meting Needle komt niet overeen met luisterervaring
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
meting Needle komt niet overeen met luisterervaring
ik vat 'm ff niet meer: ik dacht ik ga ff m'n Needles meten. zie ik daar (bij alle 2 identieke) bult van wel +10dB bij de 15kHz... dat zou je toch horen hè.. maar dat was met de W3-871S, en die klinkt verre van scherp, juist een erg vriendelijk hoog. nog vreemder is dat met een andere driver (de BB3.01) de gemeten curve vrijwel gelijk is, zou ook niet mogen kloppen.... de enige conclusie die ik zou kunnen verzinnen, is dat er iets met m'n meetset niet OK is... maar t aller gekste is, dat ik met m'n normale speakers (de Sfinxen) deze bult niet meet (en die klinken toch een stuk helderder in t hoog van een W3-871S)
iemands nog een idee?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
D'r is een heel skala aan mogelijkheden, hieronder een opsomming, aankruisen wat van toepassing is:
[ ] D'r is iets mis met je oren
[ ] Je hebt teveel alcohol genuttigd
[ ] Je hebt te weinig alcohol genuttigd
[ ] Je hebt geen audiofiel verantwoorde kabels gebruikt
[ ] Een recensent van Hifi.nl is bij je op bezoek
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
[ ] D'r is iets mis met je oren
[ ] Je hebt teveel alcohol genuttigd
[ ] Je hebt te weinig alcohol genuttigd
[ ] Je hebt geen audiofiel verantwoorde kabels gebruikt
[ ] Een recensent van Hifi.nl is bij je op bezoek
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Vandaag ook zo'n 'Uhm?' moment, ik had namelijk afgelopen week andere tweeters gemonteerd (H1212 eruit, de H1147 erin) en vond 't al erg anders klinken. Vandaag maar even gemeten, blijkt dat ik de tweeter verkeerd gepoold heb, met een fijne dip dus op 't overnamepunt
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Oh, wees niet bang, bij mij ligt 't 100% niet aan m'n meetopstellingEn als je je meetopstelling ergens anders plaatst?....zelfde dipje?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
