UcD versterkers
Moderator: Beheerdersteam
UcD versterkers
Hallo allemaal,
Ik zoek voor mijn HT een versterker oplossing:
Ik zit te denken aan een Parasound surround voorversterker en aan ucd eindversterkers.
Aangezien ik mijn Infinity Kappa 9 te koop heb staan maar de verkoop niet zo wil vlotten zal ik hier waarschijnlijk nog wel een tijdje mee moeten blijven spelen (niet erg hoor klinken toch wel mooi), maar aangezien deze jongens wel wat vragen van een versterker, kan ik deze met ucd'saansturen? Het moet muziekaal zijn maar ook wel een beetje op volume kunnen spelen.
Kan ik dan het beste 2x ucd 700 nemen voor de frontspeakers, 3x ucd 180 voor de center en achterspeakers en een UCD 700 voor de sub????
Wat denken jullie hiervan?
Grt R
Ik zoek voor mijn HT een versterker oplossing:
Ik zit te denken aan een Parasound surround voorversterker en aan ucd eindversterkers.
Aangezien ik mijn Infinity Kappa 9 te koop heb staan maar de verkoop niet zo wil vlotten zal ik hier waarschijnlijk nog wel een tijdje mee moeten blijven spelen (niet erg hoor klinken toch wel mooi), maar aangezien deze jongens wel wat vragen van een versterker, kan ik deze met ucd'saansturen? Het moet muziekaal zijn maar ook wel een beetje op volume kunnen spelen.
Kan ik dan het beste 2x ucd 700 nemen voor de frontspeakers, 3x ucd 180 voor de center en achterspeakers en een UCD 700 voor de sub????
Wat denken jullie hiervan?
Grt R
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Ik ga er van uit dat de fronts full maar dan ook echt full range zijn en de center begint pas bij 70 Hz??? Of maak ik een denkfout?Boppo84 schreef:Ligt voornamelijk aan de efficientie van je speakers en hoe hard je wilt spelen. En waarom zou je de center minder geven dan de fronts?? Die krijgt meer voor z'n kiezen.
Ik heb bv genoeg aan 2x 50Watt met 83dB/m speakers.
Is de 700 minder kwa geluid dan de 400?
En kan de 400 de Kappa's aan op extended mode?
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Er zijn maar weinig center speakers die meer vragen dan een infinity Kappa 9. Als je die woofers goed wil laten wapperen zit je al gauw op een UcD 400, OF:Boppo84 schreef:Ligt voornamelijk aan de efficientie van je speakers en hoe hard je wilt spelen. En waarom zou je de center minder geven dan de fronts?? Die krijgt meer voor z'n kiezen.
Ik heb bv genoeg aan 2x 50Watt met 83dB/m speakers.
Voor mijn 18"subwoofers (welke overigens altijd in extended mode staan
Je kan dan bijvoorbeeld een 180 op het hoog zetten en een klasse A/B op het laag.
Als je echter bedenkt dat bij flink muziek luisteren, nieteens 1/10e van het vermogen aangesproken word door mijn sub lijkt het behoorlijk overkill. Sinds kort heb ik ook de optie om het geheel aan mijn surround te koppelen. Komt dan zo een star wars schip overdenderen, dan blijkt die 800 watt per sub toch wel handig, hoewel nogsteeds headroom genoeg overblijft.. Echter voor 2 twaalf inch woofers zal dat vermogen zeker weten overkill zijn.
De infinity kappa 9 heeft aan de achterzijde onder een rubber dopje een schakelaar zitten, waarmee je de speaker op een vriendelijke modus kan zetten. Aangezien je toch een subwoofer gaat gebruiken is dat misschien handig en kom je met een kleinere versterker overweg.
mvg,
Montana
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Meer ≠ beter, beetje Amerikaanse insteek dat alles wat groter en zwaarder is ook beter is. De UcD400 is een goede keuze, deze versterker heeft net wat meer 'ballen' dan de UcD180. De UcD700 is prima geschikt als je echt lastig aan te sturen luidsprekers hebt, denk dan aan zeer laag rendement of electrostaten, of uiteraard als PA versterker om zonder moeite een zeer hoge geluidsdruk te generen.
