momenteel is de koelste plek in de kelder, dus dat is opzich al prima.
Maar de hitte weegt inderdaad op de duur door. Gelukkig wordt het de komende dagen wat minder.
hoe meer het vorderd, hoe jaloerzer ik word
maar even een vraagje tussendoor: waarom krijgt de 11"unit eigenlijk ook baspoorten, terwijl deze niet het zware basswerk te doen krijgen?
Ik lees net dat de overnamefrequentie tussen 11" en 15" op 50Hz ligt, waarom niet iets hoger zodat de 11" gewoon een gesloten kast kan zijn? Of wegen de voordelen van een gesloten kast niet op tegen de voordelen van een lagere overname frequentie? Óf is dit in het origineel ook zo, en wil je daar zo dicht mogelijk bij blijven?
50Hz is inderdaad laag, ga je filteren met een aktieve crossover? Wanneer je dit passief gaat doen heb je, lijkt mij, wel heel erg grote spoelen en condensatoren nodig.
hoe meer het vorderd, hoe jaloerzer ik word
maar even een vraagje tussendoor: waarom krijgt de 11"unit eigenlijk ook baspoorten, terwijl deze niet het zware basswerk te doen krijgen?
Ik lees net dat de overnamefrequentie tussen 11" en 15" op 50Hz ligt, waarom niet iets hoger zodat de 11" gewoon een gesloten kast kan zijn? Of wegen de voordelen van een gesloten kast niet op tegen de voordelen van een lagere overname frequentie? Óf is dit in het origineel ook zo, en wil je daar zo dicht mogelijk bij blijven?
Groeten,
Bob
Dit is gedaan omdat het bij het originele ook zo iets. iden tiek.
Omdat het overname punt zo laag ligt luisterd het makelijker en heb je geen voelbare omschakeling van de ene naar de andere unit.
Ik moest afgelopen zaterdag in Breda nog aan je denken. Er speelden een stel Hatt mk3 in 5.1 opstelling. Was zeker en vast niet slecht.
.....maar een stel Grand Utopia's in 5.0 .......dat moet toch wel echt een enorme belevenis zijn!
Het is te hopen dat het een dergelijke reden is en er in de prive sfeer niet iets echt vervelends is gebeurd. Beetje vreemd dat het zo plotseling is gestopt.
Het is te hopen dat het een dergelijke reden is en er in de prive sfeer niet iets echt vervelends is gebeurd. Beetje vreemd dat het zo plotseling is gestopt.
Ik zag dat er gepost is in dit topic... D8 hee! hij is weer verder.. helaas.. Maar als er prive problemen zijn is dat natuurlijk wel even wat belangrijker!
er waren zo begreep ik van een ander forum allerlei andere problemen die samenkwamen waardoor Frank eerst met echt belangrijke zaken bezig is (gezin, huis, werk).