LS kabel in vloeistof
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
LS kabel in vloeistof
Ik heb wel eens een foto gezien van LS kabel die in een doorzichtige buis in vloeistof zaten. Vast heel exotisch en heel duur. Lijkt me leuk om deze ( on the cheap) na te maken. Weet iemand wat ik bedoel en heeft er een naam of foto van?
Groet Joost
Groet Joost
ik weet er verder niet zo veel van... persoonlijk boeit het me ook niet zo, want ik gebruik zelf standaard elektriciteitsdraad.
wat je nodig hebt is een kale massieve ader, een teflonbuis, trafo-olie en heel goed dichtende krimpkous. krimpkous met lijm is het handigst. zo voorkom je lekkage. wellicht is het leuk hier mee te experimentern.
wat je nodig hebt is een kale massieve ader, een teflonbuis, trafo-olie en heel goed dichtende krimpkous. krimpkous met lijm is het handigst. zo voorkom je lekkage. wellicht is het leuk hier mee te experimentern.
LS kabel in vloeistof
Cool!!
Moet toch niet moeilijk zijn lijkt me, aquarium slangetjes met water er in rubber dopje erop rvs draadje er door heen prikken en afkitten die hab, paar tientjes??
Dat is wat ik ga proberen
Heeft misschien wel de zelfde werking als koolstof (wie weet;-)
Moet toch niet moeilijk zijn lijkt me, aquarium slangetjes met water er in rubber dopje erop rvs draadje er door heen prikken en afkitten die hab, paar tientjes??
Dat is wat ik ga proberen
Heeft misschien wel de zelfde werking als koolstof (wie weet;-)
- voodooless
- Contacteer:
- voodooless
- Contacteer:
- audiomanics
- Contacteer:
Nee geen aluminium maar een dun staafje rvs moet wel lukken denk ik koper word ook niets gaat oxiederen.audiomanics schreef:Ik ben zeer benieuwd naar jouw soldeerbout.....terugnaaraf schreef:de uiteinden met rvs zodat het soldeerbaar is..
Soldeer je daar ook aluminium mee soms???
Kees
Maar rvs solderen heb ik nog nooit geprobeerd, dacht dat moet wel lukken.
- voodooless
- Contacteer:
Eigenlijk hoor je hiervoor koolstof te gebruiken, of platina omdat koolstof nogal lastig soldeert. De meeste andere metalen lossen op in het elektroliet van zo'n vloeistofkabel.voodooless schreef:neem gewoon een stukje zilver.
Je krijgt trouwens door zo'n elektrochemisch proces ook weer extra ruis op lijn, een van de redenen waarom accuvoeding ook niet ideaal is.
Ik heb tot 6x aan toe mogen lassen met rvs. Tot op heden heb ik hier nogsteeds een gloeiende hekel aan (letterlijk en figuurlijk) ik kreeg het als student wtb maar niet juist voor elkaar en niet in mijn ogen perfect genoege lasnaden. Het is wel te doen hoor maar voor een kabeltje lijkt het me een beetje veel werk