Sneak-preview, superlatieve klasse-A
Moderator: Beheerdersteam
Ik weet niet hoe het in Wereldstad Leeuwarden toegaat, maar hier in het Gooische is er al geen kiosk meer waar je Elektuur, K&T of HH kunt krijgen, laat staan dat ze een special als deze op stock hebben.
Gewoon bestellen dus, acceptgiro zit erbij, telebanking en klaar.
Hoef je de weergoden niet te trotseren, en je bent er zeker van een exemplaar te bemachtigen.
Gewoon bestellen dus, acceptgiro zit erbij, telebanking en klaar.
Hoef je de weergoden niet te trotseren, en je bent er zeker van een exemplaar te bemachtigen.
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Ik heb het al vaker gezegd: stiekem ben ik een beetje verliefd geworden op Friesland, en nu al helemaal......... 
Proficiat Jan, bouwen is en blijft leuk, en ook mensen met gehoorschade of vermindering door ouderdom kunnen nog steeds genieten van muziek.
Dat is wetenschappelijk bewezen.
Voorbeeld: mijn vader die op zijn 75 verjaardag van mij een eigenbouw geintegreerde hybride versterker cadeau kreeg, en duidelijk het verschil/verbetering hoorde met de (destijds ook door mij gepimpte) Kenwood pre/power combinatie, ondanks de teruggang in vermogen.
Ook kon hij het verschil tussen een (bijna) nieuwe Linn Arkiv en zijn oude Denon 110 duidelijk horen (maar ja, wie kan dat nu niet?)
Proficiat Jan, bouwen is en blijft leuk, en ook mensen met gehoorschade of vermindering door ouderdom kunnen nog steeds genieten van muziek.
Dat is wetenschappelijk bewezen.
Voorbeeld: mijn vader die op zijn 75 verjaardag van mij een eigenbouw geintegreerde hybride versterker cadeau kreeg, en duidelijk het verschil/verbetering hoorde met de (destijds ook door mij gepimpte) Kenwood pre/power combinatie, ondanks de teruggang in vermogen.
Ook kon hij het verschil tussen een (bijna) nieuwe Linn Arkiv en zijn oude Denon 110 duidelijk horen (maar ja, wie kan dat nu niet?)
D'r is hier nog wel wat aan woongenot te koop. En als je gaat boxen bouwen en het maar vaak genoeg mislukt, ontstaat, met enige fantasie, vanzelf iets dat je als boot kan gebruiken, recicling noemen we dat in Friesland...Ik heb het al vaker gezegd: stiekem ben ik een beetje verliefd geworden op Friesland, en nu al helemaal......... Mr. Green
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
KT88 schreef:Proficiat Jan, bouwen is en blijft leuk, en ook mensen met gehoorschade of vermindering door ouderdom kunnen nog steeds genieten van muziek.
Dat is wetenschappelijk bewezen.
Ik was er indertijd (17 jaar geleden) ook erg verbaasd over dat ik nog heel veel kon horen. Ik was toen net gestart met zelfbouw en had het gevoel dat ik gelijk weer kon stoppen. Na een jaar of twee ging ik eens langs bij een collega die een paar kleine Magnepans had staan. Een openbaring! Wat een verschil met mijn eigen (Focal) speakers. mezelf bij Eringa getracteerd op een Marantz CD 80 die ik eigenlijk niet kon betalen en op de pof meekreeg. Toen ik m'n verhaal daar vertelde, kreeg ik als antwoord dat ze heel veel klanten hadden zoals ik. Dat was toen voor mij het startsein om verder te knutselen. En na de laatste tegenslag begin ik na een half jaar weer een beetje het licht te zien. En vooral ook: begin ik weer wat te genieten van muziek...
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Cool: een boot van MDFsietse schreef:D'r is hier nog wel wat aan woongenot te koop. En als je gaat boxen bouwen en het maar vaak genoeg mislukt, ontstaat, met enige fantasie, vanzelf iets dat je als boot kan gebruiken, recicling noemen we dat in Friesland...Ik heb het al vaker gezegd: stiekem ben ik een beetje verliefd geworden op Friesland, en nu al helemaal......... Mr. Green
Die laatste! ...JuuL schreef:Een greep uit de inhoud:
• Single Ended ontwerpen
• Apollito luidspreker
• Zelfbouw High-End klasse-A eindversterker
• Spannende Push Pull 6336A buizenversterker
• Reference Monitor SE luidspreker
• MinimonO: zelfbouw klasse-D versterkerkit
Hadden de beetsterzwaaggangers wel door dat de versie die daar stond bouwnr 1 & 2 was! (stond achterop)
Maar goed, zal het nummer toch maar bestellen.