Let wel op dat de versterkingfactor (= gain) gelijk is voor alle UcD modules. Dus een UcD700 speelt net zo hard als een UcD180 als je ze beide 't zelfde ingangssignaal aanbiedt, alleen houdt de UcD180 er natuurlijk een stuk eerder mee op. Overigens gebruik je in een surround opstelling natuurlijk rondom dezelfde versterkers, dus 5x UcD400 + 1x UcD700 voor de sub, of 5x UcD180 + 1x UcD400 voor de sub bv.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Let wel op dat de versterkingfactor (= gain) gelijk is voor alle UcD modules. Dus een UcD700 speelt net zo hard als een UcD180 als je ze beide 't zelfde ingangssignaal aanbiedt, alleen houdt de UcD180 er natuurlijk een stuk eerder mee op. Overigens gebruik je in een surround opstelling natuurlijk rondom dezelfde versterkers, dus 5x UcD400 + 1x UcD700 voor de sub, of 5x UcD180 + 1x UcD400 voor de sub bv.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Als het goed is, is het goed, dan hoeft het toch niet allemaal hetzelfde te zijn? klasse D is wel efficient in gebruik. 5 versterkers in klasse A voor surround zal wel warm worden in huis.SSassen schreef:Overigens gebruik je in een surround opstelling natuurlijk rondom dezelfde versterkers, dus 5x UcD400 + 1x UcD700 voor de sub, of 5x UcD180 + 1x UcD400 voor de sub bv.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Nee, maar de juiste insteek is dat je bij 5.1 en dan vooral DTS op alle kanalen hetzelfde fasegedrag, looptijden, etc. hoort te hebben. Ook alle luidsprekers dienen identiek te zijn. Maar goed, je mag me ook gewoon negeren hoor, ik ga namelijk uit van een ideale situatie, die ik gelukkig voor mezelf wel heb kunnen creeeren.Neem dan een 7.1 installatie met 8 UcD's 700AD. Het zal toch niet zo zijn dat het onverantwoord is om een center en surround speakers van UcD180's te voorzien en de fronts met UcD's 400. Tenslotte heeft Toto ook niet 5 stuk kappa's om zich heen staan. Toch? ofwel !
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
haha sorry ik las het nog eens na en verwijderde mijn post.SSassen schreef:Nee, maar de juiste insteek is dat je bij 5.1 en dan vooral DTS op alle kanalen hetzelfde fasegedrag, looptijden, etc. hoort te hebben. Ook alle luidsprekers dienen identiek te zijn. Maar goed, je mag me ook gewoon negeren hoor, ik ga namelijk uit van een ideale situatie, die ik gelukkig voor mezelf wel heb kunnen creeeren.Neem dan een 7.1 installatie met 8 UcD's 700AD. Het zal toch niet zo zijn dat het onverantwoord is om een center en surround speakers van UcD180's te voorzien en de fronts met UcD's 400. Tenslotte heeft Toto ook niet 5 stuk kappa's om zich heen staan. Toch? ofwel !
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Je hebt gelijk in je post, maar ideaal krijg je het nie, omdat hij niet 5 stuk kappa's heeft. Of het dan nog uitmaakt welke versterker waar hangt?..
Voor mij worden 5 Accuton/excell luidsprekers voor HT wat kostbaar, maar het is nu ook goed uit te houden bij een filmpje. Center speaker heb ik zelf trouwens uitgeschakeld.
Laatst gewijzigd door Martijn H op ma 30 okt 2006, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Het is netzoals met auto's je kan in principe wel vier verschillende banden monteren maar als je rondom verschillende diameters en dikte remschijven gaat monteren krijg je toch wel heel afwijkend remgedrag hoor, da's hier 't zelfde, dus zo lang mogelijk vasthouden aan 't streven om ieder kanaal identiek uit te voeren.Je hebt gelijk in je post, maar ideaal krijg je het nie, omdat hij niet 5 stuk kappa's heeft. Of het dan nog uitmaakt welke versterker waar hangt?..
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Remschijven zijn op de voorwielen een stuk groter dan achterSSassen schreef:Het is netzoals met auto's je kan in principe wel vier verschillende banden monteren maar als je rondom verschillende diameters en dikte remschijven gaat monteren krijg je toch wel heel afwijkend remgedrag hoor, da's hier 't zelfde, dus zo lang mogelijk vasthouden aan 't streven om ieder kanaal identiek uit te voeren.Je hebt gelijk in je post, maar ideaal krijg je het nie, omdat hij niet 5 stuk kappa's heeft. Of het dan nog uitmaakt welke versterker waar hangt?..
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Maar wat je aanhaalt is inderdaad het ideaal!
mvg,
Montana
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Mja, klopt, de oplossing is twee aparte installaties, eentje voor HT en eentje voor normaal stereo. Ik heb een hele familie Silverado's thuis, allemaal broertjes en zusjes, opgesteld in een vrijwel perfecte cirkel om de luisterplek en uiteraard met een nette subwoofer erbij.Voor mij worden 5 Accuton/excell luidsprekers voor HT wat kostbaar
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
7x kappa 9?
Dan moet ik mijn luisterruimte iets groter maken.
