dvd speler voor muziek

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
lepain
Contacteer:

dvd speler voor muziek

Bericht door lepain »

Hoi,

De meeste muziek die ik luister is mp3, die brand ik dan op een dvd'tje en ik ben snel en goedkoop klaar.

Ik wil nu een tweedehands dvd-speler kopen om muziek mee te spelen. Ik vraag me af welke merken ik moet vermijden, en welke jullie me kunnen aanraden. Ik keek net op marktplaats en ik zag er een van denon, een van pioneer, een paar van philips en een hele hoop van de aldi.

Wie heeft er tips en kan me helpen? :)
DualdudE
Contacteer:

Bericht door DualdudE »

Philips zou ik vanaf blijven. Had eerst een Philips DVD speler, en toe die stuk ging kon ik voor €25,- bijbetaling een DVD Recorder krijgen. Het ding is zo traag als het maar kan. Als je hem aanzet duurt het een halve minuut voor dat je ook maar iets kunt. Zonder dat er een disc in zit.

Heb ook een Pioneer DV-535, nog nooit problemen mee gehad, reageert snel. (kan alleen geen mp3 afspelen, maar nieuwere modellen wel) Denon zit je vast ook niet verkeerd mee :)
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Als het om betrouwbaarheid gaat kan ik Panasonic aanbevelen.
SARK

Bericht door SARK »

Yep, Panasonic. Misschien niet de mooiste kastjes maar wel betrouwbaar :idea:
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ik heb ook een Philips, een DVD-963SA, en die doet t prima. maar de reputatie van t ding is niet zo goed (understatement) dus blijkbaar heb ik mazzel :?: maar wel zeer goede muziekkwaliteit (voor een DVD speler dan), de vM gemodde versie nog beter.

als je een gebruikte koopt weet je in elk geval zeker dat evt kinderziektes er uit zullen zijn :)
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

lepain schreef:
Ok, maar is er over de muzikaliteit van een dvd speler niets te zeggen? 8)
Veel DVD-spelers zijn niet gebouwd voor goede kwaliteit audio en hebben niet eens een fatsoenlijke analoge uitgangstrap met buffer om goed een kabel aan te kunnen sturen. Dan klinkt het dof. Via de dig out naar een separate DAC klinkt het ook niet optimaal. Er zijn wel goede uitzonderingen, maar denk dat je best een betrouwbare DVD speler koopt voor de films, gewoon nieuw, en een mooie tweedehands CD-speler of een nieuwe zoals de Harman Kardon 970 die voor ca 300 euro prima kwaliteit biedt. Top of the line is het niet, maar het is maar net hoe ver je wilt gaan...

-edit- sorry maar het bericht van lepain verwijderd, dat in de quote staat. Leuk als je alle rechten hebt maar er nog niet mee om weet te gaan :oops: :oops: :oops:
lepain
Contacteer:

Bericht door lepain »

aha... ik zou wel een ps1 voor mijn cds willen kopen, en dan een dvdspeler voor mijn mp3 tjes
rho

Bericht door rho »

Ik speel al geruime tijd met een Pioneer DV 565a en dat bevalt prima. Ik dacht even beter te kunnen en heb 'm een weekje aan de kant geschoven voor een Philips DV 9000s omdat die zo goede recenties kreeg voor klankkwaliteit. Na een week stond dat ding terug bij de winkelier. Sinds speelt de Pioneer weer lustig m'n digitale schijfjes af. :)
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

Voor een buurman heb ik eens 109 MP3-bestanden op een CD gezet, waarvan zijn Philips DVD-speler er slechts 82 toonde (en afspeelde). Soms hebben spelers moeite met ongebruikelijke karakters in de filename, of met andere bestandsextensies dan *.mp3, maar daar was bij deze files geen sprake van. Verder heb ik het niet uitgezocht, maar het had waarschijnlijk met copyrights of met de bitrate/VBR te maken.

Niet onverstandig dus om vooraf even een CD/DVD samen te stellen om een speler op zowel geluid als op deze functionaliteiten te testen alvorens je hem koopt.
lepain
Contacteer:

Bericht door lepain »

bedankt voor de tip.
Ik heb trouwens laatst hetzelfde meegemaakt. Ik heb nu de dvd speler van beneden op mijn kamer staan, en toen ik daar een pasgebrand schijfje in deed beweerde de dvdspeler stellig dat er maar half zo weinig op stond als ik gebrand had.
Toen heb ik het op de pc een keer geprobeerd en die had er ook moeite mee, kennelijk waren deze bestanden niet als mp3 opgeslagen.
Windows media player speelde ze na een aansporing uiteindelijk wel af. Ik denk dat het komt door een fout tijdens het branden. Ik ga het dus gewoon nog een keer proberen.
Plaats reactie