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Ben benieuwd. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een goed buizenontwerp gezien in de Elektuur (de afgelopen 30 jaar).
Ik ken een aantal ontwerpen van Wim de Haan en gelukkig ontstijgen ze de ontwerpen van de Elektuur die ik heb gezien.
Ik ken een aantal ontwerpen van Wim de Haan en gelukkig ontstijgen ze de ontwerpen van de Elektuur die ik heb gezien.
ovni schreef:Voor al die nieuwe buizenfreaks hier op 't forum, ik heb begrepen dat er ook een buizenamp in datzelfde "hebben" nummer komt![]()
Goed zo, want het is een aardige vent die veel heeft betekend in de audio.
Douglas Self ken ik alleen van een seminar en e-mail.
Nark Levinson is ook een aardige vent, maar meer commercieel dan technisch.
Onuitstaanbare personen (IMHO): Randy Slone, Neil Patel, Bill Johnson, Tom Nousaine.
Verder reikt mijn (internationale) kenissenkring niet.
Douglas Self ken ik alleen van een seminar en e-mail.
Nark Levinson is ook een aardige vent, maar meer commercieel dan technisch.
Onuitstaanbare personen (IMHO): Randy Slone, Neil Patel, Bill Johnson, Tom Nousaine.
Verder reikt mijn (internationale) kenissenkring niet.
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Oke 
Eigenlijk heb ik de belangrijkste vraag nog niet horen vallen: Hoe klinkt het? Ik hoor vaak het verwijt dat amps met veel tegenkoppeling (ik neem aan dat dat hier ook het geval is om vervorming zo laag te krijgen), niet lekker klinken....
Jullie kennende hebben jullie daar vast over nagedacht, maar ik vraag het voor de zekerheid toch maar effe
Eigenlijk heb ik de belangrijkste vraag nog niet horen vallen: Hoe klinkt het? Ik hoor vaak het verwijt dat amps met veel tegenkoppeling (ik neem aan dat dat hier ook het geval is om vervorming zo laag te krijgen), niet lekker klinken....
Jullie kennende hebben jullie daar vast over nagedacht, maar ik vraag het voor de zekerheid toch maar effe
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Christiaan,
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Hoe kom je erbij dat we veel tegenkoppeling hebben toegepast? Oftewel je gaat ervanuit dat de versterker open-loop slecht presteert en we dat recht hebben moeten trekken dmv. tegenkoppeling. Je denkt nog teveel in hoe men in de jaren '80 e.e.a. benaderde ben ik bang.Eigenlijk heb ik de belangrijkste vraag nog niet horen vallen: Hoe klinkt het? Ik hoor vaak het verwijt dat amps met veel tegenkoppeling (ik neem aan dat dat hier ook het geval is om vervorming zo laag te krijgen), niet lekker klinken....
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Tja, ik verwoord alleen maar de bedenkingen van misschien wel velen, en de vooroordelen die er misschien wel kleven aan het laag krijgen van vervorming.SSassen schreef:Hoe kom je erbij dat we veel tegenkoppeling hebben toegepast? Oftewel je gaat ervanuit dat de versterker open-loop slecht presteert en we dat recht hebben moeten trekken dmv. tegenkoppeling. Je denkt nog teveel in hoe men in de jaren '80 e.e.a. benaderde ben ik bang.
Nouja, de details van het ontwerp zijn natuurlijk voor de Elekuur. Ik wacht in spanning af
Laatst gewijzigd door voodooless op ma 13 nov 2006, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Dat vraagt ie niet....SSassen schreef:Christiaan,
Hoe kom je erbij dat we veel tegenkoppeling hebben toegepast? Oftewel je gaat ervanuit dat de versterker open-loop slecht presteert en we dat recht hebben moeten trekken dmv. tegenkoppeling. Je denkt nog teveel in hoe men in de jaren '80 e.e.a. benaderde ben ik bang.Eigenlijk heb ik de belangrijkste vraag nog niet horen vallen: Hoe klinkt het? Ik hoor vaak het verwijt dat amps met veel tegenkoppeling (ik neem aan dat dat hier ook het geval is om vervorming zo laag te krijgen), niet lekker klinken....
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Kees
