn oude Denon 110 duidelijk horen (maar ja, wie kan dat nu niet?) :D
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Ik heb het al vaker gezegd: stiekem ben ik een beetje verliefd geworden op Friesland, en nu al helemaal......... Mr. Green
D'r is hier nog wel wat aan woongenot te koop. En als je gaat boxen bouwen en het maar vaak genoeg mislukt, ontstaat, met enige fantasie, vanzelf iets dat je als boot kan gebruiken, recicling noemen we dat in Friesland... :wink:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

KT88 schreef:
Proficiat Jan, bouwen is en blijft leuk, en ook mensen met gehoorschade of vermindering door ouderdom kunnen nog steeds genieten van muziek.
Dat is wetenschappelijk bewezen.


Ik was er indertijd (17 jaar geleden) ook erg verbaasd over dat ik nog heel veel kon horen. Ik was toen net gestart met zelfbouw en had het gevoel dat ik gelijk weer kon stoppen. Na een jaar of twee ging ik eens langs bij een collega die een paar kleine Magnepans had staan. Een openbaring! Wat een verschil met mijn eigen (Focal) speakers. mezelf bij Eringa getracteerd op een Marantz CD 80 die ik eigenlijk niet kon betalen en op de pof meekreeg. Toen ik m'n verhaal daar vertelde, kreeg ik als antwoord dat ze heel veel klanten hadden zoals ik. Dat was toen voor mij het startsein om verder te knutselen. En na de laatste tegenslag begin ik na een half jaar weer een beetje het licht te zien. En vooral ook: begin ik weer wat te genieten van muziek...
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

ben zeer zeer benieuwd naar het nummer, ik vrees alleen dat hij weer (te) snel weg is :(
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

sietse schreef:
Ik heb het al vaker gezegd: stiekem ben ik een beetje verliefd geworden op Friesland, en nu al helemaal......... Mr. Green
D'r is hier nog wel wat aan woongenot te koop. En als je gaat boxen bouwen en het maar vaak genoeg mislukt, ontstaat, met enige fantasie, vanzelf iets dat je als boot kan gebruiken, recicling noemen we dat in Friesland... :wink:
Cool: een boot van MDF :mrgreen:
Gebruikersavatar
ovni
Berichten: 1015
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 21:25
Locatie: Lyts Kanaän

Bericht door ovni »

JuuL schreef:
Een greep uit de inhoud:
• Single Ended ontwerpen
• Apollito luidspreker
• Zelfbouw High-End klasse-A eindversterker
• Spannende Push Pull 6336A buizenversterker
• Reference Monitor SE luidspreker
• MinimonO: zelfbouw klasse-D versterkerkit
Die laatste! ...

Hadden de beetsterzwaaggangers wel door dat de versie die daar stond bouwnr 1 & 2 was! (stond achterop)

Maar goed, zal het nummer toch maar bestellen.
Gebruikersavatar
ovni
Berichten: 1015
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 21:25
Locatie: Lyts Kanaän

Bericht door ovni »

Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Cool: een boot van MDF
Ja, met het grote voordeel dat MDF zoveel water kan opzuigen dat je zelf nooit nat wordt.... :idea: .... :!:... :-k .... ](*,) ..nou ja, niet zo vlug dus, weet je wel... 8)
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Leeuwarden schreef:
Cool: een boot van MDF :mrgreen:
Sietse schreef:
Nu dus bedenken hoe ik dat gat op een nette manier dicht krijg.
:lol:
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

ovni schreef:
• MinimonO: zelfbouw klasse-D versterkerkit
Die laatste! ...

Hadden de beetsterzwaaggangers wel door dat de versie die daar stond bouwnr 1 & 2 was! (stond achterop)
Welnee joh, iedereen was zo omver geblazen door die WK, dat is echt niemand meer opgevallen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

ovni schreef:
Die laatste! ...

