Ik heb even een vraag over fineren. Tijdens mijn eerst project had ik er geen last van, maar tijdens de tweede en nu tijdens het maken van proefplaatjes van de derde wel. Het volgende is aan de hand:
Het (kersen)fineer smeer ik in met lijm en de te beplakken MDF plaatjes ook. Ik laat het drogen en voeg ze samen dmv de stijkbout methode. Wat gebeurt is dat wanneer ik het fineer vlak druk op het MDF, het fineer aan de randen soms inscheurt. Dit komt volgens mij door de spanning in het fineer, welke ontstaat tijdens het drogen. Het fineer krult namelijk wat op. Is er een manier om dit tegen te gaan? Het gebeurde nu gelukkig op twee kleine plaatjes dit ik makkelijk opnieuw kan maken, maar wanneer dit op de kast gebeurt, dan baal ik natuurlijk ontzettend.
Heeft iemand een verklaring en oplossing voor mij?
Zelf zit ik er aan te denken dat het fineer misschien te droog is
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Chris
