zelfbouw speaker met Thiel units
Moderator: Beheerdersteam
- buizesmurf
- Berichten: 46
- Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 18:38
- Locatie: Belgie
- Contacteer:
zelfbouw speaker met Thiel units
Krijg de foto's er niet op.Voor de geintreseerden, klik gewoon op de site link en je ziet waar ik naar moet luisteren.Volgende week betere foto's, zouden de frontjes af moeten zijn.

- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
welkom buizensmurf! zie ik daar een paar Syntheses? mooie speakers van een sympatieke maker (heb m een keer ontmoet toen een goede vriend een paar gewonnen had op een beurs).
plaatjes neerzetten: druk op de Img knop, zet de URL naar het plaatje, druk nog maals op die knop, en dan zou er het volgende moeten staan:
wat dus t volgende op zou moeten leveren:

en dat plaatje zien we graag: een mooie zelfbouw speaker met Thiel units!
plaatjes neerzetten: druk op de Img knop, zet de URL naar het plaatje, druk nog maals op die knop, en dan zou er het volgende moeten staan:
CODE: Selecteer alles
[img]http://www.student.tue.nl/m/a.w.v.dongen/images/plaatjes/DTSer/4110020.jpg[/img]
en dat plaatje zien we graag: een mooie zelfbouw speaker met Thiel units!
- buizesmurf
- Berichten: 46
- Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 18:38
- Locatie: Belgie
- Contacteer:
Ok bedankt Henkjan.Computer is nu ook niet echt mijn ding.Kan er mee werken maar als het een beetje ingewikkeld word kan ik niet echt meer mee.Mijn excuses ervoor.Weet niet of het echt onder zelfbouw valt.De kast is dus een TL-lijn kast van de syntese 1 luidspreker.Waren vroeger mijn (onbetaalbare) droomluidsprekers.Heb dus een 2e hands paar kunnen kopen.Was ook onder de indruk van de Karma en Avalon speakers, maar zijn helemaal financieel onbereikbaar voor me.Dus heb ze met zeer veel hulp van een vriend omgebouwd.Eigenlijk 2 verschillende werelden bij elkaar gebracht en ben er best zeer tevreden mee,zowel visueel als klankmatig.Weet niet of dit hier mag vermeld worden maar de set staat ook op hifi.nl onder uw sets onder Rudi Vanhamme.Het plaatje hierboven is van een zelfbouwcenter, met dezelfde units.Past perfect bij de frontspeakers.Trouwens een mooi initiatief dit forum.

- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
tuurlijk mag dat (dat soort censuur doen we hier niet aan), bifi.nl heeft indirect bijgedragen aan de oprichting van dit forum (als zij niet gesttopt waren met hun forum, was het initiatief voor dit waarschijnlijk niet genomen)buizesmurf schreef:Weet niet of dit hier mag vermeld worden maar de set staat ook op hifi.nl onder uw sets onder Rudi Vanhamme.
- buizesmurf
- Berichten: 46
- Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 18:38
- Locatie: Belgie
- Contacteer:
Heb ik inderdaad al veel reactie op gehad.De centerspeaker staat op een cd-loopwerk(teac vrds) met de bedoeling zoals vele er een zware plaat opleggen om eventuele kast resonanties te verminderen.Heb ertussen wel een dun laagje bescherming aangebracht.De center is dan weeral idiaal qua afmeting om als zware,stabiele, tafel te dienen voor de draaitafel.De center heeft ook resonanties maar dan werk de cd-speler of platenspeler niet en omgekeerd.Die werkt alleen als de dvd-speler of sacd werkt maar die staat ernaast.Dus elkaar negetief beinvloeden is er niet bij.Laat ons zo stellen dat ze als een stevig meubel dienen als ze niet in werking zijn.