Maar als ik mijn Kappa's nog eens verkoop zal ik met de nieuwe kijken of het mogelijk is 5 dezelfde aan te schaffen / te maken.
Ik wilde juist een combinatie van stereo en surround, moet ik nog even verder over nadenken.
Bedankt allemaal.
Grt R
Dan moet ik mijn luisterruimte iets groter maken.
Maar als ik mijn Kappa's nog eens verkoop zal ik met de nieuwe kijken of het mogelijk is 5 dezelfde aan te schaffen / te maken.
Ik wilde juist een combinatie van stereo en surround, moet ik nog even verder over nadenken.
Bedankt allemaal.
Grt R
ToTo schreef:7x kappa 9?
Dan moet ik mijn luisterruimte iets groter maken.
Maar als ik mijn Kappa's nog eens verkoop zal ik met de nieuwe kijken of het mogelijk is 5 dezelfde aan te schaffen / te maken.
Ik wilde juist een combinatie van stereo en surround, moet ik nog even verder over nadenken.
Bedankt allemaal.
Grt R
Toto, niet teveel piekeren.
Wat Sander aanraadde is prima. Tig luidsprekers hetzelfde is wellicht het mooiste, maar zelden nodig, ook bij DTS.
Tot nu toe heb ik maar één (SACD) disc, die écht alles full-range nodig heeft en die blies dan ook prompt mijn kleinere achterspeakers eruit.
In vrijwel alle gevallen is het signaal in de andere speakers wat het hoort te zijn: surround, en dat laat wel wat vrijheden toe.
Kies je surround wel op gelijke klank (hetgeen niet betekend, dat ze net zoveel bas hoeven te geven!), dat kan b.v. met rose ruis. Er zijn nog wat andere tricks maar dat lijkt me buiten deze scope te gaan.
marconist schreef:ToTo schreef:7x kappa 9?
Dan moet ik mijn luisterruimte iets groter maken.
Maar als ik mijn Kappa's nog eens verkoop zal ik met de nieuwe kijken of het mogelijk is 5 dezelfde aan te schaffen / te maken.
Ik wilde juist een combinatie van stereo en surround, moet ik nog even verder over nadenken.
Bedankt allemaal.
Grt R
Toto, niet teveel piekeren.
![]()
Wat Sander aanraadde is prima. Tig luidsprekers hetzelfde is wellicht het mooiste, maar zelden nodig, ook bij DTS.
Tot nu toe heb ik maar één (SACD) disc, die écht alles full-range nodig heeft en die blies dan ook prompt mijn kleinere achterspeakers eruit.![]()
In vrijwel alle gevallen is het signaal in de andere speakers wat het hoort te zijn: surround, en dat laat wel wat vrijheden toe.
Kies je surround wel op gelijke klank (hetgeen niet betekend, dat ze net zoveel bas hoeven te geven!), dat kan b.v. met rose ruis. Er zijn nog wat andere tricks maar dat lijkt me buiten deze scope te gaan.
Nee hoor alles wat je kwijt wilt mag je van mij plaatsen.
Roze ruis?
wel eens van gehoord maar hoe en wat heb je daarvoor nodig?
Ik heb nu samen met mijn Kappa's 9 de kappa center en surround dus
zit ik dan al goed met de klank?
Grt R
- Bijlagen
-
- 97539.jpg (45.16 KiB) 3455 keer bekeken
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Sampletje zoeken op internet.. op een cdtje branden en ruis maar raak..ToTo schreef:Roze ruis?
wel eens van gehoord maar hoe en wat heb je daarvoor nodig?
http://www.luxevivant.com/samples/Analo ... Sample.mp3
Kees
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Roze ruis klinkt zo nichterig (en ja, da's een doordenker)
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Kan het ook met roze wolken?SSassen schreef:Roze ruis klinkt zo nichterig (en ja, da's een doordenker)![]()
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
roze olifanten?ToTo schreef:Kan het ook met roze wolken?SSassen schreef:Roze ruis klinkt zo nichterig (en ja, da's een doordenker)![]()
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
ToTo schreef:marconist schreef:ToTo schreef:7x kappa 9?
Roze ruis?
wel eens van gehoord maar hoe en wat heb je daarvoor nodig?
Ik heb nu samen met mijn Kappa's 9 de kappa center en surround dus
zit ik dan al goed met de klank?
Grt R
Rooozzzze ruis ken ik niet, maar rose ruis wel .........
Aanwijzingen genoeg hier inmiddels, maar een beetje HT box genereert het ook zelf.
Als meneer Infinity z'n best heeft gedaan zal het wel meevallen, maar testen kan geen kwaad.
