zelfbouw speaker met Thiel units

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gesloten
Gebruikersavatar
buizesmurf
Berichten: 46
Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 18:38
Locatie: Belgie
Contacteer:

zelfbouw speaker met Thiel units

Bericht door buizesmurf »

Krijg de foto's er niet op.Voor de geintreseerden, klik gewoon op de site link en je ziet waar ik naar moet luisteren.Volgende week betere foto's, zouden de frontjes af moeten zijn. :roll: :-({|=
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

@buizesmurf
[blond modus]Welke link :?: [/blond modus]
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Misschien de WWW button onder aan z'n post? :wink:
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

OK, je WWW knopje :oops:
Ik laat die blond modus voorlopig even aanstaan :D
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

LOL

Wel fraaie speakers!
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

welkom buizensmurf! zie ik daar een paar Syntheses? mooie speakers van een sympatieke maker (heb m een keer ontmoet toen een goede vriend een paar gewonnen had op een beurs).

plaatjes neerzetten: druk op de Img knop, zet de URL naar het plaatje, druk nog maals op die knop, en dan zou er het volgende moeten staan:

CODE: Selecteer alles

[img]http://www.student.tue.nl/m/a.w.v.dongen/images/plaatjes/DTSer/4110020.jpg[/img]
wat dus t volgende op zou moeten leveren:
Afbeelding

en dat plaatje zien we graag: een mooie zelfbouw speaker met Thiel units!
Gebruikersavatar
buizesmurf
Berichten: 46
Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 18:38
Locatie: Belgie
Contacteer:

Bericht door buizesmurf »

Ok bedankt Henkjan.Computer is nu ook niet echt mijn ding.Kan er mee werken maar als het een beetje ingewikkeld word kan ik niet echt meer mee.Mijn excuses ervoor.Weet niet of het echt onder zelfbouw valt.De kast is dus een TL-lijn kast van de syntese 1 luidspreker.Waren vroeger mijn (onbetaalbare) droomluidsprekers.Heb dus een 2e hands paar kunnen kopen.Was ook onder de indruk van de Karma en Avalon speakers, maar zijn helemaal financieel onbereikbaar voor me.Dus heb ze met zeer veel hulp van een vriend omgebouwd.Eigenlijk 2 verschillende werelden bij elkaar gebracht en ben er best zeer tevreden mee,zowel visueel als klankmatig.Weet niet of dit hier mag vermeld worden maar de set staat ook op hifi.nl onder uw sets onder Rudi Vanhamme.Het plaatje hierboven is van een zelfbouwcenter, met dezelfde units.Past perfect bij de frontspeakers.Trouwens een mooi initiatief dit forum. :P :roll: :P
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

buizesmurf schreef:
Weet niet of dit hier mag vermeld worden maar de set staat ook op hifi.nl onder uw sets onder Rudi Vanhamme.
tuurlijk mag dat (dat soort censuur doen we hier niet aan), bifi.nl heeft indirect bijgedragen aan de oprichting van dit forum (als zij niet gesttopt waren met hun forum, was het initiatief voor dit waarschijnlijk niet genomen)
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Idd mooie speakers buizensmurf. 8)

Maar zou je die center zo direct op je apparatuur leggen? Heb je geen andere mogelijkheid?
Gebruikersavatar
buizesmurf
Berichten: 46
Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 18:38
Locatie: Belgie
Contacteer:

Bericht door buizesmurf »

Heb ik inderdaad al veel reactie op gehad.De centerspeaker staat op een cd-loopwerk(teac vrds) met de bedoeling zoals vele er een zware plaat opleggen om eventuele kast resonanties te verminderen.Heb ertussen wel een dun laagje bescherming aangebracht.De center is dan weeral idiaal qua afmeting om als zware,stabiele, tafel te dienen voor de draaitafel.De center heeft ook resonanties maar dan werk de cd-speler of platenspeler niet en omgekeerd.Die werkt alleen als de dvd-speler of sacd werkt maar die staat ernaast.Dus elkaar negetief beinvloeden is er niet bij.Laat ons zo stellen dat ze als een stevig meubel dienen als ze niet in werking zijn.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Afbeelding
en een mooi plaatje van buizensmurf z'n hele set ....
Gesloten