Het ding gebruikt een TDA8938als amp chipje. Blijkbaar een Philips eigen implementatie van hun UcD patent.
Wat denken jullie? Zou het wat zijn? Hypex killer? Helaas is van dat chipje niks te vinden
Moderator: Beheerdersteam
Het IC, of de Van Medevoort versterker? De TDA8939 is een power comparator, die prima is in te zetten als klasse-D versterker, volgens het UcD principe, of gewoon zoals te zien op de datasheet als powerstage achter een PWM modulator. Ik heb in 't verleden wat gestoeid met de TDA8939 en een tweetal werkende UcD versies gebouwd, dat gaat op zich best aardig maar je komt niet weg zonder een comparator voor te schakelen en dan nog ruist 't best behoorlijk.ik hoop dat Sander de tijd vindt om ons uit te leggen in hoeverre dit nou gelijk en wat er anders is aan deze versterker dan aan onze geliefde Hypexjes?
............ik voel daar `n discussie aankomen............SSassen schreef:maar gezien de foto's weet ik al wel welke 't beter doet
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Lees ik dat goed? Kan de heer Sassen aan een foto zien hoe een versterker klinkt?maar gezien de foto's weet ik al wel welke 't beter doet
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
Nee, je leest verkeerd, ik zeg niet hoe iets klinkt, daar oordeel ik niet over, da's puur persoonlijk. Met beter doet bedoel ik dat je met dergelijke grote luchtspoelen en een dergelijke layout toch een flinke berg RF aan het genereren bent. Daar kun je lang of kort over praten, luchtspoelen zijn nu eenmaal niet echt geschikt voor een klasse-D versterker, juist door het grote strooiveld.Lees ik dat goed? Kan de heer Sassen aan een foto zien hoe een versterker klinkt?
Was u niet die meneer die klasse D versterkertjes op gaatjesprint bouwt?
Ik heb veel gekke dingen gelezen in mijn leven maar dit spant toch echt de kroon...
Dank je, maar mag ik vragen vanwaar je zelf wegkomt? Je hebt iets teveel kennis van zaken zo te lezen in je reply dat je haast wel bij NXP moet werken, of er anders erg dicht bovenop zit.Goeie reviews trouwens, complimenten. Onze conclusies waren zo'n beetje identiek.

Mijn zeer geringe ervaring op dit forum, laat mij denken dat Sander dat ding nog voor de kerst thuis heeft staan. Heerlijk, een beetje opwinding in DiY HiFi land.lepain schreef:Interessante discussie jongens, als Sander nou een exemplaar zou kunnen doormeten...
Zo hebben we allemaal wat denk ik. An sich ook niet verkeerd, campingbeheren en versterkertjes bouwen. Mooi zomer/winter combi.SSassen schreef:Ps. als ik Google op je naam blijkt dat je campingbeheerder bent in de Franse Dordogne?
Doe dat dan maar niet want daar wordt U echt niet vrolijk van, denk ik.SSassen schreef:i
Jammer genoeg ook nog nooit AB kunnen vergelijken met een Hypex UcD, maar gezien de foto's weet ik al wel welke 't beter doet
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Ben ik nou flauw of kan je sowieso geen A-B vergelijking doen als een van de twee versterkers componenten mist. Of gaat het hier gewoon om een "son of a silly person" die even groots hier zijn menig verkondigt en vervolgens terug schampert naar het donkere hol van een forum waar het vandaan komt.bunky schreef:Doe dat dan maar niet want daar wordt U echt niet vrolijk van, denk ik. Sad
Heb n.l. ooit een A-B vergelijking gehoord. Althans ik heb de bak met de Hypex module niet geopend om te zien of er ook die module in zat.
Rgds Bunky.
KT88 schreef:
Nounou, da's ook weer wat bot..........
Eerlijk gezegd begrijp ik de post van Bunky niet echt.
Bedoelt hij nou dat de UcD slechter was, of de vM?
Iets meer uitleg graag, en ook de situatie iets beter schetsen.