Hadden de beetsterzwaaggangers wel door dat de versie die daar stond bouwnr 1 & 2 was! (stond achterop)

Maar goed, zal het nummer toch maar bestellen.
Waren dat dan die bij Martin stonden?
Gebruikersavatar
ovni
Berichten: 1015
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 21:25
Locatie: Lyts Kanaän

Bericht door ovni »

weet ik niet of je de 001 en 002 hebt gehoord, hij had er al meerderen staan.
electron
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 0:30

Bericht door electron »

Ben benieuwd. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een goed buizenontwerp gezien in de Elektuur (de afgelopen 30 jaar).
Ik ken een aantal ontwerpen van Wim de Haan en gelukkig ontstijgen ze de ontwerpen van de Elektuur die ik heb gezien.
ovni schreef:
Voor al die nieuwe buizenfreaks hier op 't forum, ik heb begrepen dat er ook een buizenamp in datzelfde "hebben" nummer komt :!: :?:
Bruno
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 130
Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:23
Locatie: Rotselaar, België

Bericht door Bruno »

KT88 schreef:
Doug Self en John Curl staan te beven in hun schoenen
DS heb ik nog niet ontmoet, maar JC en ik kunnen alvast nog steeds door één deur (daar zijn trouwens foto's van...)
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Goed zo, want het is een aardige vent die veel heeft betekend in de audio.

Douglas Self ken ik alleen van een seminar en e-mail.
Nark Levinson is ook een aardige vent, maar meer commercieel dan technisch.
Onuitstaanbare personen (IMHO): Randy Slone, Neil Patel, Bill Johnson, Tom Nousaine.

Verder reikt mijn (internationale) kenissenkring niet.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Ik bedenk me net een probleem: wat voor een voorversterker hang je aan een dergelijk amp :?
Bruno
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 130
Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:23
Locatie: Rotselaar, België

Bericht door Bruno »

Wordt tzt wel eens wat voor verzonnen. Op dit ogenblik is het belangrijkste dat de voorversterker zonder tegenpruttelen een vrij lage impedantie (2k single ended of 4k differentieel) kan aansturen.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Oke :)

Eigenlijk heb ik de belangrijkste vraag nog niet horen vallen: Hoe klinkt het? Ik hoor vaak het verwijt dat amps met veel tegenkoppeling (ik neem aan dat dat hier ook het geval is om vervorming zo laag te krijgen), niet lekker klinken....

Jullie kennende hebben jullie daar vast over nagedacht, maar ik vraag het voor de zekerheid toch maar effe ;)
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Christiaan,
Eigenlijk heb ik de belangrijkste vraag nog niet horen vallen: Hoe klinkt het? Ik hoor vaak het verwijt dat amps met veel tegenkoppeling (ik neem aan dat dat hier ook het geval is om vervorming zo laag te krijgen), niet lekker klinken....
Hoe kom je erbij dat we veel tegenkoppeling hebben toegepast? Oftewel je gaat ervanuit dat de versterker open-loop slecht presteert en we dat recht hebben moeten trekken dmv. tegenkoppeling. Je denkt nog teveel in hoe men in de jaren '80 e.e.a. benaderde ben ik bang.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

SSassen schreef:
Hoe kom je erbij dat we veel tegenkoppeling hebben toegepast? Oftewel je gaat ervanuit dat de versterker open-loop slecht presteert en we dat recht hebben moeten trekken dmv. tegenkoppeling. Je denkt nog teveel in hoe men in de jaren '80 e.e.a. benaderde ben ik bang.
Tja, ik verwoord alleen maar de bedenkingen van misschien wel velen, en de vooroordelen die er misschien wel kleven aan het laag krijgen van vervorming.

Nouja, de details van het ontwerp zijn natuurlijk voor de Elekuur. Ik wacht in spanning af :)
Laatst gewijzigd door voodooless op ma 13 nov 2006, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

SSassen schreef:
Christiaan,
Eigenlijk heb ik de belangrijkste vraag nog niet horen vallen: Hoe klinkt het? Ik hoor vaak het verwijt dat amps met veel tegenkoppeling (ik neem aan dat dat hier ook het geval is om vervorming zo laag te krijgen), niet lekker klinken....
Hoe kom je erbij dat we veel tegenkoppeling hebben toegepast? Oftewel je gaat ervanuit dat de versterker open-loop slecht presteert en we dat recht hebben moeten trekken dmv. tegenkoppeling. Je denkt nog teveel in hoe men in de jaren '80 e.e.a. benaderde ben ik bang.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Dat vraagt ie niet....

Kees
Plaats reactie